![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Empire Earth omogućava igraču da započne borbu u kamenom dobu, a završi je tričavih 2 000 000 i kusur godina kasnije, u nanotehnološkom dobu. Između te dve krajnosti leži kompletna ljudska istorija. Igra u potpunosti podseća na Age of Empires, kako svojim interfejsom, tako i načinom sakupljanja resursa ili pravljenjem jedinica. U prepoznatljivi interfejs dodata su sitna poboljšanja koja omogućuju lagodniju igru. Kada označite grupu jedinica gde se nalazi neki heroj (moćne, obično istorijske jedinice) njihove specijalne sposobnosti biće i dalje dostupne. To umnogome olakšava napade na početku, kada će heroji biti od velike pomoći. Za razliku od AOE, gde smo imali „samo” četiri resursa, ovde je uveden i peti, gvožđe. Za kreaciju bilo koje normalne jedinice potrebno je najmanje dva resursa (obično hrana i zlato ili gvožđe), pa u slučaju da vam zafali jedan ključni element, uvek se možete preorijentisati na drugi tip boraca. Resursi (hrana, drvo, kamen, zlato i gvožđe) nalaze se rasuti po mapi. I dok drveća nikada neće faliti, ostale resurse ćete morati silom braniti. Najbolje je postaviti stražarske kule oko njih (kamen, gvožđe, zlato ili polja sa bundevama). Važnost kontrole resursa je velika, jer u tom slučaju nijedan protivnik nema velike šanse protiv vas. Broj mogućih jedinica u Empire Earth dostiže 200. To nije nimalo čudno s obzirom na 14 istorijskih epoha. A u svakoj epohi dobićete nekoliko novih tehnologija ili jedinica. Njihova upotrebna vrednost je posebna priča. Naravno, tenk će gotovo uvek pobediti falangu, ali ponekad se ne isplati istraživati nove tehnologije, već organizovati masovan napad na protivnika, makar sa najprostijim jedinicima. Da bi to otežali, autori su uveli odbrambene zidine koje su nerealno jake i možete im ozbiljnije pripretiti tek opsadnim mašinama. Ali, ako planirate da se zatvorite u grad i čekate da se neprijatelj zamori napadajući, dok se vi mirno modernizujete, setite se potrebe za pet resursa... Prava taktika je ipak negde između. Većina jedinica je istorijski korektna. Usavršavanje postojećih trupa novom tehnologijom je obavezno ako ste u srednjem veku ili novijim epohama, zbog velikih bonusa. Treba posebno izdvojiti proroke koji mogu da koriste razne magije (vatrena oluja, vulkan, zemljotres...) protiv jedinica ili građevina. Pored očigledne koristi, svaka magija je zanimljiva i zbog spektakularnog izgleda. Kompjuter se u kampanjama i random mapama pokazuje kao dostojan protivnik. Napada sa dve strane, koristi upravo onaj miks jednica koji vam ne odgovara, ili kolje seljake (kasnije civile) da bi vam uništio ekonomiju. A dok se zabavljate odbijajući njegove napade, besomučno istražuje nove tehnologije i štancuje jače jednice. Ako želite da počnete kao pećinski čovek, a završite u nano-dobu, najbolje je da igrate random mapu na najnižem nivou težine. Igra oduševljava masovnim bitkama. Engine može da generiše preko 200 jedinica istovremeno na ekranu, bez primetnog usporenja. Autori su izgleda namerno kreirali scenarije sa epskim bitkama. Nažalost, snalaženje vaših vojnika nije na zavidnom nivou, pa će često do određene tačke doći obilaznim putem. Empire Earth nudi četiri kampanje, sa drevnim Grcima, srednjovekovnim Britancima, Prvi svetski rat sa Nemcima, da bi u bliskoj budućnosti pomogli Baćuškama da ponovo postanu supersila. Kroz kampanje možete da upoznate kompletno tehnološko stablo, a misije su uglavnom skriptovane, pa vas kompjuter neće voštiti odmah na početku. Život će vam olakšati heroji, jedinice sa specijalnim sposobnostima. Obično su to neke magije, ili bonusi za napad i odbranu. Što je veće vaše naselje, veća je i zona uticaja oko njega. U toj zoni ranjici se automaski leče ako imate bolnicu, a moral vaše armije je veći. Naravno, moral određuje procenat štete koju jedinica nanosi u borbi. Zato, ako vas neprijatelj pritera, privremeno ga navucite na svoju teritoriju, a onda... Za razliku od uzora Age Of Empires, Empire Earth je potpuno realizovan u 3D engineu. Istina, zato jedinice ne izgledaju onako lepo ili detaljno kao u drugim igrama. Zvučni efekti variraju od odličnih do osrednjih – slonovska rika, na primer, ima vrlo specifičan, gotovo iritirajući nivo. Muzika je osrednja i slobodno je možete isključiti. Ovo je jedna od retkih strategija koja ne sledi populistički i jednostavan koncept „naštancuj i uništi”. Prvi put kod jednog RTS naslova srećemo toliku dubinu i pažnju prema detaljima, balansiranju jedinica ili ekonomije. Možda će ta kompleksnost odbiti novajlije, ali ljubitelji serijala Age of Empires i dobrih strategija ne bi smeli da zaobiđu ovaj naslov. Aleksandar AŠKOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |