TEST PLAY
Magicka 2
Aleksandar DINIĆ
1. jul 2015.

Luckasto-urnebesni miks magije, akcije, RPG-a i brojnih referenci i omaža savremenoj pop-kulturi pod nazivom Magicka od pre četiri leta čak i danas važi za jednu od omiljenih co-op zabava za više igrača. Posle brda manjih i većih DLC-ova i raznih kozmetičkih dodataka, na izradu nastavka prionuo je novi tim (Pieces Interactive) pod istim izdavačkim krilom Paradox Interactivea.

Nastavak luckasto-urnebesnog miksa magije, akcije, RPG-a i brojnih referenci i omaža savremenoj pop-kulturi.

Radnja i priča Magicke oduvek su bile sporedna stavka na koju ne treba trošiti previše reči i koja je tu da omogući funkcionalnu pozadinu za vatromete vrcave magije i akcije, kao i gomile pratećih živcirajućih momenata pride. Elem, nakon što su Čarobnjački ratovi opustošili kraljevstvo Midgard od prisustva pomenutih magova, iz katakombi se pojavljuje četvoročlana ekipa friških čarobnjačića, željnih slave & dokazivanja. Pod tutorstvom vampira Vlada, herojska družina (ili jedan drug, ukoliko igrate sami), kreću u špartanje živopisnog kraljevstva uzduž i popreko, odmotavajući linearno klupko potrage za raznim ličnostima, artefaktima i drugim assetima koji će im pomoći da odagnaju novu pretnju koja se nadvila nad zemljom seljaka na brdovitom Midgardu.

Ono što sledi ne razlikuje se mnogo od već viđenog u originalnoj igri (i pratećim iteracijama), i predstavlja raspojasano obračunavanje sa hordama fantazijskih živuljki i stvorenja kako kroz blisku borbu (vernim mačem & čarobnjačkom palicom) tako i kroz glavni hajlajt igre, intenzivno kombinovanje magijskih čini. Ukupno osam magijskih škola (vatra, voda, led, zemlja, smrt, magijski oklop, lečenje i elektricitet) dostupne su vam gotovo od samog početka, uz mogućnost njihovog međusobnog kombinovanja (do pet različitih magija u jednom trenutku). Frenetično mešanje i sklapanje magija, kao i u ranijim slučajevima, čini srž samog igranja i predstavlja generator dobre atmosfere, naročito kada sami provalite neku od kombinacija koja vam u tom trenutku donosi prednost u okršajima. Vatra + zemlja i eto zapaljivih projektila, smrt + zemlja i eto zraka koji dodatno detonira, štit plus neka od magija i eto vatrene/vodene/zemljane ili neke druge barijere, polivanje zapaljenih prijatelja vodenom magijom kako biste ih ugasili, odnosno neprijatelja koje ćete zatim prodrmati strujom i slično. Magijama je moguće „blagosiljati” i mač koji nosate sa sobom (za efikasno rešavanje bliskih susreta), dok dotične magije možete primeniti i na samome sebi, bilo neoprezno (uz samopovređivanje), bilo radi neke od elementalnih detonacija koje razbacuju okolne neprijatelje, bilo radi neutralisanja nekih neželjenih efekata ili stanja (bacanje vatrene magije na sebe, kako biste osušili odeću npr.).

Glavna novina u igri su predmeti koje skupljate i zatim smeštate u ograničen broj slotova za menjanje propozicija bitke.

Dodatak gameplayu dolazi u vidu nekoliko različitih komada pomoćne opreme (pomenuti mačevi i palice) koji često donose određene bonuse i penale prilikom korišćenja. Glavna novina u igri odnosi se na stanovite artefakte, odnosno dodatne uslove tokom igranja (nalik mutatorima iz mnogobrojnih FPS multiplayer pucačina), koje vremenom skupljate po nivoima i zatim smeštate u ograničen broj slotova (više/manje energije za vas i protivnike, brže/sporije kretanje, ubojitije ili nerfovane magije, različiti grafički prikazi i drugo). Tu su još i familijari, maleni pratioci koji vas oživljavaju nakon izgledne pogibije i donose dodatne bonuse (uz mogućnost da igrate i bez njih, ako tako preferirate).

Sa prezentacione strane, najvidljivija novina je unapređen grafički prikaz koji sada počiva na punom 3D renderingu i prikazu nivoa i likova. Sve je mnogo koloritnije i „mekše” za oči, uz vešto pozicioniranu kameru koja prati dešavanja na ekranu, i ne zahteva nikakve intervencije ili opsluživanje (nalik Diablu 3, npr.), sa intenzivnim vatrometima boja prilikom prštanja magija, obiljem detalja, prijatnom animacijom i efektno-diskretnim vizuelnim rešenjima (blaga zamućivanja okoline i krošnji drveća koja su u drugom planu i sl.). Likovi i dalje brbljaju nekim svojim nemuštim jezikom nalik Simsima (sa promenljivim nivoom uspeha u smislu humora koji to treba da donese), dok preko svega svirucka prilično uspela i kvalitetna fantazijska muzika (a ako smo tako nešto uspeli da primetimo posle danonoćnog igranja poslednjeg Witchera, onda kompozitorima svakako treba čestitati na dobro obavljenom poslu).

Ako ne igrate u društvu sa kojim ste na približno istim talasnim dužinama, spremite se za izlive žuči i lomljenje računarskih periferija.

Osim pomenutih, ne preterano bitnih novina, Magicka 2 ne donosi ništa novo što od pete sekunde igre neće delovati poznato od ranije. U skladu sa time, nivo zabave koji ćete imati uz igru direktno je proporcionalan karakteru preostala tri igrača koja uspete da na’vatate za sesije igranja. Iako je Magicku 2 teoretski moguće igrati samostalno, to iskustvo je manje zabavno od solo raftinga pedalinom niz sliv reke Tare. Igra je u tom slučaju beskompromisno teška čak i na lakšem težinskom nivou, neprijatelji se pojavljuju sa svih strana i konstantno su usmereni isključivo na vas, pojedini boss susreti izazivaju višednevne traume ako pokušate da ih neutrališete samostalno, dok ćete s vremena na vreme nailaziti na kvazi-logične probleme koje je i praktično nemoguće rešiti u sopstvenoj režiji (jer zahtevaju dužu vremensku interakciju sa određenim elementima ekrana, dok na vas kidišu buljuci neprijatelja, bez kompanjona koji bi im odvlačio pažnju).

Sa druge strane, ako ne igrate u društvu sa kojim ste na približno istim talasnim dužinama, spremite se za podjednako frustrirajuće izlive žuči, i lomljenje računarskih periferija i okolnog nameštaja u najavi. Situacija u kojima svako vuče na svoju stranu, gde se ne čekaju ostali i gde se srlja dok sa svih strana nadiru neprijatelji, uz veselo (ne)namerno povređivanje i razbacivanje saveznika na sve četiri strane sveta, sigurno su bili svesni i trolovi koji su pravili igru, jer je friendly fire nemoguće isključiti. Uživancija.


Platforma:
PC, Playstation 4, Linux
Potrebno:
Intel Pentium G3220 3,0 GHz/AMD APU A4-4000 Dual Core, 2 GB RAM, Nvidia GeForce GT 640 v3/ATI Radeon HD 6670 v2
Poželjno:
Intel Core i5-2300 2,8 GHz/AMD APU A8-3850 Quad Core, 4 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 650 1 GB/ATI Radeon HD 5850 1 GB
Veličina:
2,3 GB
Adresa:
www .magicka2 .com
70
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama