Uber Entertainment, bez tačkica na U, je indie developer koji u svojim redovima ima najveći broj talenata koji su radili na Total Annihilationu i Supreme Commanderu. Prošle godine u kasno proleće, ekipa je sprovela uspešnu Kickstater kampanju za svoju novu real-time strategiju: tražili su 900.000 USD, a skupili su preko dva miliona, čime je rad na duhovnom nasledniku Total Annihilationa dobio krila. Uostalom, ko normalan može da ostane imun na prizore pune strateške slasti koji mogu da se vide u Kickstarter promo videu (bit.ly/N5PRZF).Planetary Annihilation trenutno se nalazi u Alfa fazi, tako da orbitalni napadi, sekundarne baze na planetarnim mesecima, multiplayer za četrdeset igrača i druge radikalno dobre poslastice još nisu implementirane. Ono što možete da probate jesu „core” sistemi u igri, koji se svode na gradnju baze i regrutaciju jedinica, limitirani multiplayer sa živim protivnikom ili AI skirmish. Najveći „gimmick” igre je titularno planetarno bojište: umesto ravnih mapa koje postoje u svakom RTS-u, bojno polje vas i vaših protivnika idealna je sfera kompletne planete. Regrutacija jedinica, slanje avijacije preko polova ili oko ekvatora, uz konstantnu potrebu za rotacijom planete koja podseća na geoscape u X-Com igrama real-time daju gejmpleju vrlo specifični „šmeque”. Suštinu vašeg strateškog napora čini komandir, megarobot čijim uništenjem gubite partiju. Komandir će vam poslužiti za inicijalnu gradnju metal extractora, energetskih generatora i fabrika za proizvodnju zemaljskih, vazdušnih i pomorskih jedinica (postoje i „botovi”, odnosno, mechovi kao posebna kategorija). Fabrika za svaki rod vojske može da napravi napredno vozilo za fabrikaciju naprednih objekata koji su ključ za regrutaciju moćnije klase jedinica. Štancovanje gigantskih armada, stacionarne artiljerije, lansera nuklearnih granata i drugih zlih stvari, uz pažljivo ekonomisanje s prilivom i potrošnjom metala i energije logističke su podloge za supermasovne okršaje koji su suština igre i njen osnovni „selling point”. Šta reći nego totalni Total Annihilation u novom ruhu... Gola suština igre koja može da se proba u Alfa verziji gotovo je identična hiljadu godina staroj legendi, za koju iz današnje perspektive ne možemo da verujemo da je radila na procesorima od 233 MHz.Niste učestvovali u Kickstarteru, a želite da onjušite i opipate igru, a kada neko kaže „warez” padate u nesvest, šta je rešenje? Alpha verziju možete da kupite preko Steama za bednih 83 evra, što je suma za koju bi bilo koje objašnjenje zvučalo retardirano, a kamoli ono o reciprocitetu sa „Kickster backerima” kojima je za tu istu sumu obećan ulaz u Alfu. Treba podržati projekte za čiju ste istoriju sentimentalno vezani, ali ovo je sumanuto. Autori obećavaju da će sa svakim većim apdejtom cena igre padati, da bi na kraju došla u neku razumnu i standardnu ravan. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |