Babolat Play
Već tada smo nagovestili da još jedna francuska kompanija (doduše, nešto poznatija širem auditorijumu) – Babolat (en. Kako smo već nagovestili, Play tehnologija podrazumeva integrisano rešenje koje senzore „skriva” u dršci reketa. To automatski znači da nikakvo prilagođavanje gripa (čitaj: promena njegove veličine) nije moguće jer bi to dovelo do prestanka funkcionisanja ugrađene elektronike. Važno je navesti da se gama Play reketa, osim po boji, ni po čemu ne razlikuje od svojih „neinteligentnih” ekvivalenata. Ista je težina, isti je balans, isti je raspored žica, isti je osećaj tokom igranja... Sve dok ne pogledate čep drške na kojem se nalaze kontrolna LE dioda, dva tastera i microUSB priključak sa pripadajućom zaštitnom kapicom, mislićete da se radi o nekakvoj limited seriji reketa koja je „naštancovana” za posebnu, svečanu priliku. Da biste reket koristili kako je predviđeno, prvo ga morate napuniti, što se obavlja uz pomoć klasičnog microUSB-USB kabla koji može da sa računarom ili nekim punjačem za mobilni telefon. Ugrađena litijum-jonska baterija izdržaće do šest sati treninga bez dopunjavanja, dok skladišna memorija omogućava pamćenje preko 100 sati prebacivanja loptice preko mreže. Reket se stavlja u pogon jednostavnim pritiskanjem Power dugmeta, što će biti propraćeno plavim isprekidanim svetlom LE diode. Veći taster služi za tagovanje naročitih sesija tokom treninga/meča (na primer, kraj svakog seta), odnosno za aktiviranje ugrađenog Bluetooth predajnika kako bi se snimljeni podaci prosledili na dalju obradu. U prvom slučaju, potreban je kratak pritisak na taster koji će biti propraćen crvenim svetlom, dok se, u drugom slučaju, taster drži sve dok LE dioda ne počne da daje neprekidnu ružičastu svetlost. Šta zapravo Play tehnologija pruža zainteresovanim igračima? Odgovor je – mnogo toga! Jasno je da se mere osnovne stvari kao što su dužina trajanja meča/treninga, broj načinjenih udaraca i broj utrošenih kalorija. Međutim, stvari ovde tek postaju zanimljive pošto se pravi razlika između forhend i bekhend udaraca, servi, kao i smeč udaraca. Senzori su dovoljno sofisticirani da će bez ikakve pomoći sa strane određivati procenat prvog i drugog servisa, a jedino što trenutno nije podržano su voleji. Dalje, Play razvrstava udarce i po načinu (tehnici) njihovog izvođenja – za svaki bekhend, forhend, pa i servu dobićete informacije da li je izveden u spin/slajs maniru ili ste lopticu opaučili ravno. Na skali od jedan do pet meri se intenzitet implementiranog spin/slajs efekta, a čak postoji i podatak kojom jačinom udarate lopticu! Iz nekog razloga Play ne koristi klasične merne jedinice (km/h), već se snaga „obračunava” u procentima. To važi i za servu i za osnovne udarce. Po rečima ljudi iz ove francuske kompanije, ekvivalent 80 procenata jačine udarca je brzina kretanja loptice od 220 km/h. Ako je već tako, mogli su da ubace rutinu koja će izvršiti automatsku konverziju vrednosti. Konačno, nakon svake igračke sesije dobija se uvid u to kojim delom reketa izvodite udarce. Podaci su „razbijeni” na servu, forhende i bekhende, a ono što je zanimljivo je da Play prepoznaje čak pet različitih oblasti na reketu (Personal Coach, s druge strane, „vidi” samo tri), što je i više nego dovoljno da steknete uvid u preciznost napadanja loptice. Sve igračke sesije skladište se u memoriji i možete da im pridodate prateće podatke, s kim ste igrali, na kojoj podlozi, da li je u pitanju otvoren ili zatvoren teren, kako ste se osećali za vreme meča i slično. Na papiru zaista sve zvuči savršeno, ali ostaje da vidimo kako se Play tehnologija pokazala u praksi. Ne možemo da kažemo da je u pitanju idealan sistem koji funkcioniše po formuli „ključ u ruke”. Ipak, veoma smo zadovoljni onim što smo iskusili. Još ako ste geek koji zavisi od kljukanja informacijama, za vas će Play biti prava nirvana. Senzori veoma precizno rade i u većini slučajeva svoj posao obavljaju baš onako kako je to predviđeno. Za vreme testiranja mi smo ipak naišli na nekoliko nepravilnosti koje su nas bacile u rebus. Iako autor teksta gotovo 30 godina pika loptice preko mreže i ima izgrađenu tehniku, iz nekog razloga reket je prijavljivao odigravanje slajs forhenda u odnosu fifti-fifti sa top spin komplementima. To ne bi bilo ništa čudno da je na terenu sve bilo propraćeno čop napadima i brzim istrčavanjima na mrežu ili „vađenju” loptice iz ograde uz full strech, kao što nije. Gotovo u svakoj sesiji broj odigranih forhenda na ravne časti delio se između top spin, slajs i ravnih udaraca, iako to zapravo nije bilo tako. Druga stvar je ponašanje senzora prilikom izvođenja početnog udarca – puna petlja + udarac praćen snažnim izmahom = nula servisa. Svaki put! Probali smo različite tehnike serviranja, manje pauze, duže pauze, tapkanje loptice, bez tapkanja loptice – i ništa nije urodilo plodom. S druge strane, smeč udarci su prilično precizno detektovani. Naredna zamerka odnosi se na mušičavu Android aplikaciju koja je pod Lizalicom radila kad joj se prohte – nekad iz prve, nekad posle pet učitavanja, nekad nas je naterala da odustanemo i sinhronizaciju obavimo kasnije. Babolat Play je pravi primer kako je moguće napraviti miks modernog i tradicionalnog. Tenis je igra koja se godinama nije menjala, sport u koji novine možda i najsporije ulaze. U tom smislu, Babolat Play neće od vas napraviti boljeg tenisera zato što će izmeniti fizionomiju reketa i dodati mu turbo, već zato što će vam pomoći da steknete bolji uvid u vašu igru i lakše uočite segmente u kojima su potrebna poboljšanja. Bonus je što je sve to lepo zaokruženo i prezentovano tako da i osobe sa veoma malo tehničkog znanja mogu da koriste ovu tehnologiju. Pažnju jedino morate da obratite na „zaraznost”, jer kada se jednom latite reketa sa Play tehnologijom, poželećete da ne silazite sa terena. Možda vas ohladi podatak da su Play reketi gotovo duplo skuplji u odnosu na njihove komplemente bez ugrađenih čipova. Na ovu skupoću to je podatak koji vas brzinom Novakove serve može dovesti u dealbreak situaciju... Vladimir PISODOROV | |||||||||||||
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |