TEST OF TIME<>
082015<><>

Zool 1 i 2

Dok su u carstvu kertridža brkati vodoinstalateri i hiperaktivni jež vodili glavnu reč, na kućnim računarima situacija sa maskotama bila je daleko zamršenija, sa instant herojima koji su, nakon svojih petnaest minuta slave, bez dalje finansijske podrške obično nestajali u zaboravu.

Najžešća borba bila je u žanru platformskih igara, gde je pored kvaliteta same igre i „personaliti” glavnog aktera igrao bitnu ulogu, pa su retki uspevali da izboksuju drugu ili čak treću rundu. I tako se 1992. godine iz Gremlinove radionice rodio Zool (goo.gl/MHNRXb, 1,16 MB), neidentifikovano biće (neki tvrde da je u pitanju mrav) kome je u radnoj knjižici kao zanimanje navedeno nindža iz n-te dimenzije.

Zool je ultra-brza platformska igra (poput Sonica sa Sege), dovoljno teška da predstavlja izazov prekaljenim igračima, a u isto vreme dovoljno simpatična da znatiželjne novajlije zadrži ispred ekrana dok ne pohvataju konce. Zapleta nema, sve je apsolutno podređeno akciji – trčanju, skakanju i napucavanju svega što se mrda na ekranu, sa ciljem da što pre stignete do kraja deonice. Uz to treba sakupiti i dovoljan broj predmeta, što neće predstavljati problem jer ih ima u izobilju.

Pored toga što na svakom nivou postoji vremensko ograničenje, igra će vas forsirati da neprestano idete napred i time što se uništena smetala ponovo materijalizuju čim odskrolujete ekran, pa će kretanje u suprotnom smeru često imati više štete nego koristi. Igra je prilično duga, očekuje vas sedam tematski različitih svetova, svaki sa po tri deonice. Tako ćete u svetu slatkiša (koji je namenski napravljen jer je sponzor igre poznati španski proizvođač lizalica) sakupljati bombone i čokoladice, u svetu muzike note i razne instrumente...

Hitri nindža je naoružan šurikenima koji efikasno eliminišu sva smetala, dok će u skoku praviti smrtonosne piruete sa bodežima. Osim što je veoma brza, igra je i prilično „pipava” što se tiče doskoka na platforme, a inercija će vas nebrojeno puta koštati života. Iako postoji mogućnost da se ona potpuno isključi, pravi igrači će ovu opciju sa gnušanjem odbiti. Neki nivoi kriju i sitne mozgalice, pa ćete pored refleksa trenirati i moždane vijuge.

Samo godinu dana kasnije gong je odzvonio za početak druge runde (goo.gl/5bXrtW, 1,46 MB), koja suštinski predstavlja varijaciju na temu originalne igre. Pošto mu je u prethodnih godinu dana dosadilo da sam spašava n-tu dimenziju, Zul je odlučio da se oženi, pa mu sada društvo pravi lepša polovina Zuz i kućni ljubimac Zun, koji je zvezda bonus nivoa u stilu čuvenog Arkanoida. Nemojte se prerano radovati jer kooperativno igranje u modu za dva igrača, nažalost, i dalje nije moguće.

Nivoi su sada nešto kompleksniji i postoji više različitih puteva do izlaza. Razlika između Zula i Zuz nije samo kozmetička, jer Zul može da razbija kockice udaranjem u njih odozdo, dok Zuz to isto radi skakanjem po njima. Ovo u praksi znači da ćete morati da pređete igru sa oba lika ukoliko želite da obiđete baš svaki njen kutak.

Darko MIHOKOVIĆ

 
Zool 1 i 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Zoo Keeper
Herby
The End
Alternative World Games

Platforma:
Amiga 500
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera