INTERNET<>
032012<><>

Muzika u oblaku

Otkrijte muziku

Potrebno vam je muzičko osveženje? Barem jedan od ovih sajtova postaće deo vaše svakodnevice

Nikada nije bilo toliko mnogo načina da se sluša muzika online kao sada. Bukvalno svakog meseca pojavljuje se po nekoliko servisa za slušanje i otkrivanje muzike sa društvenim predznakom u vidu novih društvenih mreža, streaming servisa i softvera ili aplikacija za pametne telefone.

Budite otvoreni za nove načine slušanja i otkrivanja muzike. Isprobajte music discovery servise i saznajte zašto je svet poludeo za njima.

Mnogi od ovih internet startupa su u fazi kada su korisnici uglavnom rani usvajači, te je njihova budućnost neizvesna. Uostalom, tako je na Internetu – na jedan uspešan startup dolazi nekoliko (dobrih) pokušaja.

Iz sve veće ponude sajtova za otkrivanje muzike izdvaja se nekoliko veterana, ali i nekoliko novih servisa koji nude zanimljivu alternativu. Prednost ovog načina slušanja muzike je raznovrsnost. Umesto da vrtite istu kolekciju ili autore, pomoću ovih web destinacija možete da oktrijete nešto novo, što korenspodira sa vašim ukusom, trenutnim raspoloženjem, izborom stilova, dnevnim aktivnostima itd.

Zato vam predlažemo da budete otvoreni za nove načine slušanja i otkrivanja muzike. Isprobajte neki (ili sve) od navedenih music discovery servisa i saznajte zašto je svet poludeo za njima.

Earbits

Sajt earbits.com za otkrivanje muzike stvari izvrće naglavačke. Umesto da plaćate za novu muziku, vi je slušate besplatno, dok su autori ti koji omogućavaju da uživate u Earbitsu bez reklama – jer oni plaćaju svoje prisustvo ovde. U čemu je štos?

Earbits je diplomac poznatog programa Y Combinator za internet startupe. Osnivači kapiraju logiku kojom se neafirmisani bendovi rukovode. Za nepoznate izvođače radio-promocija uvek je bila veoma važna – bilo da ona povećava prodaju albuma, download pesama ili posećenost korisnika.

Zato Earbits nudi dobro razrađenu platformu, koja maskira promociju izvođača kvalitetnim društvenim music discovery iskustvom. Kada posetite Earbits, praktično će vaš ceo ekran popuniti velika slika izvođača sa odličnom Facebook integracijom. Traka ispod slike izvođača poziva korisnike da pesmu „pošalju” FB prijateljima kako bi je i oni čuli na Earbitsu.

Ako skrolujete nadole, možete naići na podatke o izvođaču, najčešće zajedno sa diskografijom i listom pesama za slušanje, kao i na spisak vezan za koncerte (uglavnom SAD) – što je i glavni motiv autora da budu na Earbitsu.

Prisutan je i chat box, koji omogućava da proćaskate sa ljudima koji slušaju trenutnu stanicu ili izvođača. Ako vam se nešto posebno dopadne, sem što možete da je stavite na Facebook, istu numeru možete i da tvitujete.

Earbits otkrivanje muzike funkcioniše preko izbora žanra. U desnom uglu je opcija Change Station, koja otvara padajući meni sa muzičkim stilovima i podžanrovima. Ponuda muzike je odlična, pokriva različite ukuse, a veoma prija kada slušate žanr koji volite i srodne izvođače koji su nepoznati i originalni. Inače, odnedavno Earbits nudi i opciju čuvanja sopstvene muzike u oblaku, ali to je tema za neku drugu priliku...

Musicovery

Poznato je da određeni muzički stilovi dolaze k’o naručeni za specifična osećanja. Servis musicovery.com svoju uslugu centralizuje oko tzv. Mood pada. U pitanju je interfejs koji grafički, u vidu malih obojenih pravougaonika, pokriva spektar različitih raspoloženja – na „severu” je osećanje Energetic, desno Positive, levo je Dark, dok se dole nalazi opcija Calm. Sve između predstavlja kombinaciju raspoloženja. Na primer, ako ste pozitivno raspoloženi, ali ne biste baš da skačete po sobi, onda se krećite u pravcu Positive-Calm kako biste pronašli ono što vam odgovara.

Da biste čuli tipičnog muzičkog predstavnika određenog raspoloženja dovoljno je da u Mood padu samo prevučete pokazivač miša. Gotovo istovremeno, Musicovery će pokrenuti odgovarajuću numeru. Iskustvo korišćenja je veoma intuitivno, a sam servis Musicovery izgleda veoma atraktivno.

Lista koja se generiše na ovaj način sastavljena je od numera koje su ocenili korisnici. Kako je ona zavisna od raspoloženja a ne od stila, može se desiti da prvo slušate elektronsku muziku iz Južnoafričke Republike a zatim folk-rok grupu iz Alžira. Ovo garantuje raznovrsno muzičko iskustvo, koje relativno uspeva da ostane u okvirima početnog raspoloženja. Sem Mood pada, prisutan je i Dance pad, gde po sličnom principu određujete tempo numera iz liste.

Napredniji filteri omogućavaju vam da fino naštelujete listu – da odaberete vremensko razdoblje i žanrove. Musicovery nudi i opciju Premium, koja omogućava preskakanje numera iz liste i veći stepen kontrole. Takođe, free verzija ima stream manjeg kvaliteta – 32 Kbit/s naspram 128 Kbit/s za premijum korisnike.

Stereomood

Odlična lokacija za ljude koji ne mogu da zamisle dan bez muzike. Sajt stereomood.com sebe predstavlja kao „emotivni internet radio”, jer korisnicima nudi muziku koja najviše odgovara njihovom raspoloženju, ali i aktivnostima.

Kada posetite Stereomood, najpre ćete uočiti veliki tag oblak sa najpopularnijim tagovima na sajtu u poslednje vreme. U pitanju su zapravo liste koje su generisali korisnici na osnovu svojih raspoloženja i aktivnosti. Sem jasnih osećanja poput sleepy ili melancholy, ovde možete naći i muziku koja odgovara situaciji it’s raining, cooking time i slično. Možete odabrati muziku koja će ići dok džogirate, pišete itd. Posebno su zanimljivi neki „kreativniji tagovi”, recimo Good Karma, Driving Route 66 i slično.

Stereomood ne izgleda toliko atraktivno kao većina konkurencije, ali izgled može da vara. Sajt je dobro integrisan sa Twitterom, prisutan je na društvenim mrežama, a ako niste zadovoljni izborom trenutnih tagova, uvek možete u polju za pretragu da odaberete raspoloženje ili aktivnost kako biste dobili plej-listu.

Ponuđenu muziku u rezultatima pretrage možete da dodate u svoju ličnu listu. Možete je i šerovati, a takođe i tagovati. Tagovanje se dobro primilo kod mnogih korisnika Stereomooda, tako da je iskustvo korišćenje ovog sajta sve bolje.

Stereomood je prijatno iznenađenje, koje se najviše razlikuje od sličnih alternativa. Društven je na nenametljiv način, a utisak jedino kvare Googleovi AdSense oglasi, ali šta je tu je.

Grooveshark

Grooveshark je moćna HTML5 aplikacija koja još koristi Flash player za reprodukciju muzike. Ovde korisnici mogu da uploaduju i svoju muzičku kolekciju kako bi joj pristupali iz oblaka, ali mi ćemo se koncentrisati na mogućnost otkrivanja muzike.

Web aplikacija groveshark.com najviše podseća na interaktivni medijski plejer. Komande vezane za reprodukciju smeštene su dole, dok su opcije na vrhu ekrana.

Opcija Explore prikazuje nova izdanja i izvođače. Sem muzičke reprodukcije, postoji i baza video spotova. Prisutne su i plej-liste „tastemakera”. To su liste koje su sastavili kompetentni izvori kao što su muzički blogovi i webzini. Ako vas zanimaju trenutno najslušanije Grooveshark pesme, kliknite na Popular. Opcija Stations ponudiće vam izbor po žanrovima.

Grooveshark ima moćnu društvenu komponentu. Na stranici Community može se naći društvena mreža, zajedno sa News Feedom koji beleži aktivnost vaših prijatelja. Ova zajednica broji više od 35 miliona registrovanih korisnika, tako da je Grooveshark zaista big deal.

U besplatnoj varijanti ovaj servis prikazuje dobro uklopljene oglase koji ne smetaju mnogo. Za šest dolara mesečno oni mogu da nestanu. Sa paketom Grooveshark Plus dobićete dodatne skinove i eksperimentalnu funkcionalnost, koja još nije online za sve. Paket Grooveshark Anywhere (devet dolara mesečno) omogućava i korišćenje ove web aplikacije na prenosivim uređajima.

The Sixty One

Kao i Earbits, thesixtyone.com stavlja u prvi plan autore. Radi savršeno, a nudi funkcionalnost koja može da bude interesantna gejmerima ili ljudima koji zaista vole da ocenjuju muziku.

Kada se registrujete, videćete da imate izvestan broj srca (hearts). Njih dodeljujete autorima koje slušate. Ako pesma kojoj ste dodelili srca napreduje, onda će vaš „lik” dobiti reputaciju. The Sixy One svojim korisnicima stalno nudi i zadatke (quests). Oni mogu biti glavni ili dnevni. Vaš zadatak, na primer, može da bude da pozovete nekoliko prijatelja sa Facebooka, odgledate video na G4TV-u i unesete tajni kôd iz klipa. Većina misija odnosi se na muziku – odslušajte sedam najnovijih pesama (This Just In) ili poslušajte numere vezane sa četiri različita raspoloženja (In the Mood) i slično.

Ispunjavanjem misija i slušanjem muzike stičete iskustvo i napredujete kroz nivoe, baš kao u role-playing igrama. Korisnici tako stiču status na sajtu The Sixty One. Kako napreduju, njihov glas sve više vredi.

Čak i ako ne marite za zaraznu mehaniku ove web aplikacije, ovde možete da otkrijete zaista dobru muziku. The Sixty One liči na Earbits. Način dodavanja muzike u liste još je bolji i intuitivniji nego kod konkurencije. Aplikacija radi veoma brzo, a muziku možete da otkrivate putem tematskih kanala, raspoloženja, lista popularnosti i slično. U vreme nastanka ovog teksta The Sixty One je isključio opciju Explore, uz najavu da se priprema značajan upgrade, pa se nadamo da će iskustvo korišćenja biti još bolje.

Last.fm

Last.fm je većina čitalaca „Sveta kompjutera” najverovatnije u nekom trenutku koristila, imajući u vidu to da je u pitanju jedan od najpopularnijih načina da slušate muziku online. Sajt je od 2002. godine evoluirao od besplatne radio-stanice u društveni medij i uspeo je da se prilagodi novim trendovima, mada je broj aktivnih posetilaca opao.

Sajt nudi dosta načina da konzumirate i otkrijete muziku (stranice izvođača, veze sa prijateljima, žanrovi, tagovi...), ali ćemo se mi koncentrisati samo na najnapredniju opciju. Scribble je servis koji za Last.fm beleži šta slušate na drugim podržanim mestima (Winamp, Spotify itd.) ako ste prijavljeni na Last.fm. Onda, na osnovu vašeg ukusa, kada dođete na Last.fm, automatske liste biće personalizovanije za vas. Upotreba Scribblea zavisi od aplikacije. Spotify, na primer, ovu opciju nudi odmah posle instalacije, dok je za Windows Media Player ili Winamp potreban plug-in.

• • •

Ima na stotine načina za slušanje muzike online. Popularni su i cloud plejeri kao što su Google Music (opisan u SK 7/2011) ili Amazon Cloud Player (SK 11/2011). Kao vrlo dobra za ljubitelje muzike pokazala se i društvena streaming aplikacija Spotify (SK 9/2011).

Iako je ponuda ogromna, kristališe se jasna slika – budućnost slušanja muzike ima predznak društvenih medija. Facebook sa Spotify integracijom i drugim načinima za slušanje muzike još nije rekao sve što ima na tu temu, a i MySpace je već davno otišao u pravcu društvenog otkrivanja muzike.

Ne smemo zaboraviti u Americi izuzetno popularan Pandora Radio (pandora.com). Ova web destinacija vremenom bi trebalo da postane dostupna i ostatku sveta.

Ivan VESIĆ

 
.rs
ACTA
Muzika u oblaku
Šta mislite o ovom tekstu?
Search Plus Your World
Razvoj Weba
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera