TEST PLAY<>
102015<><>

Act of Aggression

Zlatno doba RTS igara upravo je reviveovano i proživljava svoju novu mladost! Tako kaže ekipa iz Eugen Systemsa dok na sva zvona trubi o igri koja bi svojom mehanikom i zaraznošću trebalo da nas vrati korenima, u vreme kada smo se po prvi put susretali sa žanrom strategija. Jedino što ta nova mladost više liči na krizu srednjih godina i poluludog matorca sa svežom tetovažom i fensi frizurom.

Nova igra tima Eugen Systems najavljuje povratak u zlatno doba RTS igara nastavkom sjajnog Act of Wara.

Šta zapravo ne valja kod Act of Aggression? Pa, otprilike ništa. Očekivan i pri tom čak stidljivo i najavljivan kao nastavak sjajnog Act of Wara, novi Eugenov izdanak predstavlja tek njegovu bledu kopiju. Sve je toliko degradirano da je jedino moderna, šarena grafika dokaz da igra nije napravljena krajem prošlog veka.

Priča je plitka i pokušano je da bude izvedena u klensijevskom stilu, ali je sa te strane igra žestoko podbacila. Svetski moćnici, okupljeni u zločinačku organizaciju Cartel okrenuli su svoj nišan ka Kaliforniji. Postavili su svog čoveka za predsednika novonastale rogue state i seli pred TV da vide šta će se desiti. To je bio samo deo većeg plana i izvođenja državnog udara u SAD i da je neki američki general umešan u čitavu zaveru, a društvo mu prave kineski haker i srpski pukovnik, vođa kartelovih plaćenika. Stereotipi kojima obiluje ovakva priča ne bi bili kompletni da glavni narator nije švedska milf... ovaj, sredovečna i dobrodržeća plavuša, čija pozicija nije baš poznata, ali je dovoljno uticajna da izdaje naređenja.

Priča je plitka i pokušaj da bude izvedena u klensijevskom stilu je žestoko podbacio.

Uz priču koja liči na latinoameričke sapunice, nikakva režija nije mogla da izvuče prosek, pa je u potpunosti izostala. Svega dvoje-troje glumaca pozajmljuje glasove glavnim likovima, a od nekih cut-scena u formi snimaka ili makar animacije, nema apsolutno ništa. Nekoliko fotki i snimaka u CNN stilu sa raznih svetskih ratišta je sve što igrača čeka između misija. A misija ima 15, podeljenih u jednu i po kampanju. Zbog čega jednu i po? Zato što je priča jedna i vrti se oko dobrih momaka oličenih u US Army i Chimera frakcijama koje će igrač naizmenično ili istovremeno voditi kroz kampanju, dok će misije u ulozi Cartel strane biti otključavane u skladu sa napretkom kroz glavnu priču. Bitan detalj je to što Cartel zapravo nema kampanju u pravom smislu reči, već njegovih pet misija predstavljaju pogled na situacije kroz koje igrač prolazi u kampanji, ali iz ugla suprotstavljene stane. Koncept koji je mogao da ispadne zanimljiv, ali je završio krajnje nakaradno, kao i sve ostalo. A u „ostalo” spada i krajnje jadan pokušaj reciklaže originalne kampanje Act of Wara. Ne, nije u pitanju pokušaj rimejka, nego baš reciklaže. Misije konceptualno neodoljivo podsećaju na one viđene u prvoj igri, s tim što su mape i početne jedinice donekle izmenjene, ali je osnova, pa čak i redosled misija vrlo, vrlo sličan.

Ostatak opisa komotno bi mogao da se nastavi u istom stilu, ali mnogi igrači ionako kampanju nikad i ne igraju i zanima ih isključivo online klanje sa drugim igračima. Upravo oni su razlog što RTS kao žanr propada i što ga, ako se takav trend nastavi, nikakva „nova mladost” neće spasiti. Nema ničeg lošeg u multiplejer sesijama, ali razvojni timovi zbog toga zapostavljaju vrlo bitne stvari, poput dobre priče koja je ispričana na adekvatan način i igru čini kvalitetnijom i primamljivijom. Ipak, možda najbitniju stavku u svemu čini aljkavost programera. Kad već producenti neće da se trude oko takvih stvari, neće ni programeri oko peglanja kôda, pa tako dobijemo ekstremno bagovite i nedovršene proizvode koji će morati da se pečuju bar još godinu dana da bi dostigli nivo koji su na samom startu morali da imaju. Samo par primera: učitavanje snimljene pozicije dovodi do toga da sve jedinice sačuvane u grupama 1-9 gube status i moraju ponovo da se raspoređuju u grupe, a što u žaru borbe oduzima previše vremena. Da ne bude da je to trivijalnost, pošto se tiče kampanje...šta mislite o situaciji gde uložite puno resursa u apgrejd jedinica i onda vidite da jedinice uopšte ne koriste nove mogućnosti? Da helikopteri i dalje tenkove gađaju mitraljeskim rafalima, da avioni ne izbacuju mamce u susret nadolazećim raketama, da artiljerija prilazi na puškomet da bi gađala odbrambene položaje protivnika, umesto da roka iz sigurnosti duboke pozadine? A takvih primera je još dosta.

Act of Aggression izgleda kao prethodnik Act of War igara, a ne kao njihov naslednik.

Pored toga, nisu retka ni izletanja iz igre bez ikakvog objašnjenja i to gotovo uvek u multiplejer sesijama. Serveri umeju toliko da se zaglupe, da potpuno izostave ranking sistem prilikom kreiranja partije i protiv početnika uvale razjarene RTS vukove, pri tom potpuno ignorišući odabir frakcije koje su igrači odabrali. Mehanika igre ostala je nepromenjena u odnosu na beta verziju o kojoj smo pisali u SK 8/2015. Isti konfuzni sistem izgradnje baze, skupljanja resursa i njihovog skladištenja na različite lokacije prisutan je i ovde. Isti konfuzni sistem nadogradnje jedinica u milion koraka i bez mnogo smisla, takođe je zadržan.

Act of Aggression izgleda kao prethodnik Act of War igara, a ne kao njihov naslednik. Apsolutno ni u jednom aspektu nije bolji od 10 i kusur godina starog naslova. Čak ni grafika sa ispraznim teksturama ne izgleda toliko upečatljivije, dok bi kompozitora besomučno iritantnog „tuc-tuc” saundtreka trebalo katapultirati u otvoren svemir, za primer! Izgleda da je Eugen Systems bukvalno shvatio povratak u zlatno doba RTS-a, pa je u skladu sa time i napravio igru. Kao da smo se svi vratili 20 godina u prošlost i ne znamo za bolje.

Vladimir TRAJKOVIĆ

 
Mad Max
SOMA
Stasis
Pro Evolution Soccer 2016
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
The Taken King
Lovers in a Dangerous Spacetime
Act of Aggression
Šta mislite o ovom tekstu?
Satellite Reign
Warhammer 40,000: Regicide
Skyshine’s BEDLAM
World of Warships
Renowned Explorers: International Society
Big Pharma
Armello
Nom Nom Galaxy
Let the Cat In
Dishonored: Definitive Edition
Until Dawn
Disney Infinity 3.0: Star Wars – Twilight of the Republic playset

Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium Dual Core E5200 @ 2,5 GHz ili AMD Athlon II X2 240 @ 2,8 GHz, 2 GB RAM, GeForce 9800 GT ili Radeon HD 4870, 512 MB VRAM
Poželjno:
Intel i5-2320 @ 3 GHz ili AMD FX-6350 @ 3,9 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX 660 ili Radeon HD 7870, 2 GB VRAM
Veličina:
15 GB
Adresa:
www .actofaggression -game .com
Kontakt:
ComputerLand

74
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera