TEST PLAY
Space Pirates and Zombies 2
Vladimir PISODOROV
1. januar 2018.

Šta se desilo kada je čovečanstvo otkrilo REZ, hemijski element koji je omogućio putovanje kroz svemir warp brzinama, videli smo u prvom delu igre koji se na rafovima prodavnica pojavio davne 2011. godine - sukobi, gramzivost, ali i zombi pandemija koja se brzo proširila čitavim univerzumom. Dve godine nakon što je galaksijom zavladao mir, a planete očišćenje od zombi-infestacije, zatičemo glavne likove kako kreću „od nule”. Nešto im ne da mira, crvić sumnje im govori da zombi apokalipsa ipak nije prošla i da negde u dubinama svemira pretnja i dalje postoji. Od otpadnog i naizgled bezvrednog materijala uspevaju da sastave svemirski brod i u tom trenutku nova avantura počinje.

Space Pirates and Zombies 2 je u isto vreme realtime strategija, avantura, svemirska opera i, pre svega, igra koja će vas držati zakucane ispred ekrana.

Space Pirates and Zombies 2 (SPAZ2) je u isto vreme realtime strategija, avantura, svemirska opera i, pre svega, igra koja će vas držati zakucane ispred ekrana. Radnja se odvija na ogromnoj površini, galaksiji kojom patroliraju kapetani i pirati kojima upravlja veštačka inteligencija (ima ih 200 - trostruko više nego u prvom delu). U takvom okruženju jedina šansa za preživljavanje vam je da se pridružite nekoj od postojećih frakcija ili da oformite svoju. Uostalom, pirate je uvek lakše naučiti pameti kada ima ko da vam čuva leđa. U društvu ćete takođe brže namicati novac, pružiće vam se prilika da pristupite preko potrebnom naprednom naoružanju, koje inače predstavlja misaonu imenicu, i tako dalje. Izvođenje ovog segmenta igre je dvodimenzionalno, na mapi koju možete da zumirate do te mere da jasno vidite detalje svakog sektora, a možete i kameru da postavite u položaj koji vam obezbeđuje uvid u ceo univerzum. Od esencijalne važnosti je skupljanje resursa. Nekada mnogo dostupniji REZ se sada pronalazi samo u obrisima, ali sada se i ljudi u bazama tretiraju kao resurs kojim možete da trgujete(!?). Baze su izvor novih, poboljšanih modula za brod koji omogućavaju veću vatrenu moć, ali i otpornost na protivničke atake. Sem toga, moduli se proceduralno generišu. Osim trgovine, bazu koristite i za fight u arenama, što takođe donosi masnu zaradu. Na brodu uvek morate da imate određenu količinu REZ-a i ljudi, pošto mašina zahteva održavanje, a sve se dodatno usložnjava ukoliko mapom poželite da se krećete većom brzinom - resursi se troše kao ludi.

Još jedan 2D segment igre predstavlja i „konstruisanje” broda, koje se obavlja uz identičan pogled „odozgo”. Uz pomoć vučnog zraka module odvajate i dodajete na trup, pritom birajući koju vrstu naoružanja postavljate i na koju stranu. Tu su i „barake” za ljudstvo, pogonske jedinice, pa čak i „nos” na koji mogu da se postave „mitraljezi”. Module koji vam više nisu potrebni možete da prodate, sameljete ili ispalite u svemir. Mogućnosti su neograničene, delom i zbog pomenutog proceduralnog generisanja gradivnih delova.

Borbe su maestralne, ali u isto vreme i izuzetno jednostavne.

Priču pratite kroz statične međuscene podvučene voiceoverom, a dodatne informacije o SPAZ univerzumu saznajete pronalaženjem data modula razbacanih po sektorima. Inače, tehničke karakteristike igre su na nivou AAA ostvarenja, počevši od pomenutog voiceovera, preko detaljne grafike, pa sve do potpuno destruktivnog 3D mobilijara. Da stvar bude još zanimljivija, SPAZ2 zauzima manje od 800 megabajta i prosto je neverovatno koliko su sadržaja autori uspeli da spakuju na tako malo prostora. SPAZ2 dolazi sa ogromnom mapom i mnoštvom lokacija koje mogu da se posete.

Trodimenzionalni prikaz je rezervisan za borbe, koje su maestralne, ali u isto vreme i izuzetno jednostavne. Mothership može da se naoruža automatskim ili oružjem koje je potrebno ručno aktivirati. Po sopstvenom nahođenju obavljate aktiviranje dostupnih modula, a jedno oko uvek držite na skali koja predstavlja stanje štitova. Isto tako, na raspolaganju se nalaze i fighteri kojima možete da izdajete naređenja (koju metu da napadnu), pa čak i da preuzmete direktnu kontrolu nad njima ako mislite da ćete efikasnije da obavite kidisanje na željenu metu. Ručno nišanjenje je učinkovitije od automatskog, koje se obavlja po principu „gađaj” sredinu mete dok je ne prepoloviš. Za razliku od takvog pristupa, prilikom ručnog nišanjenja možete da birate koji modul protivničkog broda napadate. Iza neprijatelja ostaju nacrti za konstrukciju naoružanja i dodataka, koji se automatski privlače ka vašem brodu kada se nađete u njihovoj blizini. Takođe, nakon bitaka ostaje i loot koji možete da pokupite ili da ga jednostavno ostavite da pluta svemirom. Kada se nađete u situaciji da vas napada neprijatelj koji je značajno jači od vas, bitku možete da izbegnete ukoliko platite određenu proviziju. Ako ste pak pogrešno procenili protivnika i već ušli u bitku, iz nje izlazite preko naročitih portala, ali i njihovo korišćenje za sobom povlači penal u vidu resursa.

Igra koja će oduševiti svakog ljubitelja SF-a, a jedina mana joj je izostanak podrške za multiplayer.

Space Pirates and Zombies 2 je obojen retro aromama, iako dolazi upakovan u moderno ruho. Igra atmosferom neodoljivo podseća na hitove iz 16-bitne ere i dokaz je da centar mete može da se pogodi i u indie univerzumu. Ljubitelje SF-a igra ne može da ne oduševi, a jedina mana koju smo joj našli jeste izostanak podrške za multiplayer. Istina je da autori nisu imali želju da je prebace u online univerzum, ali joj je postavka više nego odgovarajuća za tako nešto. Na kraju, napomenućemo i više nego nisku hardversku zahtevnost, koja izlazi iz svih ustanovljenih šablona, što će naročito obradovati one sa slabijim, outdated mašinama.


Platforma:
PC
Potrebno:
procesor sa dva jezgra na 2,6 GHz, grafička kartica sa 1 GB VRAM, 2 GB RAM
Poželjno:
procesor sa dva jezgra na 3,1 GHz, grafička kartica sa 2 GB VRAM, 4 GB RAM
Veličina:
778 MB
Adresa:
goo .gl /MJDdLg
88
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama