TEST PLAY
Strike Vector EX
Bojan JOVANOVIĆ
1. septembar 2017.

Zli jezici vole da kažu da su video-igre u dobu remastera i brojnih reizdanja. Nisu daleko od istine. Od definitivnih do proširenih verzija igara, nijedan studio ni izdavač nije imun na taj slatki keš koji dolazi kada se igra ponovo nađe u prodaji, blago prašnjava, ali sa etiketom „čak deset odsto novog sadržaja!” Nažalost, ni mali studio Ragequit Corporation nije odoleo pozivu remastera i pred nama je ponovo njihova hiperaktivna pucaljka Strike Vector, sa par dodatnih šrafova i lepšim felnama.

Tri godine stari naslov je prepakovan sa malo novog sadržaja i ponekim unapređenjem.

Na prvi pogled, Strike Vector EX možete da pomešate sa njegovim starijim bratom i upitate se: „Nije li to možda studio zapakovao istu igru, sa blago izmenjenim interfejsom, pa je ponovo prodaje?” Ako ste igrali originalni Strike Vector, neće vam biti potrebno mnogo vremena da se priviknete na novu igru, ali ona ima određene novine koje su nedostajale prethodnoj igri. Igra izgleda gotovo identično prethodnoj, iako je upregnut Unreal Engine 4 umesto verzije 3, koja je pokretala sada tri godine stari šuter. Istina je, dakle, da je napravljena svojevrsna zlatna sredina između novog i starog (bez pozajmljenog i plavog).

Pored toga što je igra sada dostupna i za konzolu Playstation 4, dobila je i pravi singleplayer sadržaj u vidu kampanje sa diskutabilnim kvalitetom priče. Vi ćete biti u ulozi Marva, momka koji „ceo život sanja” o tome da uzleti u moćnom vektoru i seva raketama po zlim zlikovcima. Kada mu rat konačno pokuca na vrata, Marv proguta par knedli i ukapira da rat nije baš „booyah, mi smo najbolja jedinica MUP-a” i da vožnja agilnog svemirskog broda nije mačiji kašalj. Obično kritikujemo singleplayer igre kojima je na silu nakalemljen multiplayer sadržaj, ali ovde je situacija potpuno obrnuta - već je postojao sjajan multi, a lepljenje urnebesno loše solo varijante ispalo je potpuno nakaradno. Kampanja se može slistiti bukvalno za dva do tri sata, jer nijedna od njenih 15 misija ne traje duže od pet minuta. Priča je, kao što smo već konstatovali, toliko loša da je smešna. Prepuna je stereotipnih likova, dosadnih zadataka i dijaloga sa krindž faktorom na nivou Minecraft festivala. Marv menja saveznike i svoje mišljenje o vaseljeni i svemu ostalom kao čarape, skačući između statusa vojnika, pirata i plaćenika praktično u svakoj drugoj misiji. Ne krivimo vas ako, nakon odigrane kampanje, budete potpuno zaboravili na njeno postojanje, kao da je bio grozničav san, a ne stavka u meniju.

Serveri za multiplayer okršaje su, nažalost, ponovo avetinjski prazni.

Solo igračima, nažalost, igranje kampanje ne gine ukoliko žele da se zanimaju modom Skirmish, drugim velikim proširenjem igre. Iz nekog suludog razloga, sadržaj u modu gde se napucavate sa AI protivnicima zaključan je iza progresa u misijama. Još čudnije, ovde nemate slobodu izbora modova, mapa i broja protivnika, već igra ima predefinisane mečeve sa po tačno pet kompjuterski navođenih protivnika na svakoj mapi. Koji mod ćete igrati nije moguće saznati sve do loading ekrana. Ova odluka dizajnera bila je pogrešna. Srećom, ovde je AI daleko kompetentniji i ume ozbiljno da zagrize na najvišim nivoima težine, pa je samim tim Skirmish mnogo bolji trening od kampanje koja, iskreno, više deluje kao rastegnuti tutorial. Šteta je samo što u ovom modu ne možete da otključavate opremu (kozmetiku, doduše) i achievemente.

Kada ste konačno naučili kako da letite bez zakucavanja u zidove, vreme je da pređete na glavni deo igre - online napucavanje protiv drugih igrača. Tu će vas, nažalost, dočekati ista situacija kao i u originalnoj igri, odnosno avetinjski prazni serveri sa pokojim igračem koji je ili apsolutni početnik ili nindža koji vas snajpuje dok izvodi piruete. Studio definitivno ima problema sa promocijom igre, pa, iako su svi igrači prethodne igre imali 50 odsto popusta na nastavak, jednostavno nema dovoljno igrača online da bi se multiplayer u ovoj igri mogao smatrati ne samo živim, već uopšte postojećim. Ovoga puta postoje i dedicated serveri i opcija matchmakinga, a zanimljivo je da se serveri automatski pune botovima ako ima manje od šest igrača, čime je Skirmish donekle nepotreban.

Strike Vector EX je ponovo adrenalinska bomba od koje se lepite za stolicu.

Ne bismo ovoliko lamentirali nad sudbom kletom Strike Vector EX-a da gameplay ponovo nije ona adrenalinska bomba od koje se lepite za stolicu i odvrćete muziku do daske. Malo je reći da je uživanje upravljati super brzim letelicama, za dlaku izbegavajući teren i protivničke projektile, dok izvodite skillshote raketama. Kontrolna šema i upravljanje su blago rafinisani, pa je skretanje dosta gipko i sada je vaš standardni mod kretanja onaj u kome blago lebdite, dok je za takozvani Jet mod potrebno držati ’Shift’ (može da se promeni, naravno). Arsenal je identičan onom iz originalne igre, sa izborom oružja, specijalke i jednog pasivnog bonusa, ali i bitnom razlikom. Sada u borbu možete da nosite samo jedno oružje. Igra vam, takođe, malo više gleda kroz prste prilikom sudara, a sakupljanje power-up predmeta je olakšano jer ne morate proći tačno kroz njih. U konzolnom izdanju hitboxovi igrača i projektila su nešto veći, što je neobična odluka. Imajte to u vidu ukoliko odlučite da Strike Vector EX nabavite za PS4.

Ono što smo pre tri godine rekli za Strike Vector, važi i za njegovu EX verziju - ovo je igra koju je veoma lako preporučiti i izgubiti sate u online mečevima... ako nađete protivnika. Sa jednim korakom napred (rebalans, AI protivnici) i jednim korakom unazad (kampanja), studio je uspeo da ostane u mestu, i to ne samo zbog identičnog izgleda dve igre koje pokušava da reklamira kao različite. Ovo je naslov koji ima neizvesnu budućnost, ali je neverovatno zabavan, pa vam za sada preporučujemo da ga nabavite isključivo ukoliko već imate ekipu s kojom biste redovno igrali.


Platforma:
PC, Playstation 4
Potrebno:
Intel/AMD Dualcore 2 GHz, 4 GB RAM, 1 GB VRAM
Poželjno:
Intel/AMD Quadcore 3 GHz, 8 GB RAM, 2 GB VRAM
Veličina:
7GB
Adresa:
https://goo .gl /YrSVE4
PEGI:
nema
70
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama