TEST PLAY
Titanfall 2
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. decembar 2016.

Briljantna igra u svakom pogledu. Nastao na temeljima fantastičnog Titanfalla, drugi (nadamo se ne i poslednji) deo sage o robotskim egzoskeletima, njihovim pilotima i ratu na divljoj kolonijalnoj granici u svemirskoj budućnosti predstavlja unapređenje u svakom pogledu.

Briljantna igra u svakom pogledu.

Najbitnija razlika između prvog i drugog Titanfalla jeste prava single-player kampanja koja postoji u dvojci i koja je nebeski kvalitetnija od single-player skirmish misija koje su u kecu služile kao permanentni placeholder za single sadržaj. Kampanja Titanfalla 2 osmišljena je kao serija odličnih iznenađenja zasnovanih na konstantnoj promeni tempa i okruženja. Njena okosnica je veza između čoveka i mašine, to jest pilota i njegovog titana, s tim što to više nisu sterilni borbeni egzoskeleti, već prefinjene mašine opremljene AI rutinom. Naš junak, pešadijski redov III klase u armiji kolonijalnih separatista (dobri momci), nakon neuspele invazije na planetu centralnih sila (loši momci, zaboravio sam skraćenice za frakcije u igri...) dolazi u posed titana kojeg mu u amanet ostavlja njegov umirući komandir. BT-7274, titan klase Vanguard nije zajebant u stilu TARS robota iz filma „Interstellar”, već opora, logična mašina čija mentalna dispozicija podseća na metalnog Spoka. Njih dvojica će morati da prođu sito i rešeto, uz postojanje na strašnim mestima, kao i da samostalno kompletiraju misiju za koju je bila zadužena cela invaziona armija. Kampanja je prepuna vrlo maštovitih varijacija u zadacima i načinima za njihovo kompletiranje, a meni se ubedljivo najviše svideo nivo na kojem koristite portabl vremeplov i skačete između sadašnjosti i prošlosti u pokušaju navigacije kroz opustošeni istraživački centar. Svako ko je navikao na stupidne CoD kampanje od kojih vam se spava nakon pola sata ovde će uživati kao napet na masaži: zaista je šteta što ovo hyper dobro iskustvo traje svega nekoliko sati.

Multiplayer nije pretrpeo preterano radikalne izmene, ali je sređen i utegnut na ekstremno profesionalan način. Prvo što upada u oči jeste to što nesrećne burn karte, koje su vam se gomilale u inventaru i bile totalni inkonvinijens više ne postoje: borbeni modifikatori biraju se na ekranu za prilagođavanje pilota, a aktiviraju kad u meču osvojite dovoljno poena, identično stvaranju uslova za prizivanje titana. Tih modifikatora ima tma: „amped weapons” vam privremeno pojačava dejstvo oružja, „tick mines” ispaljuje nagazne mine koje se navode ka protivniku i tako dalje. Broj titana je povećan na šest, dodato je pregršt opcija za njihovo cinculiranje, a i kod pilota postoji nekoliko dobrodošlih novina, pre svega u sferi borbenih gadžeta. Najinteresantnija je kuka za brzo penjanje, koju ćete birati između gizmoa kao što su cloak generator, stimulans, holo-dvojnik ili nešto peto. Mape su nešto veće nego u Titanfallu, ali su limiti igrača po meču ostali isti (6 vs 6), osim u dva moda koji nisu preterano popularni (gde je limit podignut na 8 vs 8). Kad se već uhvatih za modove, najzanimljiviji (i najviše igrani) novi jesu „Bounty” i „Amped hardpoint”: ovo drugo je CoD klasika, a prvo je TDM u kojem kokanjem protivnika skupljate keš koji pohranjujete u banku svakih nekoliko minuta i jurite timski limit čije dostizanje znači pobedu.

Kampanja Titanfalla 2 osmišljena je kao serija odličnih iznenađenja zasnovanih na konstantnoj promeni tempa i okruženja.

Prvom Titanfallu su mnogi zamerali na malom broju opcija za slasno i zarazno otključavanje oružja i dodataka za njega, što je u dvojci ispravljeno with a vengeance. Sitnih i krupnih džidža-bidža sada ima bar duplo više nego u prosečnoj Call of Duty igri, na opšte zadovoljstvo hrčak multiplayer fanatika koji više ne mogu da zamisle da igraju nešto gde nema „anloksa”. Nije zapostavljena ni kozmetika, a broj kolornih šema, avatar pozadina i bedževa meri se u stotinama. Za otključavanje većine biće vam potrebni meseci vrednog oranja po multiplayeru, što je muzika za uši kompleticionista.

Titanfall 2 je igra koju Nvidia agresivno promoviše kao showpiece naslov koji demonstrira tehnološki progres na vizuelnom planu. Bitan faktor grafičkog „fidelitija” jeste HBAO+ Ambient Occlusion, jedan od retkih fancy efekata koji imaju smisla, pogotovo ako imate masnu Nvidia kartu i igru koja podržava HBAO+ AO tehniku. Realno padanje svetla i kontaktne senke između objekata svakoj sceni daju ekstremnu dozu vizuelne „paprike” koja blagotvorno utiče na oči, pogotovo u eksterijerima sa puno vegetacije. Aktiviranje AO će vas koštati 9 frejmova u sekundi, ali ako igrate u 1440p ili višoj rezoluciji, možete ih povratiti gašenjem anti-aliasinga. Generalno gledano, Titanfall 2 je prelepa igra sa hardverskim zahtevima koji nisu nerealni s obzirom na kvalitet prikaza.

Zbog aktuelne situacije na tržištu igara Titanfallu 2 preti opasnost da umre mlad i neeksploatisan.

Sve je to lepo, ali... Nesrećno ugnježđenom poput gole plavuše između dvojice Slovenaca, Titanfallu 2 preti opasnost da umre mlad i neeksploatisan. Odluka Electronic Artsa da premijeru igre uglavi između Battlefielda 1 i CoD: Infinite Warfare bila je pangalaktički glupa. Iako svi kriju brojke, evidentno je da se igra loše prodaje: cena je u prvom mesecu pala za trećinu, a u multiplayeru radnim danima retko kad ima više od 3000-4000 ljudi. Ako se dve nedelje nakon izlaska igre čeka po 3-10 minuta za matchmaking u capture the flag modu, šta će biti za pola godine? Ipak, smatram da igra neće flopnuti kao Evolve iz prostog razloga što će nove mape i modovi biti besplatni - ono što BF1 prodaje u formi season passa za 50 evra, kod Titanfalla 2 je džabe. Zaista se nadam da će to biti dovoljno da se publika ne razbeži. Ovo mi se igra, a neću da igram sâm.


Platforma:
PC (Windows), PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core i3-3600 ili ekvivalent, 8 GB RAM, Geforce GTX 660/2GB
Poželjno:
Intel Core i5-6600 ili ekvivalent, 16 GB RAM, Geforce GTX 1060/6GB
Veličina:
39 GB
Adresa:
www .titanfall .com
Kontakt:
ComputerLand
90
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama