PRVI UTISCI
F.E.A.R. 2: Project Origin
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. februar 2009.

Bez obzira na inspiraciju koju je ekstrapolirao iz japanskih horor filmova nalik „Ringu” (i njegovom zapadnom rimejku „The Ring”), autorski tim iz Monolith Productionsa uspeo je da ovaploti i obradi taj problematični supkulturni uticaj u ekstremno uverljivu formu horor pucačke igre, koja je 2005. godine pomerila granice FPS žanra. Kvalitetni i umešno projektovani suspens, koji se poigravao igračevim živcima i percepcijom do tada neviđenim sistemom audio-vizuelnih anomalija, postavio je F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) vrlo blizu trona modernog PC horora (na kom još suvereno, posle više od deset godina, stoluje System Shock 2). Njegovi međunastavci / expansion packovi F.E.A.R.: Extraction Point i F.E.A.R.: Perseus Mandate, urađeni od strane nesposobnjakovića iz TimeGate Studiosa, delimično su ruinirali superiorni imidž originala, spuštajući rejting franšize i samog Monolitha, bez obzira na činjenicu da legendarni autori No one Lives Forever nisu uzeli učešća u kreaciji ovih polufabrikata.

F.E.A.R. 2: Project Origin, čiji razvoj momci i devojke iz Monolitha ovih dana privode kraju, elegantno ignoriše postojanje obe ekspanzije, nastavljajući priču u tački koju je kraj originala presekao monstruoznim cliffhangerom. Eksplozija reaktora u Armacham Origin „fasilitiju”, F.E.A.R. tim koji se evakuiše helikopterom i mala, monstruozna Alma koja se kezeći uspinje u kabinu ostavili su mnoga pitanja bez odgovora. Centralni fokus Project Origina, kako kažu autori igre, biće kompletno razjašnjavanje misterije osmogodišnje devojčice, koju je sopstveni otac napravio psihopatogenim monstrumom, oslobođenim posle uništenja stazis komore i gladnim slepe osvete prema svemu i svakome. Igrač se ovoga puta ne nalazi u ulozi Point Man F.E.A.R. tima, već preuzima rolu Delta Force operativca Majkla Beketa koji, kao i PM, poseduje natprirodno brze reflekse (koji mu omogućavaju bullet time u borbi), sa potencijalnom (rodbinskom) vezom sa Pakstonom Fetelom i samom Almom. Da o istorijatu ne bismo dalje tupili bez preke potrebe, toplo vam preporučujemo da pre uranjanja u Project Origin (koji izlazi 10. februara) ponovo odigrate originalni F.E.A.R. i pohvatate konce ovog kompleksnog zapleta. Ovakav raskid sa prošlošću neuspešnih ekspanzija omogućen je faktom da je Warner Bros. Interactive Entertainment kupio Monolith i (posle kraćeg natezanja) pravo na franšizu F.E.A.R. posle spajanja Activisiona i Blizzarda.

F.E.A.R. 2: Project Origin pokreće nova verzija Lithtech Jupiter EX 3D enginea, što predstavlja istinsko osveženje u FPS svetu, prezasićenom naslovima koji licenciraju Unreal tehnologiju. Dvadesetak minuta akcije dostupne u demo verziji igre na prilično spektakularan način demonstriraju obećanje autora da će okruženje dvojke biti drastično raznolikije od „kancelarijskog” sindroma F.E.A.R.-a. Probijanje kroz tinjajuće ruševine grada, urbane komplekse, napuštenu školu i stanicu podzemne železnice obogaćeno je borbom protiv starih poznanika - ATC vojnika u „normalnoj” i power armor formi. Akcija sada deluje mnogo visceralnije, životnije i surovije nego ranije, pre svega zbog drastično višeg nivoa detalja, kompleksnijeg okruženja, složenijih 3D modela vaših oponenata i znatno poboljšanog modula destrukcije objekata. Ovu poslednju stavku na pravi ćete način osetiti na samom kraju demo verzije, kada ćete sesti u oklopno odelo i bukvalno rasturiti living crap od nekoliko ulica i nekoliko tuceta protivnika. Elementi psihološkog horora su naglašeniji nego ikada ranije, a intezitet i audio-vizuelni kvalitet anomalija sada su, blagodareći spektakularnom 3D engineu, prilično impresivni. Nagoveštaji duhova, prikaza Alme i strave koju seje ovo mutirano derište, ukomponovani sa majstorskom translacijom okruženja iz realnog u nadrealno, zadaju domaći zadatak i mnogim horor filmovima novije produkcije. Nadamo se samo da autori neće preterati u eksploataciji ove narativno-akcione tehnike: najbolji suspens je dozirani suspens, bez permanentnog nasrtaja na čula i nerve. Demo verzija ga ima u količini koja nije lako svarljiva, ali to verovatno predstavlja odraz želje Monolitovaca da vas kupe na prvu loptu i ostave da brojite dane na kalendaru do crvenim markerom uokvirenog 10. 2. 2009.

Hardverska zahtevnost ne deluje nam monstruozno, mada ćete za pravilan doživljaj svakako želeti Core2Duo+ konfiguraciju sa GeForce 8800GT kartom ili boljom.

Demo verziju igre (za PC), tešku 1,8 GB, možete downloadovati sa www.whatisfear.com. Project Origin dolazi i za Xbox 360 i PlayStation 3.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama