Diablo klon za ovu prolećnu sezonu dolazi u formi Silverfalla, hack&slash ekstravagance iz pera francuskog Monte Crista. Za razliku od trenutnog favorita na ovom polju, Titan Questa, ova igra u mnogo većoj meri podseća na prethodni uspešan klon Blizzardove legende, dvodimenzionalni ali ultranelinerani Sacred.Silverfall sledi krajnje uobičajenu konceptualnu šemu za ovakav tip igara: omnipotentno zlo koje preti fantazijskom kraljevstvu i koje može da spreči Heroj. Drevni grad Silverfall je uništila armija undeada, a vaša avantura počinje usred izbegličkog logora na obodu močvare. Početni niz „logističkih” questova vrlo brzo postaje intenzivniji zbog preuzimanja sve veće odgovornosti za sudbinu preživelih. Početni izbor rase i pola (ljudi, vilenjaci, trolovi ili goblini) jedina je odluka koju morate da donesete inicijalno: klase u limitiranom i fiksnom obliku ovog pojma ne postoje, već ćete razvoj svog lika usmeravati u skladu sa ličnim preferencama i stilom igre, kreirajući potpuno proizvoljnu kombinaciju melee borca, strelca, maga ili već čega. Alokacija atributa i poena veštine u velikoj meri podseća na Titan Quest, sa izuzetkom što je sistem ovde još detaljniji. Silverfall donosi i svojevrstan koncept alignmenta, to jest afiniteta prema prirodi ili tehnologiji koji ćete modifikovati ispunjavanjem questova za predstavnike jedne ili druge strane (npr. kovača u kampu koji želi da napravi pristanište za cepeline ili druida koji od vas zahteva da sprečite krivolovce koji desetkuju faunu u močvari). Odabir jednog ili drugog afiniteta podrazumeva otključavanje posebnih stabala veštine, a sam grad Silverfall će progresivno vizuelno evoluirati u skladu sa izborima koje pravite. Još jedna bitna distinkcija koja Silvefall izdvaja od ostalih Diablo klonova jesu inteligentni saputnici (maksimalno dva u jednom trenutku) koji će vam se pridruživati u toku kampanje. Iako ih ne možete neposredno kontrolisati, možete im setovati modele ponašanja u borbi, od kojih su posebno značajni oni koji se tiču lečenja. Svaki saputnik ima i poseban quest-line vezan za njegovu prošlost, što dodatno obogaćuje ionako prebogatu biblioteku osnovnih i sekundarnih misija. Kad smo već kod toga, snalaženje u okviru svakog questa omogućeno vam je svojevrsnom tracking opcijom, uz strelicu koja će vas usmeravati do cilja. Ovo ima prilično veliki značaj jer su zone u igri zaista prostrane. Simpatična kombinacija poligonalne, cell shaded teksturirane grafike Sliverfall čini veoma vizuelno prijemčivim. Fleksibilna kamera koja omogućava proizvoljnu rotaciju perspektive takođe je veliki plus za ukupni utisak koji ostavljaju vizuelna i interfejs komponenta. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |