![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||
Odličan editor i konvertor 3D objekata i logotipa
Do skora je to bio veliki problem, a sada se on elegantno rešava uz pomoć Pixel 3D-a koji je ne samo konverter, nego i više od toga. Zahtevi programa su zaista minimalni – 386 i 16 MB, a moguće je i ograničiti maksimalnu memoriju koju će program da koristi, nauštrb Undo komande. Prepoznaje preko dvadeset formata za učitavanje i oko petnaestak formata za snimanje, među kojima su najznačajniji 3D Studio, Lightwave, Imagine, Truespace, DXF VistaPro, Wavefront i VRML. Kvalitet konvertovanih objekata je veoma dobar i uz pomoć opcija za eliminisanje suvišnih tačaka i orijentaciju poligona postižu se odlični rezultati. Pixel 3D ima i integrisan editor u kome se mogu praviti novi ili vršiti popravke na konvertovanim objektima. Interfejs se sastoji od jednog pogleda iznad čega je toolbar sa opcijama koji se menja prema potrebi. Poseduje i sve uobičajene opcije za manipulaciju tačkama (poligonima), mada je selektovanje poligona loše izvedeno. Zapravo, moraju se selektovati sve tačke koje pripadaju nekom poligonu, pri čemu se on vidno ne označava, pa je na većim objektima vrlo nezgodna kontrola. Poligonima se mogu dodeliti svi standardni atributi (odsjaj, providnost, refleksija, prelamanje itd.), kao i nekoliko specijalnih (algoritamske kolor i reljefne teksture), a moguće je i mapiranje površina nekom slikom (kolor ili reljef). Veoma korisna opcija je i bojenje objekta, gde se jednostavno prevlačenjem mišem preko 3D objekta boje poligoni u željeni materijal. Naravno, nema opcija za komplikovanije deformacije, bulove operacije, spline editor i druge, ali Pixel 3D-ov editor je pre zamišljen kao ispomoć za sitnije popravke na iskonvertovanom objektu, nego kao kompletan editor. Objekat se može prikazati sa nekoliko načina senčenja, uključujući i antialiasing, a dobijena slika se može i snimiti. Pri tome nije naročito brz, ali mu to i nije osnovna namena. Na sreću prima nove komande tokom iscrtavanja pa se ne mora čekati dok završi. Providne i reflektujuće površine za sada se ne prikazuju, ali će i to verovatno moći u nekoj od sledećih verzija. Još jedna od korisnih opcija je i kreiranje 3D logotipa. U dijalog prozoru se bira natpis i tip fonta (podržani su i TrueType i PostScript fontovi), a zatim se uz pomoć Logo Wizarda natpis lako izdužuje u treću dimenziju, dodaju mu se ivice i ostalo. Pored toga, Pixel 3D može da vrši konvertovanje 2D slike u 3D objekat (tracing), i to radi zadovoljavajuće, s napomenom da je za bolje rezultate poželjno da slika bude u manje boja i bez mnogo prelaza. Konverzija ima i jednostavnije algoritme za „peglanje” krivih linija (nedostaje spline kontrola), čime se uglavnom postižu solidni rezultati. Sve u svemu, Pixel 3D je veoma korisna alatka, za sve one koji se amaterski ili profesionalno bave renderingom, a s obzirom da objedinjava više stvari na jednom mestu, uštedeće vam dosta muke, pa ga je poželjno imati u svojoj kolekciji. Dejan STEPANOVIĆ |
| |||||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |