Ime ovog programa nastalo je spajanjem dve reči, „Terrain” i „Generator” odakle se lako može utvrditi i shvatiti njegova svrha. Generator pejzaža predstavlja solidan alat koji će vam omogućiti da kreirate 3D terene. Naravno, on ima i svojih nedostataka, od kojih je najveći nepostojanje opcije za generisanje biljnog sveta. S druge strane, izuzetno atraktivno odrađeni su efekti na vodi kao i animacije.Generisanje 3D pejzaža i animacija Pre nego što dođete do samog čina generisanja terena, potrebno je da se malo poigrate parametrima. Iako ih ima mnogo, biće vam dovoljno da podesite nekoliko glavnih kako biste dobili izuzetno atraktivne pejzaže. Parametri su podeljeni na šest grupa. Prvu grupu čine parametri vezani za zemljište. Ovde se u malom 2D grafičkom prozoru mogu definisati vrste terena i njegova konfiguracija. U programu postoji nekoliko predefinisanih tipova terena koji mogu da posluže kao dobra osnova za nadogradnju. Zgodno je što postoji rekurzivnost u radu, tako da prethodno generisani teren može da postane osnova za generisanje novog. Na taj način korisniku je dato na raspolaganje praktično neograničen broj varijacija. Pomoću plug-in modula (koji moraju posebno da se nabave), odabranim terenima mogu da se dodaju različiti efekti. Možda na taj način može da se generiše i rastinje, ali mi takav modul nismo uspeli da nađemo. Pored samog terena, na svakoj slici će se generisati i nebo. U praksi, svaki generisani teren sastoji se iz dva nivoa (layera). Jedan se odnosi na površinu zemljišta, a drugi na nebo. Dogodilo se i da program pogrešno proračuna površine neba i tla, tako da se u određenom delu slike pojavi pojas koji ne sadrži teksture. Iako ovo izgleda kao bug, problem je jednostavno rešiv. Potrebno je samo povećati površinu na kojoj će se vršiti proračuni neba, što se postiže promenom dva parametra. Celom 3D terenu mogu se pridružiti i atmosferske prilike. To se odnosi na postavljanje efekata magle, određivanje nivoa plavetnila neba i stepena promene njegove boje prilikom zalaska sunca. Prikaz vodene površine spada u jače opcije ovog programa. Pored određivanja veličine i vrste talasa ovde možete podesiti i transparentnost vodenih površina. U zavisnosti od tipa vodene površine dozvoljeno vam je da definišete dubinu njene prozirnosti. Iako na prvi pogled izgleda da mešanje vodene površine i kopna nije moguće, u suštini to je veoma lako uraditi zahvaljujući već pomenutoj rekurzivnoj tehnici generisanja terena. Prvo kreirate teren sa vodenom površinom, a onda preko njega teren sa kopnom (naravno uz pravilno podešene visinske parametre) i dobićete vrlo lepe slike obala (peščanih plaža ili strmih litica). Još jedan od bitnih faktora za generisanje pejzaža je određivanje osvetljenja. Ovde možete odrediti da li želite uključivanje senki, ugao i poziciju sunca itd. Kao i atmosferske prilike, ovi faktori se uzimaju u obzir pri kalkulaciji oba layera. Poslednja opcija odnosi se na rendering kontrole. Tu se može videti preview prikaz pejzaža, odrediti kvalitet renderovanja, uključivati ili isključivati pojedine opcije, podesiti poziciju kamere itd. Sam proces generisanja može da traje od nekoliko sekundi, pa do nekoliko časova (u zavisnosti od odabranih opcija i rezolucije slike koja se generiše). Interesantno je da program omogućava i kreiranje animacija. Za tu svrhu postoji posebna skripta koja će automatski generisati sve potrebne frejmove i od njih napraviti animaciju. Zgodno je što postoji mogućnost eksportovanja terena u neki od 3D rendering programa, čime se sceni mogu dodati svi detalji koji nedostaju. |