PRVI UTISCI<>
112011<><>

Battlefield 3 Multiplayer beta

Dolazi zima, a dolazi i novi Battlefield! U ovom koncentrovanom MP prikazu nećemo se upuštati u opšteknjiževne i generalno teorijske momente ove popularne pucačke franšize. Umesto toga, iz perspektive BF multiplayer fana, drugim ljubiteljima pucačkog MP-a u taksativnoj i vrlo dosadnoj formi predstavićemo poprečni presek multiplayer modula igre, s posebnim osvrtom na razlike u odnosu na Bad Company 2.

Otvorena multiplayer beta najočekivanijeg multi/single shootera 2011. godine trajala je od 27. septembra do 10. oktobra, tokom koje su igrači mogli da se krljaju na dve različite mape u dva različita moda igre. Trostepena Rush mapa (Operation Metro) jeste klasična „uska” mapa, koja naizmenično favorizuje napad i odbranu (i kao takva je OK, ali nije baš da ostavlja bez daha). Prava poslastica usledila je poslednjih nekoliko dana bete, kada je otključana masivna Conquest mapa za 64 igrača (Caspian Border), koja na najbolji mogući način demonstrira superiornost PC-a u odnosu na Microsoft/Sony DRM kutije. Konzolne verzije Battlefielda 3, sa limitom od 24 igrača u multiplayeru i mapama reduciranog obima i stepena kompleksnosti, po prvi put ovoj generaciji čine da konzolni multiplayer gejming čak i noobu koji se kune u gamepad i ne ceni miš i tastaturu zazvuči kao druga violina.

Promene u odnosu na Bad Company 2 su mnogobrojne i dobrodošle, a najznačajnije se tiču redizajniranih klasa, koje sistem čine vrlo sličnim starom, dobrom Battlefieldu 2. Medic sa mitraljezom, logičan poput Mikija Mausa u ulozi ministra poljoprivrede, zamenjen je klasičnom support klasom, zaduženom za pružanje vatrene podrške i podelu municije saborcima. „Medicinski” deo Medica (distribucija healing paketa i „rezing” defibrilatorom) objedinjen je sa assault klasom, kojoj je oduzeta mogućnost sejanja paketa sa municijom. Recon/snajperisti su dobili boost univerzalnom mogućnošću potpunog zaleganja (a ne samo čučnja, kao u BC2), ali im je ta prednost kompenzovana na više ravni. Kao prvo, nišanjenje snajperom stvara (vrlo vidljiv) odblesak optičkog nišana, što potencijalnoj žrtvi daje mogućnost da zalegne ili zapuca u pravcu snajperiste. Kao drugo, potpuno je ukinuta mogućnost kill shoota jednim pogotkom u telo, čak i sa puškama najvećeg kalibra. Otvaranje puškomitraljeske vatre iz ležećeg položaja (sa spuštenim nogarima) od koristi je i support klasi, jer ciljanom protivniku ometa nišanjenje, stvarajući prilično neprijatan vizuelan efekat. Jedino je inženjer ostao manje-više isti kao pre: raketni bacač za uništavanje oklopa ili letelica, aparat za zavarivanje za krpljenje vozila svoje strane, automat ili neko od univerzalnih oružja (sačmara, na primer) za blisku borbu... Inženjer ima mogućnost da na oružje zalepi baterijsku lampu ili laserski nišan za zaslepljivanje, čime ova klasa postaje popularan izbor i za uske enterijerske mape u kojma bliski susreti nisu izuzetak nego pravilo. Sve ove promene imaju blagotvorno dejstvo na balans multiplayera.

Sistem napredovanja po globalnom i klasnim nivoima usložnjen je u skladu sa principima koji postoje u CoD: MW1 i 2 i CoD: BlopS (iako to niko u DICE-u neće priznati) i donosi dodatan sloj sticanja iskustva za svako pojedinačno oružje. Kao i u Kolofdjutiju, što više koristite jedno oružje i pabirčite više killova, otvaraće vam se mogućnost za kačenje sve raznovrsnijih dodataka. Sistem iz CoD-a je, prema našem mišljenju, i dalje znatno bolji.

Još jedna bitna konceptualna novost jeste Battlelog, web servis koji objedinjuje server browser, statistiku, informacije o oružju i gadžetima kojima raspolažete i onima koja još niste otključali, borbenim vozilima i svim drugim relevantnim informacijama. Razdvajanje servisnih informacija, server browsera i „gole” igre opravdano je lakšim pečovanjem igre, mada je i vrapcu jasno da se radi o udaranju temelja za budući ekonomski okvir operisanja prodajom digitalne robe i usluga. Electronic Arts je dugo godina spavao, puštajući Steam i slične servise da isklešu postulate digitalne distribucije, a sada kroz Origin i Battlelog ekstenziju pokušava da na frku dostigne postignute standarde i čupne komad bogate tržišne pite.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
Batman: Arkham City
Battlefield 3 Multiplayer beta
Šta mislite o ovom tekstu?

Rešenje osvetljenja
Vizuelna unapređenja koja donosi Frostbite 2 3D engine su mnogobrojna i očekivana, mada nijedna od dve mape nije omogućila uvid u Destrukciju 2.0., podmodul koji na realan način dočarava susret eksploziva i betonskih struktura. Odmah ćete primetiti da je osvetljenje rešeno na mnogo bolji način nego u Bad Companyju 2. Lens flare sada postaje važan faktor u borbi na otvorenom, a pogotovo kod snajpovanja. Stvar koja je podjednako impresivna kao i grafika jeste megabogata biblioteka glasovnih statusno-situacionih upozorenja (primećen protivnički tenk, M-Com stanica minirana i slično). Za svaku situaciju postoji više desetina različitih glasovnih fajlova, što eliminiše monotoniju koja para uši, i što će igrači koji planiraju da se ozbiljnije fokusiraju na BF 3 i te kako znati da cene.

Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera