Već duže vreme nismo imali prilike da odigramo pažnje vrednu mikromenadžersku igru. Stvari bi uskoro mogle da se promene pošto je Paradox Interactive najavio svoj novi projekat Cities in Motion, i to već za prvi kvartal tekuće godine. Za razvoj igre zadužen je finski studio Colossal Order Ltd. koji možda nije poznat široj igračkoj javnosti, ali je sastavljen isključivo od tvrdokornih ljubitelja žanra (svi uglas viču Transport Tycoon kada im se obratite).Cities in Motion se fokusira na izgradnju javnog prevoza u gradovima, a ne na sam razvoj komune i ekonomiju kao što se to može i očekivati. Gradovi rastu i šire se nezavisno od vaših akcija, pa igrač mora da prati nastale promene i prilagođava transportni sistem stanju na terenu. Igra donosi četiri verno urađena grada (korišćeno je više od 100 unikatno modelovanih građevina) – Beč, Helsinki, Berlin i Amsterdam, te pokriva vremenski period od sto godina (između 1920. i 2020. godine). To znači da se kreće sa najprimitivnijim oblikom transporta, a završava se... pa, to ćete već videti i sami! Autori ističu da će Cities in Motion imati oko 30 različitih vozila podeljenih u pet kategorija. Tu su klasični autobusi, tramvaji, vodeni autobusi, helikopteri i metro. Zanimljivo je to da izgradnja podzemne železnice podrazumeva underground view, što je još jedna lepa novina u žanru. Cilj igrača biće da prepozna zahteve stanovnika i prilagodi transportne linije trenutnim potrebama. Moraće da ih vozi na posao i nazad, potom u kupovinu, do zabavnih centara i slično. Pominje se sedam socijalnih grupa različitog ponašanja, navika i prohteva. Na sve to treba da se doda i promenljiva (čitaj: krajnje nepredvidljiva) ekonomija, što je sasvim dovoljno za dostojan izazov. Pored klasičnog Sandbox moda, na raspolaganju će biti i neka vrsta kampanje, odnosno 12 dostupnih scenarija gde će se izvršavati naznačeni zadaci ograničeni vremenskim rokom. Naravno, ostavljena je i mogućnost izrade sopstvenih mapa. Imali smo prilike da odigramo beta verziju igre koja, pored moda Sandbox i obaveznog tutorijala, donosi mogućnost igranja scenarija u gradu Beču. Prvo što smo primetili jesu izuzetno lepa grafika i dobra optimizovanost enginea, koji dozvoljava da se Cities in Motion pokreće i na slabijim mašinama. Autori tvrde da će sve bez problema raditi i na prosečnim laptopovima. Inače, pogled na akciju izveden je u klasičnom izometrijskom stilu, s tim što odzumiranje kamere dovodi do prelaska u ptičju perspektivu. Šteta je to što zum nije moguće vršiti do nivoa ulica, ali su preglednost i detaljnost obezbeđeni u oba krajnja položaja kamere. Gradnja linija, postavljanje stajališta i kupovina transportnih sredstava obavljaju se izuzetno jednostavno. U posebnom prozorčetu možete pratiti kako građani ulaze i izlaze u autobuse i ostala prevozna sredstva, a tu je i čitav niz statističkih panela putem kojih se može pratiti napredak. Na prvi pogled sve izgleda prilično zanimljivo, ostaje samo da vidimo šta će biti kada osvane full verzija igre. Vladimir PISODOROV | | |