Programi za generisanje trodimenzionalnih terena oduvek su privlačili pažnju korisnika računara jer su omogućavali kreiranje kako realističnih, tako i potpuno nadrealnih pejzaža. Jedan od većih „igrača” na ovom polju je i program pod imenom Vue d’Esprit. On ne samo da omogućava kreiranje realističnih pejzaža, već i njihovu animaciju.Generisanje realističnih 3D terena Nova verzija programa koju smo imali priliku da probamo drastično je promenjena u odnosu na prethodne. Prvo što nam pada u oči jeste totalni redizajn. Izuzetno lep grafički interfejs je uz to i veoma funkcionalan. Ne samo da što vam nova verzija omogućava da radite brže, već nudi i dosta noviteta s kojima je kreiranje 3D terena značajno olakšano. Za modelovanje 3D prikaza iskorišćeni su Solid3D alati koje odlikuje velika brzina rada. Dodato je nekoliko novih opcija za renderovanje od kojih je najznačajnija Volumetric Atmosphere System koji simulira interakcije svetlosti i objekata u vazduhu. Primenom ove tehnike dobijeni su veoma realni oblaci i materijali koji se presijavaju na svetlosti. Biblioteka objekata koja se dobija uz program dopunjena je mnogim novim objektima i oblicima kao što su planete, stene itd. Sada se u njoj isporučuje preko 250 kvalitetnih potpuno teksturisanih 3D modela (životinje, biljke, zgrade, vozila, nameštaj itd.) koji se mogu uključiti u generisanje terena, više od 300 različitih materijala (stene, vodene površine, metal, staklo, plastika...) i preko stotinu atmosferskih prilika. Na raspolaganju je nekoliko stotina vrsta i oblika oblaka i već predefinisanih volumetrijskih atmosferskih scena. Pored toga, na pratećem CD-u dobija se i pedesetak generisanih terena koji prikazuju mogućnosti programa. Za realističnost rastinja zadužena je tehnologija SolidGrowth 2 uz čiju pomoć se od jedne jedine biljke može napraviti kompletna vegetacija na sceni, generisanjem slučajnih varijacija osnovnog modela. Već smo pomenuli i mogućnost generisanja realističnih animacija, ali moramo napomenuti da se pre upuštanja u ovo morate naoružati strpljenjem, jer je proces renderovanja animacije izuzetno dug. Sam čin definisanja i kreiranja animacije obavlja se preko vremenske linije. Dovoljno je da odaberete poziciju na vremenskoj liniji i željenu poziciju kamere u tom trenutku. Praktično, korisnik generiše ključne pozicije, a sve ostale frejmove između njih, popunjava sam program. Deo programa koji je vezan za renderovanje napisan je ponovo i brzinski je optimizovan. Ipak, iako je minimalna konfiguracija za današnje uslove skromna, za renderovanje složenije scene sa najkvalitetnijim setovanjima potrebna je mašina koja spada u sam vrh današnje ponude. Naravno, možete renderovati i sa sporijom mašinom, ali tada taj proces može da potraje neprijatno dugo. Zato je u programu omogućeno nekoliko različitih kvalitativnih setovanja renderinga, tako da se uvek može pronaći optimalan odnos između brzine renderovanja i kvaliteta generisanog pejzaža. Radna površina programa podeljena je na četiri dela. Scena na kojoj se radi može da se gleda spreda, sa strane i iz ptičje perspektive, dok je četvrti prozor tzv. Camera view. Tu se u tri dimenzije prikazuje scena iz perspektive gde je postavljena kamera. To je u stvari pogled koji će se videti prilikom renderovanja scene. Radi bržeg rada, postavljanje scene obavlja se korišćenjem žičanog modela. Generički oblik terena birate iz menija, a onda su vam na raspolaganju editori (editor terena i editor atmosfere) kojima se vrše modifikacije odabranog modela. Na taj način postignut je dobar odnos između kreativnosti i brzine izrade 3D scene. Generisane slike mogu da se snime u svim poznatijim grafičkim formatima, a animacije mogu da se naprave u formatima AVI, MPEG 1, MPEG 2, RM i MOV. |