TEST PLAY<>
032015<><>

Evolve

Pesma „Voli te tvoja zver” beogradskog benda Divlji Anđeli iz 1982. godine, legla je kao pivo uz čips dok sam u ulozi monstruma komadao četvoricu nadobudnih lovaca poslatih da me uhvate. Pesnikov stih: „Ostavio sam trag po telu tvom, koji nikad, nikad neće da prođe,” šaputao sam medicu koga sam izdvojio iz grupe i samleo pre nego što su mu kamaradi pritekli u pomoć. Sledeći na spisku bio je support s energetskim štitom koji je projektovao na saborce i nervirao me, zbog čega sam ga zveknuo iščupanom stenom. Umesto da pobegnu i pregrupišu se, assault i trapper su nastavili da me čvrkaju sa strane, nadajući se da će mi skinuti ostatak HP-a pre nego što i sami nađubre plodno tlo vanzemaljske džungle. Trapper je lansirao harpune koji su me usporavali, zbog čega je prvi završio na patosu, dok sam slasnog debelog assaulta ostavio za kraj. Početnici... Da mi je makar jedan pobegao, mogao je da se pritaji dva minuta i sačeka respawn ostatka ekipe, a ja bih morao ponovo da bežim, jedem okolnu faunu da zalečim rane i planiram novu sačekušu.

SF pucačina Evolve delo je tima koji se proslavio igrom Left4Dead, što je pedigre ravan Šafhauzenu u svetu satova.

Asimetrična SF pucačina Evolve delo je tima koji se proslavio igrom Left4Dead, što je pedigre ravan Šafhauzenu u svetu satova. Iako je prvenstveno orijentisana na multiplayer, igra ima i veoma interesantan i nelinearan single-player mod u kojem možete do mile volje vežbati protiv veoma sposobnih botova. Zaplet o evakuaciji kolonista s planete Shear biće vam doziran kroz skriptovane komadiće dijaloga pre misija i u toku njih, a dublju pozadinu cele stvari moraćete da iščitate sa službenog sajta igre.

Asimetričnost Evolvea ogleda se u nekoliko aspekata igre, pre svega u podeli na monstruma i lovce – jedan igrač preuzima ulogu vanzemaljske zverine, dok četvorica pokušavaju da ga ubiju. Iako u igri postoji nekoliko različitih modova, osnova svega je upravo ta – ubiti ili biti ubijen. Sledeći sloj asimetričnosti leži u podeli uloga u timu lovaca gde postoje četiri klase s vrlo specifičnim ulogama i potrebom za tačno određenim načinom igranja. Assault klasa za cilj ima nanošenje štete monsteru, trapper locira monstruma i ograničava mu kretanje, medic leči i rezurektuje ostale članove tima uz mogućnost debuffa monstruma, a support bafuje ostatak ekipe uz sekundarnu opciju specijalnog napada na zver. Finalna podela tiče se različitih predstavnika u okviru svake klase koje morate otključavati igranjem. Markov, osnovni assaulter, dizajniran kao uvredljivo debilizovani arhetip istočnog Slovena, naoružan je lightning gunom, automatskom puškom i arc minama, što ga čini idealnim za borbu na srednjim i dugim distancama. Hyde, sledeći na assault listi, ima bacač plamena, minigun i toksične granate, što ga čini podesnijim za bliske i srednje distance. Naposletku, tu je Parnell s automatskom sačmarom i raketnim lanserom, perfektnim izborima za blisku i daleku borbu (umesto granata/mina ima neku vrstu „berserk” sposobnosti). Međuklasna podela ima veći uticaj kod ostalih klasa – na primer, početni trapper Maggie dolazi u paketu s Trapjawom, zverkom koja podseća na hibrid psa i žabe i koja je u stanju da namiriše monstera i oživi pale saborce. Abe, jedan od alternativnih trappera, umesto ljubimca ima neku vrstu audio-lokatora nalik na JNA Geofone (svi ex-graničari znaće o čemu se radi), treći trapper ima stasis granate i pištolj sa strelicom za praćenje... Svaka klasa ima svoju specijalku koja je identična za svu trojicu predstavnika: kod assaulta je to energetski štit, kod trappera mobilna arena koja monstrumu energetskim zidovima ograničava manevarski prostor, kod medica healing burst (AoE heal), a kod supporta privremena nevidljivost, idealna za bežanje iz bitke koja je pošla k vragu ili pritajeno rezurektovanje obaljenih kolega. Zajednički deo opreme svakog lovca je i mlazni ranac s ograničenom količinom (samoobnavljajućeg) goriva koji omogućava Titanfalloliko skakanje i brze manevre.

Asimetričnost igre ogleda se u nekoliko aspekata, pre svega u podeli na monstruma i lovce – jedan igrač preuzima ulogu vanzemaljske zverine, dok četvorica pokušavaju da ga ubiju.

Sve ove nijanse i nuanse podrazumevaju strmu krivu učenja i sveprisutnu potrebu za koordinacijom među lovcima. Evolve je igra koja najbolje funkcioniše kada svi znaju šta rade ili kad niko, uključujući igrača koji igra kao monstrum, ne zna šta radi – sve druge varijante nateraće vam DotA crvenilo na oči. Ako healer uvrti sebi u glavu da treba da gađa zver umesto da leči drugare, svi ćete veoma brzo izginuti; ukoliko je assault nesposoban i ne zna koje oružje se koristi u kojoj situaciji, monster će vas dokusuriti pre nego što mu skinete HP; ukoliko traper nema mozga u glavi i ne može da locira karakondžulu, vrtećete se ukrug dok će životinja jesti lokalnu faunu, sve više jačati i naposletku vas razbiti.

Evolve, na sreću, nudi sjajnu alternativu kada se zasitite lovačkih pugova koje vam matchmaking sistem automatski dodeljuje. Igrajte kao zver bez potrebe da se koordinišete s bilo kim osim sa samim sobom! Svaka zver, a ima ih tri, funkcioniše po istom principu. Mora da lovi i jede manje živuljke na mapi, što joj puni skalu oklopa i omogućava evolutivni skok sposobnosti. Pre početka meča imate izbor između četiri borbene sposobnosti koje možete da aktivirate (ili nadogradite) ulaganjem tri skill poena, a svaki od sledeća dva evolutivna koraka daje vam još po tri poena. Zver nivoa 3 koju vodi igrač koji ima veze s mozgom biće noćna mora za svaki lovački tim koji nije utegnut i koordinisan.

Iako je prvenstveno orijentisana na multiplayer, igra ima i veoma interesantan i nelinearan single-player mod u kojem možete do mile volje vežbati protiv veoma sposobnih botova.

Kao i u slučaju lovaca, na početku imate samo jednu zver, dok druge dve otključavate igranjem. Osnovni Goliath je agilni melee borac koji podseća na mešavinu gorile i Godzile – može da se penje po vertikalnim površinama, bljuje vatru, baca kamenice koje čupa iz tla, juriša i baca se s visine i pravi masivan „demidž”. Kad igranjem zaradite zvezdicu u svakom od njegova četiri napada, otvoriće vam se mogućnost da zaigrate s Krakenom, efektivnim „magom” menažerije i specijalistom za daljinske napade i postavljanje mina. Naposletku, tu je i Wraith, monstrum koji funkcioniše približno „rogue” klasi – u stanju je da otme huntera koji se izdvojio iz grupe i natenane ga istranžira u žbunju, napravi decoy, teleportuje se i privremeno ubrza sopstvene napade. Za sledeće mesece planiran je i četvrti monster, Behemoth, masivna zver koja bataljuje stealth i skakanje i sve karte baca na golu silu. Behemoth, nove mape i novi lovci biće prodavani kao zasebni DLC, a na njih se možete ucelo pretplatiti kupovinom standardne sezonske propusnice (season pass) koja košta 20 evra.

Igrač u ulozi zveri mora da vodi računa o nekoliko stvari, a pre svega o izbegavanju lovaca i bežanju od njih dok ne evoluira na neki pristojan nivo. Treba da izbegava jata ptica koja mu otkrivaju položaj, a poželjno je da koristi sneak kretanje kad god može – iako je tako sporiji, ne ostavlja tragove, a iz stealth moda je moguće izvesti i pounce napad koji je sigurna smrt za mlađanog lovca koji se izdvojio iz grupe. Izbor između lovca i lovine je stvar ukusa, ali lično mi je uloga monstruma neuporedivo interesantnija od svake alternative. Prosto obožavam da se preko sopstvenih tragova vratim u „sneak” modu, nađem neko žbunje ili stenu i huntere koji gledaju samo pravo iznenadim maksimalno nabudženim leap smashom, u opštoj konfuziji smlatim medica i lagano pojedem ostale. Mmmm, medic... Lovca je najlakše igrati kombinacijom miša i tastature, ali monster igrač će vrlo dobru alternativu imati u Xbox 360 gamepadu.

Evolve je fantastičan kada ga igraju ljudi koji se poznaju, koji se zezaju preko Voipa i ad-hoc koordinišu u fajtu.

Engine koji pokreće igru je CryEngine 3, koji je odabran verovatno zbog superiornog modula za prikaz vegetacije. Igra izgleda fantastično u svakom pogledu, uz adekvatnu hardversku zahtevnost.

Šta zameriti igri koja vam omogućava da budete raid boss i da tamne nagone iživite nad 3D modelima umesto nad kolegama u kancelariji? Prva zamerka tiče se minimalnih opcija za prilagođavanje lovca ili zveri, koje se, osim kozmetičkih skinova, svodi isključivo na izbor jednog perka pre početka meča (novi se otključavaju levelovanjem). Iako među lovcima imate izbor između devet likova, interno podešavanje oružja i ostatka arsenala ne postoji ni u naznakama. Ovo uslovno treba shvatiti kao zamerku jer je tesni balans snaga između lovaca i zveri neophodan, tako da bi svaka dodatna varijabla samo poremetila ravnotežu. Sledeća zamerka tiče se svojevrsne „kenjkavosti” oružja koje nekako deluje impotentnije nego što stvarno jeste. I ovo, kao i prethodno, jeste stvar ukusa...

Evolve pokreće CryEngine 3, koji je odabran verovatno zbog superiornog modula za prikaz vegetacije, uz adekvatnu hardversku zahtevnost.

Evolve je fantastičan kada ga igraju ljudi koji se poznaju, koji se zezaju preko Voipa i ad-hoc koordinišu u fajtu i u tom smislu gađa iste centre u mozgu kao Left4Dead. Ako ste solo drinker koji nema prijatelje, onda ste monstrum koji i treba da igra kao monstrum.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Evolve
Šta mislite o ovom tekstu?
Grey Goo
Life is Strange – Episode 1: Chrysalis
Grim Fandango Remastered
Dying Light
Blackguards 2
Total War: Attila
Sunless Sea
Morningstar: Descent to Deadrock
Grow Home
Heroes of Might & Magic III – HD Edition
Driveclub
Castle in the Darkness
Pix the Cat
Ephemerid: A Musical Adventure
Apotheon
Stay Dead Evolution

Platforma:
PC, PlayStation 4, Xbox One
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 ili Radeon HD 5770
Poželjno:
Intel Core i7 ili ekvivalent, 6 GB RAM, GeForce GTX 670 ili Radeon R9 280
Veličina:
28 GB
Adresa:
evolvegame .com
Kontakt:
ComputerLand

83
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera