TEST PLAY<>
082004<><>

John Deere American Farmer

Kada je daleke 1837. godine čovek po imenu Džon Dir osnovao kovačnicu u jednom malenom mestu u Ilinoisu da bi proizvodio plugove, ni u svojim najluđim snovima nije se nadao da će oko 150 godina kasnije ceo biznis prerasti u veliku multinacionalnu kompaniju koja ima svoja predstavništva u više od 160 zemalja sveta i proizvodi izuzetno cenjenu poljoprivrednu mehanizaciju (traktore, priključne mašine, opremu za navodnjavanje...). S obzirom na to da dobra reklama ne može da škodi, čak ni velikim kompanijama, sklopljen je ugovor sa softverskom kućom Bold Games o nastupu na polju kompjuterskih igara u vidu nove menadžersko-upravljačke zavrzlame. Razvoj igre je poveren iskusnim momcima iz Gabriel Groupa (sarađivali su sa EA Sportsom, Infogramesom, ValuSoftom...), a rezultat je sve samo ne običan reklamni materijal.

American Farmer je zanimljiva simulacija upravljanja farmom koja će pred igrača staviti brojne izazove svojstvene napornom zanimanju seljaka. Iako autori tvrde da igru može igrati svako, bez obzira na predznanje, te da jedini problem leži u savladavanju osnova upravljačkog sistema (uzgred, tutorijal je očajno napisan tako da će vam pre početka igranja trebati sati dok ne pohvatate konce), stvari su mnogo složenije nego što izgledaju. Ne samo što ćete morati da se borite s korovom i prirodnim nepogodama, već ćete morati odlično da savladate i osnove setveno-žetvenih radova (kad se šta sadi, koje se đubrivo upotrebljava, koji je najbolji način pripreme zemljišta...) kako ne biste ostali bez prinosa.

Izgradnji farme iz snova može se pristupiti na dva načina. Prvi i mnogo opušteniji realizuje se kroz slobodno igranje u kojem nema ograničavajućih faktora i uslova koje je potrebno ispuniti. Tu ste samo vi, vaša zemlja i hektolitri prolivenog znoja uloženi u sate vrednog rada. Mnogo izazovniji način predstavljaju pojedinačne misije (ima ih deset i mogu da se igraju po proizvoljnom redosledu) u kojima ćete morati da ispunjavate niz zacrtanih zadataka, često u ograničenom vremenskom roku, kako biste došli do cilja (spasavanje farme od bankrota i opravka infrastrukture, uzgajanje rekordnih količina kukuruza, odgoj prasića...). Posao nije nimalo jednostavan jer je broj radnji u tom procesu toliki da vam se može zavrteti u glavi.

U oba navedena slučaja igranje se može podeliti na dva dela. Prvi podrazumeva izgradnju objekata i planiranje radnji (Build), dok se u drugom (Play) mogu izdavati komande radnicima, upravljati mehanizacijom i izvršavati zamišljene radnje. Tokom planiranja i izgradnje objekata vreme ne teče, dok se prilikom izdavanja komandi ono može ubrzavati (što je dobro u slučajevima kada se očekuju važni događaji). Pored gradnje bitnih objekata poput ambara, silosa za prinose, alatnica i slično, na raspolaganju je čitava paleta pomoćnih i stambenih objekata, kao i objekata koji će radnicima podizati moral i služiti za opuštanje (bazeni, luksuzni roštilji, ukrasne vetrenjače, zlatni traktor...).

Najvažniju stvar predstavlja nabavka odgovarajuće mehanizacije koja će pomoći da se posao uradi brže i efikasnije. Nabavka se obavlja na tržištu (Market) gde se u isto vreme može pribaviti dodatna (ne)kvalifikovana radna snaga, angažovati služba za prskanje iz vazduha, iznajmiti veterinar ili prodati proizvedena roba. S obzirom na gomilu različite mehanizacije, mora se voditi računa o kompatibilnosti priključnih delova sa određenim vrstama traktora, kao i o potrebnim delovima za obavljanje željenih akcija (setva, žetva, oranje, tanjiranje...). Ne treba posebno napominjati da su ljudi iz kompanije John Deer posebno ponosni na paletu ponuđenih kombajna, traktora i ostale skalamerije.

Veoma važnu stvar u igri predstavlja vreme izvođenja radova koje je za svaku ponuđenu sortu drugačije (samim tim i priprema zemlje, pa čak i potrebne mašine). Jedna godina u igri obuhvata period od početka marta do kraja oktobra (zimski period se preskače i nebitan je za igrača) u kojem je potrebno izvršiti sve radnje. Velika je sreća što se u igri pojavljuju samo četiri kulture (kukuruz, soja, pšenica i suncokret) te se spisak radnji i vremenski period za njihovo izvođenje uz malo muke brzo zapamti.

Farma ne bi bila ono što jeste da na njoj nema životinja. Nažalost, programeri su za sada ostavili samo mogućnost odgoja dve vrste krava (muzare i one za klanje) i svinja, a najviše čudi izostanak živine, kao zaštitnog znaka svakog salaša/farme (znači, nema ništa od skupljanja jaja). Opsluživanje menažerije, pored pravovremene i pravilne ishrane (može da se bira između tri različita dobavljača krmiva), podrazumeva održavanje „stambenih” objekata, redovno čišćenje đubreta i veterinarsku zaštitu (mogu je vršiti stručno lice ili sami radnici). Programeri su bili svesni toga da su igrači samo obični smrtnici i da bi teško postigli sve radnje koje se od njih očekuju. Zato je implementirana opcija da radnici automatski obavljaju posao (uspešnost zavisi od njihove istreniranosti), pa je posao bar malo olakšan. Naravno, sve bitne stvari ćete i dalje morati da obavljate sami pošto se „autopilot” odnosi samo na ishranu, mužu, čišćenje, brigu o bolesnim životinjama, opravkama i prodaju proizvoda kao rezultata dodatnih aktivnosti.

Nakon uspešne sezone produkti rada mogu da se prodaju, a ako se izgrade potrebni silosi, letina može da se jedno vreme čuva dok cena na tržištu (stalno se menja) ne dostigne potreban nivo. Ekstra izvor zarade mogu da predstavljaju dodatne aktivnosti koje radnici obavljaju u slobodno vreme, kad zemlja i stoka „ne ište pažnje”. Na specijalno dizajniranim punktovima pored magistralnog puta, uz farmu, turistima namernicima mogu se prodavati sveže povrće, domaći vrcani med, cveće i ostali produkti mukotrpnog rada. Nije lako biti seljak.

Vladimir PISODOROV

 
Ground Control 2: Operation Exodus
TOCA Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator
Spider-Man 2
Shrine: Circus Tycoon
World Championship Snooker 2004
Beyond the Law: The Third Wave
Aura: Fate of the Ages
Uru: The Path of the Shell
Kreed
John Deere American Farmer
Šta mislite o ovom tekstu?
Warbirds FH 1.60
Joint Operations: Typhoon Rising

Potrebno:
Pentium 3 866 MHz, 128 MB RAM, grafička kartica sa 16 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 3 1 GHz, 256 MB RAM, grafička kartica sa 32 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .boldgames .com /johndeere .html

85
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera