Svaki pravi igrač barem je čuo za igru Mega Man, Capcomovu najpoznatiju franšizu. Od kada je izašla prva igra 1987. godine, Mega Man (ili Rockman, kako se zove u Japanu) se pojavio u sedam serijala video igara, tri animirana serijala, bezbroj kameo uloga i ko zna gde još. Popularnost malog plavog robota toliko je velika da je uspeo da zameni Captain Commandoa kao zvaničnu maskotu Capcoma. S obzirom na to da postoji više od 50 naslova koji u svom imenu sadrže reči Mega Man, usredsredićemo se samo na prvi serijal za kućne konzole. Mega Man (NES) Sada već davne 1987. godine Capcom je izdao prvu igru sa Mega Manom u glavnoj ulozi (www.romnation.net/srv/roms/32113, 78 KB). Godine 200X. svet je mnogo drugačiji od našeg. Roboti su uobičajena pojava i koriste se za sve moguće poslove. Najveći um robotike tog doba je doktor Light, dok su doprinosi njegovog pomoćnika doktora Wilya ostali nepoznati. Besan zbog toga, doktor Wily krade šest robota i reprogramira ih da bi zavladao svetom. Doktor Light odlučuje da nadogradi svog robota-pomoćnika Rocka, i tako nastaje Mega Man, jedina nada protiv zlog doktora Wilyja.Za razliku od većine igara tadašnjice, Mega Man dozvoljava da izaberete kojim ćete redosledom igrati nivoe. Nivoi se sastoje od manjih deonica bogatih platformama i protivnicima koji se respawnuju čim nestanu iz vidokruga. Vaše prvo oružje je blaster koji ispaljuje male žute projektile (liče na vitaminske tablete), međutim svaki put kada pobedite nekog bossa na kraju nivoa dobijate njegov napad koji možete da izaberete bilo kada u toku nivoa. Novi napadi su jači, njihova municija je ograničena, ali je moguće dopuniti je sakupljanjem plavih energetskih ćelija od protivnika. Pored toga što su jači, pojedini robot masteri su ranjiviji na određena oružja (recimo, Flame Man je slab na oružje Ice Mana). Kada pobedite svakog bossa, dobijate pristup dvorcu doktora Wilyja. Dvorac se sastoji iz četiri uzastopna nivoa u kojima ćete se boriti protiv svih prethodnih bossova, novih bossova, kao i protiv samog zlog doktora. Svaki nivo je potpuno drugačiji, kako vizuelno tako i kompozicijski. Najsvetlija tačka igre verovatno je odlična muzika, koja je toliko kvalitetna da bi bilo bogohuljenje čuti je u više od osam bita. Ovo je osnova koju će prihvatiti sve ostale igre u serijalu Mega Man, zajedno sa zastrašujućom težinom koja će slabije osobe naterati da briznu u plač. Mega Man 2 (NES) Nastavak koji je izašao 1988. godine (www.romnation.net/srv/roms/32127, 133 KB) zvanično je najprodavanija i, prema mišljenju mnogih, najbolja igra serijala. Zaplet je sličan prethodnom, s tim što umesto šest robot mastera sada postoji njih osam (što će biti standard za buduće nastavke). Oružja deluju mnogo jača nego u prvom delu, što zajedno sa slabijom težinom igre ovaj deo čini verovatno najlakšim u serijalu. Kao dodatno unapređenje gameplaya uvedeni su E tanks, male konzerve koje vam u potpunosti obnavljaju energiju po upotrebi, kao i Itemi, koji funkcionišu kao i oružja, ali ispaljuju različite platforme (leteći skejt, leteća platforma i platforma koja ide po zidu) i time olakšavaju kretanje. Još jedna novina je Teleport room, nivo pred kraj igre, u kojem se borite protiv svih pređašnjih robot mastera (nažalost, teleporteri su nasumično raspoređeni i stoga ne znate koji vodi do kog robota). Grafika i zvuk su za godinu dana doživeli znatno unapređenje, a muzika je još bolja nego u prvom delu.Mega Man 3 (NES) Godine 1990. izašao je treći deo sage o plavom robotu (www.romnation.net/srv/roms/32130, 219 KB). Doktor Wily navodno je shvatio svoje greške i odlučuje da zajedno sa doktorom Lightom napravi robota koji će pomoći da se održi svetski mir. Osam robot mastera, koji ju trebalo da pomognu u toj nameri, gube kontrolu i tada je na Mega Manu da ih zaustavi. Njemu se pridružuje verni robot-pas Rush koji služi kao zamena za Iteme iz prethodnog dela. Još jedan dodatak asortimanu likova je Proto Man, brat našeg junaka. Jedina novina po pitanju gameplay mehanike u ovom delu je slide, koji omogućuje Mega Manu da prođe kroz uske prolaze ili brzo izbegne protivnike u vazduhu.Mega Man 4 (NES) Uprkos činjenici da je SNES već izašao, Capcom je 1991. godine četvrti deo izdao za NES (www.romnation.net/srv/roms/32143, 288 KB). Pošto je doktor Wily nestao, deluje kao da će svet konačno imati mira, međutim na scenu stupa novi zlikovac - ruski naučnik doktor Cossack, koji šalje svoje robote da zauzmu svet. Naravno, na Mega Manu je da ga zaustavi. Gameplay je isti kao i u prethodnom delu, ali je dodat Mega Buster, mogućnost da se regularni buster napuni i ispali jači projektil. Jedine zamerke možda bi se odnosile na to da oružja deluju na neki način slabije od onih iz prethodnog dela (naročito u poređenju sa Mega Busterom), kao i na sindrom „naša princeza je u drugom zamku”, koji će se pojavljivati i u naredna dva nastavka.Mega Man 5 (NES) Peti deo izašao je krajem 1992. godine (www.romnation.net/srv/roms/32151, 262 KB). Nakon nekoliko godina mira, pojavljuje se Proto Man i napada svet svojom robotskom armijom. Kao da to nije dovoljno, pobesneli brat kidnapuje doktora Lighta. Mega Man nema drugog izbora nego da se suprotstavi svom bratu, bez obzira na to koji su motivi u pitanju. Igra prati već ustaljen šablon i kao jedini dodatak uvodi novog lika pticu Beat, koju Mega Man može da pozove pošto sakupi slova M-E-G-A-M-A-N-V sakrivena na različitim mestima u igri. Beatova sposobnost je da automatski napada protivnike na ekranu, što znatno olakšava život pred kraj igre. Ovaj deo pati od istih problema kao i prethodni, uključujući tu i zaplet koji je reciklirana priča iz četvrtog dela.Mega Man 6 (NES) Mega Man 6 (1993) je ujedno i poslednji deo serijala na konzoli NES (www.romnation.net/srv/roms/32166, 255 KB). Održava se svetski turnir u borbi robota pod sponzorstvom Mr. X-a. Kada je izabrano osam pobednika, Mr. X objavljuje da ih je reprogramirao i da će da zauzme svet svojom robotskom armijom (gde li smo to već čuli?). Naravno, Mega Man mora ponovo da spase svet od ovog misterioznog zlikovca. Pored slabijih kriterijuma za nabavljanje Beata, Mega Man sada može da se spoji sa svojim saputnikom Rushom i da postane Jet Mega Man, koji dobija ograničeno letenje ili Power Mega Man, koji može da čini veliku štetu, ali sa ograničenim dometom.Mega Man 7 (SNES) Prvi deo serijala van osmobitne platforme pojavio se 1995. godine (www.romnation.net/srv/roms/54263, 1,32 MB). Svet uživa u miru dok doktor Wily služi svoju kaznu u zatvorskoj ćeliji. Međutim, zli doktor je znao da će kad-tad biti uhvaćen i zbog toga je napravio robote koji će se, u slučaju da ih ne kontaktira šest meseci, aktivirati i tražiti svog gospodara. Wily biva oslobođen i ponovo pokušava da zavlada svetom. Pored očiglednog audio i vizuelnog unapređenja, i gameplay je pretrpeo pokoju promenu. Prva očigledna promena je da su u početku dostupna samo četiri Robot Mastera, a preostala četiri tek kada se prethodni unište. Beat sada mora biti oslobođen, ali je njegova funkcija da spase Mega Mana u slučaju da padne u provaliju (dokle god imate barem jednu „pištaljku”). Mega Man još može da se pretvori u Jet Mega Mana, ali ne i u Power Mega Mana. Takođe, Rush dobija nekoliko novih funkcija i ako se igrač potrudi, može da nabavi Proto Manov štit. Verovatno najkorisniju promenu predstavlja mogućnost da menjate oružje bez pauziranja igre. Mega Man 7 uvodi i Bassa, novog robota koji tvrdi da se bori protiv Wilyja, kao i njegovog psa Trebblea. Ovo je ujedno i prva Mega Man igra za kućne konzole, koja ima i prodavnicu u kojoj možete da kupite dodatne predmete i delove, pod uslovom da imate dovoljno šrafova da platite.Mega Man 8 (PlayStation/Sega Saturn) Krajem 1996. godine pojavio se prvi Mega Man za konzolu koja nije Nintendova (a da nije port). Uprkos znatno većim mogućnostima kako PlayStation tako i Sega Saturn konzole, igra je zadržala svoju 2D izvedbu. Vizuelni stil je promenjen i animacija deluje glatkije, u poređenju sa SNES prethodnikom. Priča prati zlu energiju koja je došla iz svemira i preti da obuzme celu planetu, a izvor joj je trenutno u posedu doktora Wilyja. S obzirom na to da 2D nije toliko zahtevan, Capcom je ostatak diska ispunio FMV animacijama koje vizuelno mogu da se porede sa pravim anime ostvarenjima, ali, nažalost, sadrže katastrofalno lošu glasovnu glumu (koja će vas pratiti i tokom igre). Jedine dve bitne izmene po pitanju gameplaya jesu mogućnost da promenite oružje dok još traje efekat oružja koje ste prethodno upotrebili, kao i ograničen broj šrafova i predmeta za prodavnicu.Rockman & Forte (SNES) Popularno nazvan 8.5 deo serijala (www.romnation.net/srv/roms/54567, 1.91 MB), ovaj deo je 1998. godine izašao kao japanska ekskluziva za SNES (a kasnije je portovan za Gameboy Advance). Vizuelni stil i gameplay isti su kao i u prethodnom delu, s tim što sada možete da igrate i kao Forte (Bass na Zapadu). Za razliku od Rockmana, Forte može da dashuje i da izvede dupli skok, ali ne može da izvede slide. Ima slabiji ali brži blaster od svog suparnika, koji može da se ispaljuje u svim pravcima osim u pravcu ispod sebe. Način napredovanja takođe je promenjen, tako da će vam se, zavisno od toga kog robot mastera pobedite, otvarati put ka drugačijim nivoima. Glavni zlikovac u ovom delu je robot po imenu King, ali svako ko je odigrao prethodne delove zna ko je pravi zlikovac.Mega Man 9 (WiiWare, XBLA, PSN) S obzirom na to da je poslednji deo serijala novijeg datuma (uprkos NES grafici), ostavićemo vas samo sa ovom zvaničnom izjavom Capcoma: „Želimo vam puno zabave uz Mega Man 9, i kada budete stigli do neizbežne tačke gde se pitate zašto je ova igra toliko prokleto teška, molimo vas, imajte na umu to da gospodin Inafune (tvorac serijala Mega Man) ima na svom stolu buteljku punu slomljene igračke volje, koja mu daruje večnu mladost”. |