Milimetarskim koracima, italijanski Milestone iz godine u godinu nastavlja da „zida” MotoGP franšizu. Iako se zbog implementiranja poboljšanja „na kašičicu” nalazi na ozbiljnom udaru igrača i kritike, mora se priznati da su rezultati evidentni - u tolikoj meri da ovogodišnje izdanje igre može da se proglasi najkvalitetnijim u klasi. Bićemo hrabri i reći ćemo da je MotoGP 18 najbolji MotoGP do sada, a utisak će vam utoliko biti jači ako ste nekim slučajem preskočili prošlogodišnju verziju.MotoGP 18 je najbolji MotoGP do sada, a utisak će vam utoliko biti jači ako ste nekim slučajem preskočili prošlogodišnju verziju. |
Pre svega, treba istaći da je MotoGP 18 igra za široke narodne mase. Koketiranje sa simulacijskim elementima je i te kako prisutno, ali u borbu za svoje mesto na gridu ipak ulazite opušteno i sa gasom „odvrnutim” do kraja. Pomaže to što se umešnost AI vozača šteluje u procentima, kao i to što postoje brojne pomoći koje će olakšati samu vožnju. Veliki plus je što se nekim podešavanjima može pristupiti i sa kormana (na primer, elektronskoj kontroli proklizavanja ili sili kočenja motorom), kao i što su autori bili ljubazni, pa su ubacili asistenciju prilikom vožnje po travi i šljunku (to, naravno, možete i da deaktivirate). Motori dobro leže na stazama i ponašaju se nešto realnije nego prošlog puta. Ako želite da osetite sve čari zauzdavanja raspomamljenih aždaja na dva točka, možete da razdvojite kočnice, preuzmete kontrolu podizanja i spuštanja vozača na pravcima i u krivinama, te aktivirate ručni start uz korišćenje kvačila. Kao što smo i očekivali, igrom defiluju svi aktuelni vozači, čija su lica na digitalno platno preneta uz pomoć 3D Scan tehnologije. Na raspolaganju je i 19 oficijelnih „trkališta” koja su uz pomoć lasera i dronova verno mapirana, pa možete da očekujete vrhunsku autentičnost. Inače, MotoGP 18 izgleda bolje nego ikada jer su u Milestoneu odlučili da batale interni grafički engine i pređu na dokazani Unreal 4. Modeli motora, tako, izgledaju odlično, osećaj brzine je više nego naglašen i jedina zamerka je blur, koji je i dalje prisutan u većoj meri nego što je to potrebno. Nažalost, PC verzija je nešto lošije optimizovana i, za razliku od konzolne verzije, „krasi” je mnoštvo problema u ovom departmentu.Motori dobro leže na stazama i ponašaju se nešto realnije nego prošlog puta. |
Centralni igrački režim je kampanja u kojoj krećete sa samog dna - Red Bull šampionata za mlade nade. Ukoliko se budete pokazali na stazi, bićete zatrpani ponudama i ugovorima, pa ćete se polako probijati kroz Moto3 i Moto2 šampionat, sve dok ne budete došli do krune - MotoGP-a. Tim od vas očekuje određene rezultate i ukoliko mislite da sačuvate svoje mesto u garaži, moraćete da osvajate naznačena ili bolja mesta u kvalifikacijama i trkama, a tu je i neizbežna borba sa timskim kolegom sa kojima se „kobate” za mesto prvog vozača. Ovaj deo u velikoj meri podseća na ono što je Codemasters uradio sa Formulom 1, uz nešto manje interakcije i sterilnije okruženje. Još jedna stvar koja podseća na Formulu 1 jeste mogućnost nadograđivanja performansi motora. Famozne poene za razvoj zavređujete performansom na stazi, ali i ispunjavanjem naročitih zadataka za vreme slobodnih treninga. Oni su, nažalost, uvek isti i podrazumevaju dostizanje određene brzine prilikom prolaska kroz checkpointe, kočenje u za to predviđenim segmentima i praćenje idealne putanje kretanja kroz naznačene delove staze. Konačno, mašina može da se poboljšava preko pet odvojenih segmenata: motor, kočnice, aerodinamika, ram i vešanje, od kojih svaka sadrži dodatne dve sekcije. Na primer, kod vešanja posebno razvijate hidrauliku, a posebno elastičnost, dok su kod motora na meniju snaga i vuča. Svaki segment donosi set unapred definisanih unapređenja, što znači da eksperimentisanje zapravo nije moguće i da se evolucija odvija linearno. Isto tako, svaka „kućica” sa poboljšanjem u istoj razvojnoj ravni sa konta odnosi identičnu količinu razvojnih poena, dok se kupljene nadogradnje montiraju i postaju dostupne odmah. Sistem je, kao što možete da zaključite, krajnje jednostavan, ali i to je bolje nego da ste ograničeni na stock vrednosti. Sličan princip primenjen je i kada je u pitanju podešavanje mašine. Putem skupa veoma jednostavnih opcija podešava se vešanje, menjačka kutija, kočioni sistem, te funkcionisanje ECU-a. Možete da birate i komponentu korišćenih pneumatika koji se, uzgred, troše, što je značajan podatak. Ne očekujete manevarski prostor Gran Turisma ili Project CARS-a u ovom segmentu, već rekreativni komplement koji je tu više da bi vam odvukao pažnju i razbio monotoniju. S druge strane, stvari na koje morate da obratite pažnju jesu oštećenja koja, iako ne ciljaju određene segmente sklopa, figurišu kao pojava i oduzimaju vreme na treninzima kako bi se otklonila. Tu je i vožnja po vlažnoj stazi i izmaglici i prava je šteta što je izostalo dinamičko smenjivanje vremenskih (ne)prilika. Centralni igrački režim je kampanja u kojoj krećete sa samog dna - Red Bull šampionata za mlade nade. |
Osim u kampanji, umešnost upravljanja dvotočkašima možete da pokažete i u solo modovima, koji podrazumevaju bistrenje svojeručno definisanog šampionata, pojedinačnog trkačkog vikenda ili vožnje „na vreme”. Prisutan je i multiplayer, mada nije omogućeno igranje više igrača na jednoj konzoli u split screen režimu. Ono što nedostaje jesu pojedinačni scenariji, koji su se odlično pokazali u Formuli 1. Nećete biti pozivani na neobavezna takmičenja i događaje van glavnog šampionata, a nećete imati priliku ni da vozite legendarne motore ili da uskočite u kombinezon nekog od bivših šampiona. To je prava šteta, ali odmah na početku smo istakli da Milestone razvoj franšize vodi po principu „tiha voda breg roni”. Možda sledeće godine... |