![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||
U Novom Sadu postoji kurs za obuku ljudi u izradi kompjuterskih igara
Kako ste došli na ideju da pokrenete ovakav kurs? Kurs je počeo u decembru prošle godine. Želeli smo da okupimo tim ljudi koji bi bio u stanju da napravi nešto komercijalno odnosno da ih pronađemo tokom ovakve obuke. Koliko imate polaznika?
Kakav je nastavni plan? Nastava se sastoji od redovnih 60 časova, plus tridesetak dodatnih. Prvi nivo kursa obuhvata obuku u C++. Drugi nivo se bavi proizvodnjom igara. Pored nekih teorijskih delova o industriji igara i konkretnih teorijskih stvari o programiranju, radi se i na proizvodnji manjih igara koje uključuju neke od osnovnih stvari (veštačka inteligencija, rad igre u realnom vremenu, izbor struktura podataka...). Treći nivo uključuje programiranje u Direct3d-u i OpenGL-u, međutim, on trenutno nije omogućen zbog slabog interesovanja. Prethodni kurs, to jest predavanja koja pohađaju trenutni polaznici, organizovan je tako da se radi na izradi strateške igre u realnom vremenu. Naši polaznici su već skoro završili takvu igru. Za skoro dva meseca napravljen je map editor i skoro kompletna igra. Ko su predavači? Trenutno imamo dva predavača na ovom kursu, a obojica su studenti računarstva na FTN-u u Novom Sadu. Jedan od njih sam ja. Još u osnovnoj školi pravio sam neke strateške igrice u koje sam ubacivao AI. Posle bombardovanja 1999. godine drugar i ja napravili smo igru Srb Wars koja nažalost nikada nije zaživela zbog problema s originalnim softverom. Radio sam i na strategijama kao što je, na primer, Total Annihilation i napravio veliki deo enginea (Fog of War, Fire at Will i poluptičju perspektivu). Zatim sam počeo da se bavim Internetom i radio sam u različitim sferama programiranja. Drugi predavač je jedan od prvih polaznika koji je pokazao izuzetno interesovanje i kvalitet. Završni ispit kursa uključuje pojedinačnu izradu strategije poput Starcrafta. Dozvoljava se relativna sloboda svakom polazniku, pa sada imamo skoro tri različite igre. Novi kurs će, pošto potenciramo i timski rad, kao završni ispit zahtevati izradu jedne igre (verovatno iste kao što je ova koju prave trenutni polaznici) u timu. Kôd programa već ima oko 200 KB. Imate li neke kontakte sa svetskim proizvođačima igara? Planiramo posetu budimpeštanskom Mithisu, a od jednog španskog game studija smo dobili značajne informacije o tome kako stvoriti „radionicu za izradu igara”, kako se radi u njoj, kako se vrši prodaja i slične stvari. Kakva je perspektiva za ljude koji završe kurs? Posle završenog kursa polaznici dobijaju sertifikat CNTI-a koji opisno govori o njihovom znanju u programiranju. CNTI izdaje i preporuku za zaposlenje, a polaznici, naravno, mogu da koriste svoje radove koje su izradili tokom obuke u iste svrhe. Što se tiče mogućnosti i njihovog znanja posle kursa, to zavisi od samih polaznika. Mi garantujemo obuku, informacije i pomoć, ali ne možemo da garantujemo svakome da će uspeti na kursu, što je i logično. Moram reći da kurs jeste težak i zahteva rad. Ali, onaj ko ga vredno pohađa neće kasnije imati nikakvih problema na tom polju. Planovi za budućnost? Nama je zadatak da nađemo i obučimo ljude koje ćemo dalje usmeriti ka pravim ciljevima (Direct3d, OpenGL). Planiramo da okupimo ljude koji bi učestvovali u jednom ozbiljnom projektu. Trenutno znamo za nekoliko programera koji su već nešto konkretno i uradili. Namera nam je da okupimo njih i nekoliko grafičara, pa da im iznesemo svoje ideje. CNTI će stajati iza celog projekta ako bude krenuo. Imamo i podršku engleske firme Creative Sphere. Ono što nam je preko potrebno jesu sponzori koji bi se uključili u celu priču. Ljude treba platiti za njihov rad, a ne da sve to bude neka priča „ako bude para”... Konstantin MILUTINOVIĆ |
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |