TEST PLAY
I Am Bread
Jan ČMELIK
1. maj 2015.

Još jedan mesec, još jedna karta za ekspresno putovanje u ustanovu koja nosi ime poznatog srpskog pisca i neurologa, dar sponzora „SK Uredništvo Tours”. Igra čiji naziv zvuči kao nečija psihijatrijska dijagnoza prati krišku hleba polu-belog opredeljenja, rezigniranu saznanjem da je njen vlasnik, inače profesionalni pipač, pristupio realizaciji projekta „Beograd na hlebu i vodi”, te odlučuje da se ritualno samospali i žrtvuje bogovima dvopeka, što i meni, nakon vremena provedenog uz ovu igru koje nikada neću moći da vratim, deluje kao odlična ideja.

Cilj igre je dovesti sebe - krišku hleba - u blaženo, prepečeno stanje i to ravnomerno, na obe strane.

Cilj igre je dovesti sebe u blaženo, prepečeno stanje i to ravnomerno, na obe strane. U tu svrhu poslužiće bilo koje grejno telo: toster, kvarcna peć, pegla, radijator, fen, a ako ste posebno nihilistički raspoloženi, možete da razbijete televizor (igra me je naterala da to i sam poželim) i veselo zacvrčite u plamenu eksplozije. Za dodatne poene potrebno je da se namažete medom ili želeom. Ajvar, mast i babino slatko su nepravedno izostavljeni. Svaki nivo počinjete u vekni hleba od koje se momentalno separatišete, a na putu do konačne termičke obrade morate da savladate brojne prepreke i izbegnete smetala kao što su mravi. Padanje na pod rezultuje rapidnim opadanjem skale jestivosti, dok se ona momentalno isprazni ako Veliki Lebovski završi u sudoperi ili WC šolji. Dakle, energija se gubi ako se nađete na podu i uvaljate u prašinu, a to što pojedini nivoi počinju u (punoj) kanti za đubre - nema veze. Eto mene gde pokušavam da nađem logiku u igri u kojoj je glavni lik kriška hleba...

Da biste izbegli padanje na patos, s jednog kraja prostorije na drugi možete da se prevezete pomoću kosilice ili skejtborda. U redu, sad zastanite na trenutak, udahnite duboko i shvatite da ste upravo pročitali rečenicu koja govori o parčetu hleba koje se vozi na skejtu. Trej Parker i Met Stoun bi bili ponosni. S obzirom na to da se tokom svih vratolomija koje izvodi hleb uopšte ne mrvi, zaključak je da je umešen od titanijumskog brašna, mada, pošto su fizički efekti hiperrealni i ’lebac se giba kao braća Đogani (svih milion), možda je u pitanju i „Fidelinkino” T-500. Za razbijanje monotonije bitisanja jednog integralnog proizvoda autori su ubacili modove: story, free roam, zero g, rampage (oslobodite psiho suprugu u sebi i razbijte svo posuđe), trka đevreka i potera za sirom. U zavisnosti od izabranog moda, vaše pecivo poprima drugačiji oblik (normalni ljudi bi to nazvali „skinovima”): pored obične plebs kriške hleba, tu su još i kreker, baget i đevrek, da se niko ne oseti diskriminisanim.

Dok pokušavate da se tostirate i namažete nečim ukusnim morate da sprečite prljanje koje smanjuje skalu jestivosti.

Programeri su očigledno bili svesni koliko je glupo frustrirajuća njihova igra, pa posle prvih par neuspelih pokušaja i započinjanja istog nivoa ispočetka, hleb postaje neranjiv, a ubacili su i tutorial segment u obliku svojevrsne akademije za hleb koju pohađate sa ostalim pecivom. Bože dragi... Sam ulazak u toster (ovo zvuči skoro kao naziv jedne pesme grupe „Smak”) je nemoguća misija, kao sečenje čelične sajle kašičicom za „Eurokrem” - jeste izvodljivo, ali je potrebno mnogo vremena i ko je uopšte tolika budala da seče čeličnu sajlu kašičicom za „Eurokrem”? Svaki put kada bih nivo priveo kraju, ne bih pomislio kako sam upravo postigao neki značajan uspeh, već bih zamišljao kako se na licu autora igre prelivaju plavičasto-zelenkaste nijanse dok ga moje šake, veličine tepsije za burek, nežno stežu oko vrata.

Od grafičkih podešavanja nema ništa, da niste možda očekivali advanced pixel shading na kori hleba? U svakom slučaju, ne bi doprinele poboljšanju prikaza jer je sve neobjašnjivo mutno (možda je hleb kratkovid), a i teksture su detaljne koliko i „Žitopekova” papirna kesa. Zbog očajne kamere koja ne samo što laguje pri rotiranju, nego ni ne prolazi kroz objekte kako treba i divljački skače na sve strane, neko bi morao krivično da odgovara. Pojedine muzičke numere neodoljivo podsećaju na Bajagina sabrana nedela, a i kvalitet im je sličan. Kao zamenu za muzičku podlogu tokom igranja, od srca preporučujem momka po imenu Džeko koji u pratnji „Južnog vetra” izvodi kompoziciju „Malo soli, malo hleba” (jer što bih ja bio jedini koji pati).

Opštem bajatom utisku najviše doprinose kontrole, čiji kreator zaslužuje poseban krug u paklu.

Sve nabrojano ne doprinosi u tolikoj meri opštem bajatom utisku koliko kontrole, čiji kreator skupa sa svojim demonskim nakotom zaslužuje poseban krug u paklu. Za kontrolu se koriste četiri tastera od kojih je svaki dodeljen jednom ćošku kriške hleba. Zatim, usmeravanje se vrši mišem ili analognim stikom, dok se za hvatanje objekata u neposrednoj blizini upotrebljava još jedan taster. Ne zvuči toliko strašno? Pa i nije, pod uslovom da ste rođeni u Černobilju 1986. godine i imate pet-šest prstiju viška. Bez obzira na to što hleb očigledno gaji Spajdermen fetiš i lepi se za zidove i plafon, redovno pada na pod zbog imbecilnih kontrola. U poređenju sa ovom kontrolnom šemom, profesionalni simulatori letenja su kao šetnja u parku. Upravljanje je dodatno otežano ako se odlučite za baget ili „Francuza” jer oni imaju samo dve kontrolne tačke.

I Am Bread bez nedoumica pripada novom talasu igara čija su ciljna publika iritantni, piskutavi YouTube recenzenti i njihovi sledbenici koji se zacene od smeha čim ugledaju kretensku igru kao što je ova i u ekstazi uglas uzvikuju „Hahaha, vidi ’lebac na plafonu, to ludo pa bog”. Što se mene tiče, kada bih u svojoj kući zatekao parče hleba kako se vere po zidu i uzurpira belu tehniku, vrištao bih kao tetka i zvao popa da osvešta kuhinju. Olakšavajuća okolnost nije ni insajderski podatak da je u izradi ovog naslova učestvovala individua koja je sa kolegom Kuzmanovićem provela niz godina u zajedničkom World of Warcraft guildu. Iskreno saosećam i savetujem pažljiviji izbor društva ubuduće. Ako ovaj izmet ikada doživi nastavak („Hleb & Kifle”?), čitaćete o meni u novinama koje se ne zovu „Svet kompjutera”.


Platforma:
PC, Mac OS
Potrebno:
dual core procesor na 2,4 GHz, GeForce 450, 2 GB RAM
Poželjno:
quad core procesor, GeForce 560, 4 GB RAM
Veličina:
2,2 GB
Adresa:
www .bossastudios .com /games /i -am -bread /
PEGI:
nema
29
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama