![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Kada počnete ovu igru nećete moći da se otmete utisku da igrate još jedan expansion pack za Age of Empires. Ako se kaže da je kopiranje neka vrsta komplimenta, onda tvorci Americe ne mogu da nahvale „Microsoftove” programere. Od izvođenja, preko interfejsa do unapređivanja sve je urađeno na isti način. Ako se izuzme totalni nedostatak originalnosti, pa onda još jednom razmisli dalazimo do pitanja: „Da li gotovo identična kopija Age of Empiresa II može da bude loša igra?” Odgovor je, naravno, ne. Iako je tehnički aspekt igre „posuđen” atmosfera je veoma autentična i krajnje primamljiva. Čak i da niste iz nekog ličnog razloga očarani Divljim zapadom, ova tema će sigurno privući ljubitelje žanra koji je prezasićen naučnofantastičnim i fantasy pričama. No peace Beyond The Line! podeljen je u četiri nezavisne kampanje. Prva kampanja prati okršaje Sijuksa i američkih kolonista. Ovo je i najduža kampanja, a njenih osam misija se protežu od ranih sukoba Indijanaca i pionira do bitke kod Litl Big Horna u kojoj ćete povesti Ludog Konja i Gala protiv Kastera, Rinoa i Bentina. Druga kampanja prati borbu meksičke armije protiv revolucionara u Meksiku, kao i teritorijalne sukobe sa američkim kolonistima za Kaliforniju, Novi Meksiko i Teksas. U ovoj kampaniji ćete imati priliku da zauzmete Alamo vodeći vojsku generala Santa Ane i uzmete meru Dejviju Kroketu. Treća kampanja ima najmanje uporišta u realnim borbama već pre koristi događaje iz života poznatih odmetnika kao inspiraciju za mnogo veće okršaje. Kao odmetnik ćete moći da pljačkate banke sa Džesi Džejmsom ili da pratite Bili Kida za vreme Rata stočara u okrugu Linkoln. U poslednjoj kampanji preuzimate u ruku generalsku palicu američke konjice. Sada ćete moći da se osvetite Indijancima za prvu kampanju i da ih strpate u rezervate, kao i da se „Setite Alama” i oterate meksičku armiju „s one strane Rio Grandea”. Iako su misije u svim kampanjama poređane hronološki njih ne povezuje jedinstvna priča nego samo slična tema. Bez obzira sa kojom stranom budete igrali pred vama je klasična RTS formula: sakupljaj resurse, izgradi bazu, napravi armiju i eliminiši protivnika. Pored drveta, zlata i hrane, resurs su i konji i puške bez kojih nema konjanika ni jedinica sa vatrenim oružjem. Svaka strana ima jedinstveni model gradnje i tehnološkog razvoja, ali su definitivno najbolji odmetnici koji umesto hrane konzumiraju domaći viski koji se u lokalnoj destileriji pravi od drveta! Jedna od retkih zamerki ovoj igri je balans jedinica koji bi pre mogao da se okarakteriše kao čudan nego kao loš. Iako je Klint Istvud dokazao ko će pobediti kada se nađu čovek sa .45-icom i čovek sa puškom, još uvek nije jasno zašto je revolveraš tri puta otporniji na metke od indijanskog konjanika. Tu je i pitanje zašto jednince uopšte sakupljaju iskustvo? Sem heroja i komandanata koji podižu moral, većina vaših jedinica neće trajati više od tri napada tj. neće skupiti dovoljno iskustva da se to odrazi na njihov učinak na bojnom polju. Na svu sreću resursa skoro uvek ima u izobilju pa nećete imati problema sa pravljenjem pojačanja. I kao što reče Eli Valač u „Dobar, Loš, Zao” : „Postoje dve vrste mamuza, moj prijatelju. One što ulaze kroz vrata i one koje ulaze kroz prozor.” America: No peace Beyond The Line! Definitivno ulazi kroz prozor jer nije toliko inovativna ni vizuelno bogata igra da bi mogla da se dopadne većini igrača na prvi pogled. Atmosfera koja se krije iza prepoznatljivog interfejsa polako vam se prikrade, ali vas onda drži danima. Čak i ako niste nostalgični ljubitelj vesterna ova igra će vam pružiti mnogo sati dobre kompjureske zabave. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |