PRVI UTISCI
F.E.A.R. 2: Project Origin
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. februar 2009.

Bez obzira na inspiraciju koju je ekstrapolirao iz japanskih horor filmova nalik „Ringu” (i njegovom zapadnom rimejku „The Ring”), autorski tim iz Monolith Productionsa uspeo je da ovaploti i obradi taj problematični supkulturni uticaj u ekstremno uverljivu formu horor pucačke igre, koja je 2005. godine pomerila granice FPS žanra. Kvalitetni i umešno projektovani suspens, koji se poigravao igračevim živcima i percepcijom do tada neviđenim sistemom audio-vizuelnih anomalija, postavio je F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) vrlo blizu trona modernog PC horora (na kom još suvereno, posle više od deset godina, stoluje System Shock 2). Njegovi međunastavci / expansion packovi F.E.A.R.: Extraction Point i F.E.A.R.: Perseus Mandate, urađeni od strane nesposobnjakovića iz TimeGate Studiosa, delimično su ruinirali superiorni imidž originala, spuštajući rejting franšize i samog Monolitha, bez obzira na činjenicu da legendarni autori No one Lives Forever nisu uzeli učešća u kreaciji ovih polufabrikata.

F.E.A.R. 2: Project Origin, čiji razvoj momci i devojke iz Monolitha ovih dana privode kraju, elegantno ignoriše postojanje obe ekspanzije, nastavljajući priču u tački koju je kraj originala presekao monstruoznim cliffhangerom. Eksplozija reaktora u Armacham Origin „fasilitiju”, F.E.A.R. tim koji se evakuiše helikopterom i mala, monstruozna Alma koja se kezeći uspinje u kabinu ostavili su mnoga pitanja bez odgovora. Centralni fokus Project Origina, kako kažu autori igre, biće kompletno razjašnjavanje misterije osmogodišnje devojčice, koju je sopstveni otac napravio psihopatogenim monstrumom, oslobođenim posle uništenja stazis komore i gladnim slepe osvete prema svemu i svakome. Igrač se ovoga puta ne nalazi u ulozi Point Man F.E.A.R. tima, već preuzima rolu Delta Force operativca Majkla Beketa koji, kao i PM, poseduje natprirodno brze reflekse (koji mu omogućavaju bullet time u borbi), sa potencijalnom (rodbinskom) vezom sa Pakstonom Fetelom i samom Almom. Da o istorijatu ne bismo dalje tupili bez preke potrebe, toplo vam preporučujemo da pre uranjanja u Project Origin (koji izlazi 10. februara) ponovo odigrate originalni F.E.A.R. i pohvatate konce ovog kompleksnog zapleta. Ovakav raskid sa prošlošću neuspešnih ekspanzija omogućen je faktom da je Warner Bros. Interactive Entertainment kupio Monolith i (posle kraćeg natezanja) pravo na franšizu F.E.A.R. posle spajanja Activisiona i Blizzarda.

F.E.A.R. 2: Project Origin pokreće nova verzija Lithtech Jupiter EX 3D enginea, što predstavlja istinsko osveženje u FPS svetu, prezasićenom naslovima koji licenciraju Unreal tehnologiju. Dvadesetak minuta akcije dostupne u demo verziji igre na prilično spektakularan način demonstriraju obećanje autora da će okruženje dvojke biti drastično raznolikije od „kancelarijskog” sindroma F.E.A.R.-a. Probijanje kroz tinjajuće ruševine grada, urbane komplekse, napuštenu školu i stanicu podzemne železnice obogaćeno je borbom protiv starih poznanika - ATC vojnika u „normalnoj” i power armor formi. Akcija sada deluje mnogo visceralnije, životnije i surovije nego ranije, pre svega zbog drastično višeg nivoa detalja, kompleksnijeg okruženja, složenijih 3D modela vaših oponenata i znatno poboljšanog modula destrukcije objekata. Ovu poslednju stavku na pravi ćete način osetiti na samom kraju demo verzije, kada ćete sesti u oklopno odelo i bukvalno rasturiti living crap od nekoliko ulica i nekoliko tuceta protivnika. Elementi psihološkog horora su naglašeniji nego ikada ranije, a intezitet i audio-vizuelni kvalitet anomalija sada su, blagodareći spektakularnom 3D engineu, prilično impresivni. Nagoveštaji duhova, prikaza Alme i strave koju seje ovo mutirano derište, ukomponovani sa majstorskom translacijom okruženja iz realnog u nadrealno, zadaju domaći zadatak i mnogim horor filmovima novije produkcije. Nadamo se samo da autori neće preterati u eksploataciji ove narativno-akcione tehnike: najbolji suspens je dozirani suspens, bez permanentnog nasrtaja na čula i nerve. Demo verzija ga ima u količini koja nije lako svarljiva, ali to verovatno predstavlja odraz želje Monolitovaca da vas kupe na prvu loptu i ostave da brojite dane na kalendaru do crvenim markerom uokvirenog 10. 2. 2009.

Hardverska zahtevnost ne deluje nam monstruozno, mada ćete za pravilan doživljaj svakako želeti Core2Duo+ konfiguraciju sa GeForce 8800GT kartom ili boljom.

Demo verziju igre (za PC), tešku 1,8 GB, možete downloadovati sa www.whatisfear.com. Project Origin dolazi i za Xbox 360 i PlayStation 3.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama