TEST PLAY
Stronghold Legends
Goran TOTOVIĆ
1. novembar 2006.

Pre nešto više od godinu dana bili smo svedoci sramnog nastavka jedne od najboljih i najoriginalnijih RTS igara sa srednjovekovnom tematikom ikada. Stronghold 2 je bio gigantski korak unazad u više relevantnih segmenata, dok je naizgled pozitivna stavka, engine u 3D okruženju, patila od mnogobrojnih boljki svoje velike neoptimizovanosti. Posle takvog debakla na igračkoj sceni, jedna okrpljena i obogaćena verzija igre bi autore mogla da vrati na pravi kolosek, bez obzira na to što oni i dalje očigledno ne znaju svoju putanju. Stronghold Legends, iako potpuno nova igra, može se grubo defnisati kao veća ekspanzija prethodnika.

Prvo osveženje u odnosu na dvojku jeste nesumnjivo postojanje konkretne storije. U kampanji su zapravo ponuđene tri frakcije, krajnje dijametralnih orijentacija, sa potpuno zasebnim misijama. Dakle, odustalo se od dosadašnje klasične podele na dve glavne sesije u vidu ratnog pohoda i ekonomskog prosperiteta. Primarna, a ujedno i najlakša kampanja vezana je za čuvenu legendu o kralju Arturu i vitezovima okruglog stola, Merlinove podvige, kao i za Lanselotovo brakolomstvo u drevnom anglosaksonskom društvu. Druga kampanja u igri nosi naziv Ice, osrednje je izazovna i prati legendu o princu Ditrihu, Hildebrandu, Zigfridu, te Beovulfu koji se hvataju u koštac sa raznoraznim pretećim zlim silama, a tu su i ostali junaci stare germanske mitologije, širem krugu čitalaca verovatno najmanje poznate, a samim tim i proporcionalno manje zanimljive. Treća i najteža je kampanja Zla (Evil) koja se oslanja takođe na jednu posve prominentnu i široko rasprostranjenu legendu o plemiću po imenu Vlad Drakul, ili Drakula, koji ulazi u konflikt sa okolnim kraljevinama i provincijama, žedan osvete. Naravno, uzimajući u obzir da su sve priče fikcija, i u samu igru je inkorporiran fantazijski momenat, što je najevidentnija i najbitnija razlika u odnosu na Stronghold 2. Uprkos tome što je prisutna dublja i zanimljivija tematika, ne može se reći da priča na bilo kom nivou posebno intrigira. Pored kampanje, u single-player odeljku postoje i mini-kampanje od više (ne)zanimljivih misija, zatim custom skirmish odeljak i detaljni map editor, naravno. A toliko hvaljeni multiplayer deo ne predstavlja nikakvu novinu niti ima nešto što treba posebno naglasiti.

Svaka frakcija je u neku ruku jedinstvena, te stoga, pored dobro poznatih regularnih, ima i svoje specifične jedinice, ali i prednosti u vidu specijalnih, magijskih ili borbenih veština. Tako Artur ima na raspolaganju vitezove okruglog stola, uključujući i Merlina koji je razoran u napadu sa distance, ali očajan u bliskoj borbi. Ditrih npr. poseduje diva koji ubija ostale jedinice tako što ih bukvalno gazi, a poguban je i za neprijateljske zidove. Vukodlaci, psi iz pakla i slepi miševi su neke od nemani u službi Drakule. Takođe, građevine u vidu zidova, nekih proizvodnih zdanja, zamkova i kula vidno se razlikuju između rasa, a i prirodno okruženje oko zamka je drugačije, u zavisnosti od toga koju stranu ste odabrali. Svaka frakcija može imati zmaja (zeleni, crni i ledeni), daleko najjaču jedinicu u igri. Ako ste u celini opasali svoju zemlju zidinama, to nije nikakva garancija sigurnosti jer postoji široka lepeza kreatura koje lete ili se penju uz zidove (vampiric creeper), a ne predstavljaju skupu investiciju da bi se regrutovale.

Sve ovo negativno utiče na fundament onoga što Stronghold jeste, a to je težina i značaj osvajanja utvrđenja. Ovo je samo donekle kompenzovano činjenicom da vrlo mali broj jedinica može da „buši” zidove ili ruši ulaznu kapiju. Dodat je određen broj novih opsadnih i odbrambenih mašinerija kao što je neobičan lanser vukodlaka. Osnovna mehanika i funkcionisanje gameplaya nisu pretrpeli neke važnije izmene. I dalje morate da obezbedite hranu za stanovništvo, od čije prisutnosti opet zavisi mogućnost regrutovanja novih vojnika, zapošljavanja u različitim objektima itd. Tu je zarađivanje zlatnika uz pomoć poreza, kao i honor poena, uz pomoć raznih ugađanja raji. Količna honora je jedna od krucijalnih stvari u igri s obzirom na to da se pre svega koristi za kupovinu velikog broja naprednih jedinica Uz abnormalni broj građevina (oko 12 samo za hranu) nastaje iritirajući problem mikromendžmenta, gde posle svakog većeg okršaja koji uključuje i razaranje infrastrukture, vrlo brzo gubite sve konce zarade, snadbevanja i izgradnje, a nedovoljno je vremena za oporavak.

Grafičko okruženje nije doživelo nikakve epohalne transformacije, što se moglo i očekivati, ali ovog puta sve je optimizovano mnogo bolje, u masovnijim bitkama i 512 MB RAM-a biva sasvim dovoljno, mada je za potpuno fluidno igranje, u svakom trenutku, sve preko te vrednosti dobrodošao višak. Količina bagova i clipping fenomena je znatno umanjena. Muzika pak ne dočarava atmosferu u potpunosti. Zadržale su se i neke stare numere, ali, sve u svemu, pozadinske melodije u većini slučajeva nećete ni registrovati, a kamoli osetiti adekvatno korespondiranje sa trenutnim dešavanjima na ekranu. Ambijentalni zvuci su, generalno gledano, sasvim dobri. Voice-acting je dosegao fazu nečeg prihvatljivog nakon tragikomične Dvojke, iako sve to i dalje deluje prilično amaterski kada se uporedi sa maestralnim prvim delom. Sve bitnije komande su razumno raspoređene i vidljive, međutim, izgled interfejsa je za iskreno žaljenje. Od jedne ovakve igre ipak se ne očekuje da vrvi od živih boja i smešno ilustrovanih komandi, poput nekog dečjeg zabavnog softvera. Možda je to prilično nebitna stvar, ali igri svakako ubrizgava pozamašnu dozu neozbiljnog i infantilnog karaktera.

Ruku na srce, Stronghold Legends jeste pomak u odnosu na prethodni nastavak u serijalu, ali vrlo je teško otrgnuti se utisku da je ovo, pored svih uvedenih novina, čistokrvni mediokritet. Pitanje je i da li svi fanovi Tvrđave odobravaju beg od realnosti i fantazijski pristup tematici.


Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/1,5 GHz, 512 MB RAM, Radeon 8500
Poželjno:
Pentium 4/2 GHz, 512 MB RAM, GeForce 6600
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .strongholdlegends .com
72
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama