TEST PLAY
UberSoldier
Đorđe NAGULOV
1. jun 2006.

Taman kad čovek pomisli da je sezona prošla, naiđe još jedna WWII pucačina. Razvijen od strane ruskog Burut Softwarea, UberSoldier očigledno pripada nižim ešalonima žanra. Nedostatak pedigrea ovaj naslov nadomešta uplitanjem okultnih tema u inače suvoparno gradivo, nešto poput Wolfensteina s manjim budžetom za specijalne efekte. Rezultat je krajnje generičko ostvarenje koje brzo teče, sadrži puno akcije i eksplozija, ali nema ni gram šmeka (osim ako se slučajni kemp ne smatra šmekom). Izuzimajući jednu „natakarenu” inovaciju, ostatak UberSoldiera nam je poznat koliko i pljeskavica. Računica je jasna: ukoliko imate apetita za još jedan osrednji FPS smešten u okvire Drugog svetskog rata, dobićete oko osam sati linearnog, neinspirisanog napucavanja i ništa više od toga.

Junak igre, nemačka vojničina Karl Stolc, bukvalno je mrtav čovek. U prvih nekoliko minuta ekspozicije njega iz zasede ubijaju francuski partizani. Umesto da završi u neobeleženom grobu, nacisti otpremaju njegovo telo u tajnu laboratoriju, gde ga zli naučnik™ oživljava, u nameri da napravi armiju pokornih superzombija. Saznajemo da će podgrejani mrtvaci bespogovorno pratiti komande samo one osobe koja im se prva obrati. Ovo je jasan signal da stvari treba da krenu naopako: taman pre nego što se Stolc probudi, u laboratoriju upada lepa Francuskinja i obraća mu se (umesto da ga na mestu upuca, kao sve ostale Nemce koje je dotad potamanila usput). Karl tako postaje nezvanični član Pokreta otpora, a nacističkom proizvodnom programu su dani odbrojani.

Ako biste se kojim slučajem zapitali koje su prednosti zombifikacije, zaustavljanje metaka u letu a la Neo iz „Matriksa” verovatno vam ne bi palo na pamet. Iz svoje kratke ekskurzije na onaj svet Karl je sa sobom doneo moć da aktivira energetski štit koji hvata zrna vrelog olova (i samo zrna vrelog olova; sve ostalo, uključujući protivnike ili recimo njihove granate, prolazi bez problema). Kakve ovo veze ima sa vraćanjem iz mrtvih, nije objašnjeno, kao ni odluka autora da ovu moć nazovu time shield, budući da ne dolazi ni do kakvog poigravanja s vremenom. Osim što zaustavlja metke, štit je u stanju da ih lansira natrag na neprijatelja, ali samo ukoliko vam je preostalo dovoljno energije. Ovaj sistem isprva nije lako ukapirati pošto interfejs ne pruža dovoljno jasan feedback o tome šta se dešava. Potrebno je preći nekoliko nivoa pre nego što se njegova upotreba iskristališe. Energija se puni eliminacijom neprijatelja, uz poseban bonus ako uspete da nanižete tri headshota za desetak sekundi.

Korišćenje štita nije preterano dobro uklopljeno u igru. U praksi se pokazalo da štit ponekad olakšava život, ali je retko kada neophodan. Uz malo eksperimentisanja, dovitljivi igrači će otkriti kako je moguće „odšetati” metke pravo do nekog nesrećnika i jednostavno proći kroz njega. Takođe, ponekad naiđe situacija u kojoj ste jednostavno potpuno opkoljeni. Protivnici skoro nikad ne promašuju (što je, uzgred, jedna od njihovih najgorih osobina) pa ako sebe uhvatite kako više puta zaredom posežete za quickloadom, ovo je pokazatelj da su dizajneri verovatno namerili da u tom trenutku aktivirate štit. Izvan ovakvih situacija potreban je mali mentalni napor da se dosetite da ova opcija uopšte postoji, pošto ostatak igre dosledno prati recept tipične WWII pucačine.

Ovo podrazumeva infiltracije u tajna postrojenja, prikupljanje dokumenata, sabotažu fabrika, deonice sa stacionarnim mitraljezom, rešetanje lovaca protivvazdušnim topom, duele sa tenkovima, u jednom trenutku čak i torpediranje brodova. Tu i tamo pridružiće vam se Pokret otpora, mada ovi jadnici po pravilu tako brzo umiru da se njihovo prisustvo skoro i ne računa. Borbe su haotične i bez mnogo finesa. Nemci će padati kao muve, a ni Karl nije mnogo izdržljiv, ali dokle god se krećete, stalno ćete nailaziti na healthove kojih ima na svakom koraku. Autori su ubacili i ciljanje niz nišan (sad je to u modi), jedino što za tim ovde uopšte nema potrebe pošto je vaše oružje sasvim precizno i kad pucate u punom trku. Karl može da nosi najviše četiri puške odjednom. Novo oružje je moguće pokupiti s bilo kog neprijatelja, samo imajte u vidu da vaš kursor mora tačno da ga „ubode”, inače igra neće ni prijaviti ovu mogućnost, zbog čega bi manje pedantni igrači lako mogli usred druge misije da se zateknu bez municije.

Nivoi su potpuno linearni. Dizajneri su se potrudili da zamaskiraju ovu činjenicu zanimljivom arhitekturom i trasom koja kroz nivo prolazi na sve moguće načine. Svaka misija je rascepkana na više manjih zadataka, ali nema tu neke mudrosti, sledeći cilj se ionako uvek nalazi pravo napred. Mini-mapa u uglu ekrana potpuno otklanja bilo kakvu nedoumicu o tome kuda treba ići dalje. Engine koji pokreće igru je s tehničke strane sasvim sposoban da predoči urbane lokacije koje sačinjavaju glavninu misija. Vizuelni kvalitet nivoa varira, reklo bi se u zavisnosti od umeća samih dizajnera. Teksture su mahom oštre, s tim što se tu i tamo potkrade poneka nakaradno mutna tekstura da pokvari opšti utisak. Igra obilato koristi fiziku (uključujući i ragdoll), ponekad sa malo previše entuzijazma. Kada se akcija primiri, framerate je stabilan na relativno snažnoj mašini, ali redovno zasecka čim dođe do razmene vatre.

Glasovna gluma je, jednom rečju, tragikomična. David Duhovni (agent Molder) upravo je dobio konkurenciju kada je u pitanju drvena, monotona gluma. Vaš alter-ego uopšte nije u stanju da pravilno izrazi bilo kakvu emociju, ma koliko da je situacija dramatična. Slična stvar važi i za ostale aktere te se na kraju postavlja pitanje jesu li korišćeni profesionalni glumci ili članovi porodice. UberSoldier je od starta bio namenjen bargain bin varijanti pa se shodno tome moraju podesiti očekivanja. Katastrofalnih propusta nema, ali nema ni mnogo duha.


Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4/2,4 GHz, 512 MB RAM, Radeon 9600 ili GeForce FX 5700, 128 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/3,2 GHz, 1 GB RAM, Radeon X800 ili GeForce FX 6800 Ultra, 256 MB VRAM
Veličina:
1 DVD
Cena:
1600 dinara
Adresa:
www .ubersoldier .net
Kontakt:
Extreme CC
61
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama