TEST RUN<>
112012<><>

Marvelous Designer 2

3D oblačenje

Arrangements points (roze tufne) određuju kako će odeća prianjati na model. X-ray joints (zelene tufne) pokazuju kosti za deformisanje modela
Kad je pre nekih devet godina Bred Bird došao u Pixar da radi na filmu „The Incredibles”, poneo je dobru priču i sjajne ideje, ali je takođe zaposlenima u toj kompaniji doneo i brojne glavobolje i zarazio ih stanjem poznatim kao „kolutanje očima”. Vidite, Bird je napisao priču nemajući pojma o ograničenjima tadašnje 3D tehnologije kao što su „One does not simply change baby into goo” i „Likovi ne vuku jedni druge za odeću”. Dok je zbog prvog problema, posle brojnih slučajeva čupanja kose kod zaposlenih, morao da popusti i izbaci tu scenu iz filma, kod drugog su mu izašli u susret i razvili novu tehnologiju. Inače, simulacija odeće i kose (pogotovu na ljudima) nikada se nije postizala na lak način. Tada nije bilo adekvatnih alata za tako nešto, međutim zbog ljudi koji „guraju” tehnologiju situacija je sada nešto bolja, te svi veći paketi dolaze sa nekim simulatorom odeće, a kao trešnja na šlagu postoji i sjajni Marvelous Designer.

Dakle, ovo je program koji služi za pravljenje i simuliranje odeće, a samim tim se može iskoristiti i za simulaciju ostalih vrsta tkanina ako ste dovoljno snalažljivi. Zasnovan je na neverovatnom principu koji se zove „stvarni svet”, po kojem se odeća pravi iz delova, a onda se oni zašivaju jedan za drugi na određenim mestima i oblače se. Koraci bi išli otprilike ovako: uveze se 3D model osobe, nacrtaju se delovi odeće, odrede se seam linije i parametri tkanine, delovi se usklade jedni s drugima i sa modelom, a onda se pusti simulacija koja će uzeti u obzir postavljene parametre i gravitaciju. Prosto ko pasulj, zar ne? Zapravo i jeste, jer teško da može jednostavnije od ovoga.

Glavna tekstilna radionica Marvelous Designera
Glavni deo interfejsa zauzimaju dva prozora: Avatar viewport i Pattern viewport. Avatar je naziv za 3D model koji se uvozi da bi se na njega stavila odeća i u ovom prozoru je moguće menjati pogled, okretati kameru ili menjati položaj odeći. S druge strane, Pattern viewport služi za crtanje delova odeće i određivanje linija po kojima će se sklapati. Marvelous Designer podržava COLLADA, OBJ i DXF modele, koji se mogu izvesti iz praktično svakog 3D programa. S desne strane nalazi se Object browser, spisak svih objekata na sceni, koji služi za njihovo lako pronalaženje, a pored toga obuhvata još dve kartice, Arrangement Points i Arrangement Bounding Volume, koje sadrže tačke i objekte koji određuju kako će tkanina prijanjati na avatara. Odmah ispod je Property editor, u kojem se može podesiti ponašanje tkanina, njihova elastičnost, preklapanje, udaljenost od tela, kao i boje i teksture tkanina. Podržan je impresivan broj formata slika, a svaka tekstura može se do detalja podesiti u pogledu položaja i prikaza.

Delovi odeće crtaju se u Pattern viewu alatima koji podsećaju na one iz nekog vektorskog programa, pa tako imamo alat za crtanje kvadrata, krugova i poligona, manipulaciju tačkama, manipulaciju krivima itd. Svi ovi alati postavljeni su u toolbar da bi im se što lakše pristupilo. Kada se jednom nacrta željeni deo, potrebno je odrediti seam linije po kojima se različiti delovi spajaju, a onda kliknuti na Synchronize u meniju Cloth, što će postaviti odeću pored modela (ako su postavljeni arrangement points). Za odeću koja je već postavljena na avatara, svaka promena na patternu odmah će se odraziti na model odeće. Pretposlednji korak je uključivanje Arrangement tačaka koje će odrediti kako se odeća oslanja, a zatim, klikom na dugme Simulate na toolbaru, odeća će prionuti na model. Simulaciju možemo prekinuti onda kada budemo zadovoljni izgledom modela, koji će zavisiti od parametara tkanine i efekata kao što je, na primer, vetar.

Marvelous Designer omogućava postavljanje avatara u željenu pozu, kao i animiranje odeće u skladu sa uvezenom animacijom 3D modela na kojem je postavljena. Pomoću Animation Editor plug-ina animacije odeće mogu se izvesti u fajl Point Cache (PC2, MC, MDD) i renderovati u nekom drugom softveru. Što se tiče rendera, ovaj program ne dolazi ni sa jednim endžinom, ali je Octane Render podržan kao plug-in koji se mora kupiti posebno. Ipak, pošto se odeća na kraju može izvesti u OBJ format, kao što rekosmo, za rendering se mogu upotrebiti i drugi paketi poput 3D Studija, Cineme 4D, Maye...

Simulacija i prikaz tekli su zaista brzo i nismo naleteli ni na kakve probleme u radu. Jedino ograničenje može biti to što Marvelous Designer za rad zahteva internet konekciju i registraciju na oficijelni sajt.

Miloš MILOŠEVIĆ

 
Windows 8
Windows 8 aplikacije
Helicon Focus Pro 5.3.7
Pokki 0.260
3D Thumbnail Generator
Artlantis Studio 4.1.7
Marvelous Designer 2
Šta mislite o ovom tekstu?
Start Menu X 4.53
Mechanical Clock 3D screensaver 1.2
CSS3Ps
Screenleap for Gmail
Background Remover 3.2
The Converter 1.1.2
QuickJump 1.2

Potrebno:
Windows, Mac OS X, Pentium 4 / 3 GHz, 2 GB RAM-a
Veličina:
155 MB (demo), 191 MB na HD-u
Cena:
199 dolara
Adresa:
www .marvelousdesigner .com
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera