Postoje igre koje su prosto savršene za kreiranje modifikacija, koje su čak od početka i pravljene s idejom da posluže kao osnova za nove zamisli, nove priče i avanture. Neverwinter Nights svakako spada u takva ostvarenja zahvaljujući sjajnom skupu alatki za kreiranje vlastitih lokacija, mapa, questova i drugih elemenata igre. Broj modifikacija za oba dela franšize zaista je zavidan, mnoge od njih su pravi biseri, ali je The Otherside Chronicles odmah privukao našu pažnju zbog ozbiljnosti zamisli autora i kvaliteta onoga što je do sada urađeno. Naime, mod koji danas opisujemo zapravo predstavlja samo uvod, prolog za ogromnu kampanju koja će najverovatnije biti objavljivana postepeno, u poglavljima. Igru počinjete kao novajlija, lik prvog nivoa, nepoznati avanturista koji se budi u krčmi malog mesta u koje ga je dovela gradska patrola nakon napada demona. Samim čudom ste preživeli zasedu u šumi, ali je sada problem što nemate novca, opremu niti oružje da biste nastavili put. Naravno, rešenje uvek postoji, i to u vidu obavljanja raznih sitnih zadataka za krčmara (kojem dugujete naknadu za prenoćište) i druge stanovnike tog mestašceta. Prvi questovi krajnje su jednostavni (prenesi poruku do susednog grada, povrati ukradeni predmet od lopova koji postavljaju zasede na putu i slično), ali vas njihovo rešavanje vodi na lokacije gde novi likovi odmotavaju dalje niti priče. Istina, u ovom uvodu uglavnom su to samo nagoveštaji onoga što će konačna celina doneti, ali od samog početka stvaraju atmosferu iščekivanja i neizvesnosti koja na sjajan način igrača uvlači u igru.  | Na primer, u jednom od prvih questova mladi čarobnjak će vas zamoliti da prođete kroz misteriozni portal, odete do mesta na kojem je on vežbao i donesete mu štap koji je tamo izgubio. Otkrićete da se s druge strane nalazi mračni svet seni u kojem počinju da se okupljaju demoni. Dalja priča razjašnjava da su demoni odlučili da se ujedine, okupe i izvrše konačni napad na ljudsku rasu. Pomažući vojnicima da istraže stvari, bićete svedok tog napada, a prava priča zapravo počinje tek posle toga. Potrebno je da se izvučete, upozoravate ljude, pronalazite saveznike, opremate se i saznajete dodatne detalje ove zanimljive priče.Igra se odvija na kontinentu Arryth, potpuno novom svetu koji nema nikakve veze sa svetom Forgotten Realmsa. U pitanju je fantazijska zemlja koja će se, prema najavama autora, sastojati od osam kraljevstava, sa velikim brojem različitih gradova, prašuma, močvara, ledenih predela i laguma. U prologu je prikazano nekoliko tipova lokacija od kojih bismo posebno izdvojili veliku močvaru punu nemrtvih stvorenja iznad koje se uzdiže napuštena crkva. Izmaglica, polutama, besni zombiji i obrisi građevine na obzorju zaista pružaju pravi gotski osećaj misterije i horora. Gradovi takođe imaju odličnu atmosferu, mada bi veći broj NPC-ova svakako bio poželjan. The Otherside Chronicles je u potpunosti zamišljen kao igra koja opisuje svet koji je razrovan i opustošen ratovima. Nakon sukoba demona i ljudi, mirna vremena su zaboravljena, preostaje samo borba za opstanak i goli život (nešto kao Fallout, ali u fantazijskom, a ne postnuklearnom okruženju). Pored opustošenih zemalja, u gradu Rynal, u kojem se odigrala poslednja odsudna bitka između ljudi i demona, nalazi se i misteriozni portal u drugi svet. Pomenuti kratki quest s početka igre pruža nagoveštaj toga šta nas tamo čeka, ali biće zanimljivo videti na koji će način sve to biti povezano sa kompletnom pričom. Prednost ove modifikacije u odnosu na većinu drugih koje se gotovo svakodnevno pojavljuju jeste u tome što nije klasična prerada neke D&D avanture, već ima vlastitu priču i svet, a nije u pitanju ni niz hack & slash dungeona kroz koje morate da prokrčite put da biste, kao izabrani heroj, spasli svet. Naprotiv, ovde ste samo jedan od brojnih običnih ljudi (koji, istina, ima dobre šanse da jednog dana postane heroj) koji se bori za opstanak i čini sve od sebe da pruži svoj doprinos u spasavanju poslednjih ostataka čovečanstva. Jedino što vas donekle razlikuje jeste činjenica da ste svedočili nekim događajima koji su vam otvorili uvid u to šta zapravo stoji iza sveg haosa koji se trenutno događa. Naravno, i ovde ima klasičnih borbenih deonica, na primer čitav jedan deo u kojem je potrebno da se probijete do drugih ljudi kroz splet podzemnih prolaza ispod snežnih planina, ali to nikako ne čini srž igre. Ukratko rečeno, borbe su tu kao dopuna, „začin” opštoj priči, a ne kao njena okosnica. Neprijatelji koje srećete su manje-više klasični za naslove fantazijskog žanra - povremene grupe goblina, zveri (pauci, divlje svinje, besni psi), različite vrste nemrtvih, ogri i slično. U delu koji je za sada objavljen nismo imali prilike za direktan sukob sa demonima, međutim pretpostavljamo da tu ima prostora za neke originalnije i zanimljivije borbe u delovima koji tek dolaze. Prema najavama, u narednim poglavljima biće moguće i pridružiti se nekoj od postojećih gildi i raditi i dobijati pomoć od njih. To su čarobnjačka gilda u ledenim zemljama, gilda ratnika-avanturista, kao i Crna ruka, tajanstvena organizacija koja pruža okrilje onima koji više vole rad iz senke, ali i sledbenicima mračnih magija. I pored toga što je prolog za ovu zanimljivu kampanju koji smo imali prilike da isprobamo prilično kratak, a ima i povremenih bagova, on pruža odličan uvod u ono što nas očekuje. Potpuno nova, odlično osmišljena priča u interesantnom svetu opustošenom ratovima, obilje glavnih i sporednih zadataka, a posebno sâm način vođenja priče putem stalnih nagoveštaja, naizgled nebitnih dijaloga ili događaja koji zapravo otvaraju nove niti storije, što shvatamo tek kasnije kada zađemo dublje u ovaj fantastični svet. U kombinaciji sa odlično dizajniranim, atmosferičnim lokacijama i lepo odmerenom kombinacijom istraživanja, borbi i dijaloga, postavljena je sjajna osnova. Sada je samo treba razraditi, uraditi i objaviti. Nama ostaje samo da željno iščekujemo nastavak... |