DOMAĆA SCENA
Uspeti ili umreti
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. septembar 2006.

Kako izgleda game development u našoj zemlji? „Pa, otprilike kao skok u provaliju i čekanje da ti porastu krila pre nego što tresneš u zemlju...” Ovako svoj hobi/posao vidi Roberto Koci, talentovani programer koji već dve godine samostalno radi na sklapanju kockica svog dečačkog sna - na kreaciji elitoidne svemirske simulacije najvećeg kalibra, Alien Dominion. Ovaj gargantuanski zadatak, od kojeg zbog potencijala za finansijsku neisplativost i tehničke probleme zaziru i tridesetočlani timovi sa milionskim budžetom, u solidnoj meri je kompletirao jedan jedini programer.

Samostalno kreiranje igre AAA kategorije

SK: Predstavi se našim čitaocima.

Roberto: Zovem se Roberto Koci, imam 30 godina, radim kao freelance DTP prelamač. Pasionirani sam programer i igrač sa višedecenijskim stažom na oba polja. Neoženjen i single: sebi ne dozvoljavam emocionalne distrakcije dok ovaj projekat ne privedem kraju.

SK: Alien Dominion radiš već više od dve godine? U kojoj meri si zadovoljan postignutim?

Roberto: S obzirom na to da sam od nule kreirao sopstveni 3D engine (što je najveći deo posla), finiširao tehničko-konceptualne aspekte igre i solidnu dozu modela objekata i brodova, rekao bih da je najteži deo posla gotov. U ovoj fazi izrade mi je potrebna pomoć vezana za proširivanje baze objekata, teksturiranje, dizajn single-player misija i rad na multiplayeru. Tehničkih prepreka nema, ali ovo ne mogu da uradim sam. To jest mogu, ali onda neću završiti pre 2010. godine.

SK: Daj nam malo detalja o zapletu i sadržini igre.

Roberto: Alien Dominion je svemirska simulacija „lake” kategorije u kojoj igrač preuzima ulogu bivšeg vojnog pilota koji u ulozi plaćenika dolazi u novootkriveni sektor zajedno sa kolonistima, korporacijama i piratima. Godina je 2784, za svemirska putovanja koristi se odavno razvijena tehnologija zvezdanih kapija; bitka za planetarne resurse između suprotstavljenih frakcija poprima žestoke razmere, dajući priliku igraču da nađe „uhlebljenje” ispunjavajući veliki broj misija, od kojih dobar deo ima random, neskriptovani i opcionalni karakter (odgovor na distress signal trgovačkog broda u dubokom svemiru, na primer). Nalik na Freelancer, igra ima osnovni storyline i fiksne misije koje ga dalje razrađuju. Uporedo sa napretkom kampanje, igrač će postati jedan od ključnih faktora u borbi protiv misteriozne rase aliena koji su dotični sektor eonima ranije „bezecovali” za sebe, označavajući pojedinačne planete marker-artefaktima. Jedan od tih beacona će u toku kampanje biti pronađen i na Zemlji, što će borbi za prevlast čovečanstva dati sasvim novu dimenziju.

SK: Koliko vremena će prosečnom igraču biti potrebno za kompletiranje igre?

Roberto: Planiram da kampanja ima epski obim i dužinu. Minimum 40 sati za obavezne misije i mnogo više ukoliko igrač želi da se posveti opcionalnim sadržajima.

SK: Jesi li našao potencijalnog izdavača koji bi te „uzeo pod svoje” i finansirao rad na finalizaciji projekta?

Roberto: Trenutno sam u fazi polupregovora sa nekoliko stranih izdavačkih kuća koje su pokazale interesovanje da ulože novac u Alien Dominion. Ukoliko bih uspeo da obezbedim dovoljno finansijskih sredstava, mogao bih da se kompletno posvetim radu na igri, osnujem sopstveni studio, zaposlim 4-5 ljudi i budem gotov za manje od godinu dana.

SK: Po čemu se Alien Dominion izdvaja od sličnih igara? Šta bi izdvojio kao dominantnu karakteristiku igre?

Roberto: Pre svega, ponosan sam na kvalitet i fleksibilnost svog 3D enginea koji (između ostalog) omogućava kontinualno skaliranje objekata u prostoru nezavisno od veličine i distance od igrača. Na primer, sletanje na planetu je izvedeno u real-timeu, ulazak u atmosferu i približavanje površini su potpuno kontinualni, što niko pre mene nije uradio na sličan način. Godine eksperimentisanja sa Direct X programiranjem naučile su me da u potpunosti prevaziđem sistemska ograničenja ovog API-ja vezana za veličinu objekata u prostoru i obim game worlda. Takođe, priča u single-player kampanji veoma je intrigantna, prepuna obrta i najuspelijih SF klišea.

SK: Koje programske alate koristiš?

Roberto: Engine sam uradio u C++, za modeliranje je zadužen 3D studio Max, za teksture Adobe Photoshop. Najveći deo posla u ovoj fazi radim uz pomoć context editora koje sam sam napisao.

SK: Šta planiraš da radiš kada igra izađe na tržište, a na tvoj račun počnu da kaplju milionski iznosi?

Roberto: Ha, ha, ha. Nekoliko meseci odmora na egzotičnom ostrvu biće pravi lek za istanjene živce...


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama