Pešadija, konjica, artiljerija, skirmisheri... Autentične trupe koje sprovode istorijski autentičnu borbenu taktiku na bojištima američkog juga. Svakome ko je ikada igrao neku Total War igru manipulacija jedinicama na terenu biće kristalno jasna. Razlike su minorne i pre svega se tiču upotrebe i efikasnosti zaklona (šume, elevacija zemljišta, građevine...) koji sakriva jedinicu i štiti je od paljbe protivnika, što visprenom taktičaru daje više prostora za napad iz neočekivanog pravca. Moral igra ključnu ulogu u prolongiranim okršajima, a tip oružja, njegov domet i preciznost podjednako su značajni kao kvalitet oficira i iskustvo trupa. Postborbena logistička manipulacija trupama u logoru je zabavnija nego što zvuči. Gubitke ćete popunjavati veteranima, plaćajući masnu cenu u dolarima, ili neiskusnim gušterima koji su besplatni, ali njihov broj je ograničen i efikasnost u bitkama diskutabilna. Nakon nekoliko okršaja steći će se uslovi da trupe profilišete u skladu s time kako su se pokazale u bitkama: pešadijsku brigadu kojom, recimo, komanduje general Thomas „Stonewall” Jackson, koja je na juriš herojski zauzela tvrđavu đavolskih Jenkija i nije pukla pod pritiskom, nagradićete skupim vinčester repetirkama koje ste mukotrpno skupljali tokom cele ratne godine (što kupovali, što zarobljavali), popuniti veteranima, pri levelovanju izabrati opcije za preciznost i moral i koristiti za devastirajuće bočne udare na protivnika koji je fiksiran drugim, potrošnim brigadama koje imate u korpusu. Artiljerijske divizione popunjavaćete zarobljenim topovima većeg kalibra i u bitkama ih čuvati kao malo vode na dlanu. Konjicu i skirmishere ćete uzimati u malim dozama, znajući da imaju ograničenu upotrebnu vrednost. Zarađenu globalnu reputaciju trošićete na resurse koji vam akutno fale (evropske puške i topovi, dodatno ljudstvo...) ili je držati kao kapital koji trupama podiže moral. Ultimate General: Civil War se još uvek nalazi u Early Access programu, gde bi trebao da ostane dok developer ne reši nekoliko krucijalnih problema. Pre svega, mora da sredi konjicu, koja za sada funkcioniše prilično čudno: njen juriš nije u stanju da razbije formaciju jedinice koja se brani niti je moguće izabrati način angažmana (juriš sabljama ili skirmish sa revolverima/karabinima sa distance). Takođe, konjica ima neobjašnjivo nizak moral i vrlo lako kreće u bežaniju, tako da se isplati koristiti je jedino za lov na protivničku artiljeriju. Dalje, valjalo bi implementirati pešadijske formacije, recimo, marševsku i kvadrat formaciju za odbranu od konjice. Tokom kretanja svakoj jedinici možete zadati „double time” naređenje, ali to se svodi samo na trčanje, bez repozicioniranja radi bržeg kretanja po putu (recimo). Brzina manevra u igri ima krucijalnu ulogu, a osim trčanja na raspolaganju nemate druge modove i vidove za njeno postizanje. Poslednja dobra strategija na temu Američkog građanskog rata bila je Sid Meier’s Gettysburg, koja je žarila i palila na ranim Pentiumima pre tačno dvadeset godina. Ultimate General: Civil War ima potencijal da resetuje ovaj strateški časovnik i postane novi etalon od kojeg će se odbrojavati godine. Kompletnu verziju igre očekujemo najkasnije do leta. Miodrag KUZMANOVIĆ |
| ||||||||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |