![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Vreme je za novi Max
I ovog puta 3ds dolazi u dve varijante – 3ds Max i 3ds Max Design. One se u suštini ne razlikuju, ali obe imaju nekoliko karakterističnih delova koji su usmereni ka određenoj grupi korisnika. Tako je prvi okrenut ka modelingu i animaciji za film i igre, dok će verzija Design svoju primenu naći kod onih koji se bave arhitekturom i građevinarstvom, prvenstveno zbog bolje saradnje sa CAD programima i alatom Civil View za vizuelizaciju.
Ako ste ikad koristili alatku Array, verovatno ste primetili da je nemoguće promeniti pogled u viewportu ako je on uključen. Međutim, od sada je taj dijalog modeless, što znači da se možete kretati kroz scenu iako je on aktivan. Skylight svetlo od ove verzije podržava Sky color mape, uključujući tu i HDR slike. Nitrous drajveri dobili su nadogradnju, pa je prikaz u viewportu bolji nego ikada i u stanju je da precizno prikazuje senke, depth of field efekat, da lako barata velikim scenama, a tu su i dva nova prikaza, Facets i Clay, koji će biti korisni pre svega modelarima likova. Modifikator Hair and Fur dobio je nekoliko unapređenja, pre svega bolji prikaz i optimalniju upotrebu memorije, a dodati su i novi parametri Flyaway i Clumping, koji doprinose prirodnijem izgledu dlakavih objekata tako što dodaju nepravilnosti, poput vlasi koje štrče ili koje su prilepljene. Od modifikatora, Skin je takođe pretrpeo nekoliko promena, pa se sada kosti pojavljuju na listi po abecednom redu, a pretraga je pojednostavljena i omogućava lakši odabir. U obe verzije sada postoji i objekat Egg Spline, koji, uprkos svom varljivom nazivu, ne služi za kreiranje jaja i za prazničnu vizuelizaciju, već za cevi i tunele koji imaju takav oblik. Od ove verzije Autodesk je uveo interni format gPoly i modifikator Turn to gPoly, koji pretvaraju geometriju u hardverski mesh format i time nekoliko puta ubrzavaju prikaz animacije u viewportu kada se deformišu objekti visoke rezolucije. Da bi rezultati bili što bolji, geometriju treba konvertovati u gPoly pre nego što se doda Skin ili modifikator TurboSmooth, na primer. Saradnja 3ds Maxa sa Adobeovim paketom After Effects podignuta je na novi nivo preko funkcije Media Sync, koja obezbeđuje dvosmernu komunikaciju i razmenu objekata, kamera, svetla, lejera i efekata između ova dva programa. Novina je i opcija State Sets (nalazi se u meniju Rendering), koja se može koristiti kao render-pass sistem. Naime, mogu se snimiti različita stanja scene, da bi se kasnije renderovala u svrhu kompozitinga u nekom drugom programu ili ako je potrebno obaviti jednostavnije operacije, Compositor u ovom modulu može poslužiti sasvim dobro. Odatle je moguće snimiti rezultat kao PSD fajl sa odvojenim lejerima, što je zaista korisna opcija za kasniju obradu. Sjajni render iRay sada je ažuriran na verziju 2.1, brži je nego ikada i može se koristiti kao Active Shade render endžin. Da podsetimo, Active Shade je prozor koji se interaktivno apdejtuje sa svakom promenom na sceni, bilo da se radi o kamerama, svetlima ili objektima i pomaže korisniku da dotera i vidi uticaj svih parametara pre završnog rendera. iRay sada ima podršku za motion blur, poboljšani prikaz proceduralnih mapa, prelamanje svetlosti i mogućnost rukovanja većim rezolucijama. Mental ray renderer je preimenovan u NVIDIA mental ray. Autodesk je otvorio i malu prodavnicu likova i animacije nazvanu Animation Store. Pristupa joj se iz menija Animation, a mogu se kupiti animacije za CAT i biped sisteme ili čak kompletni likovi. Za one sa plitkim džepom postoje i besplatni modeli i animacije. Kad smo već kod animiranja, od sada u Curve editoru postoji alat Retime, kojim je moguće ubrzati ili usporiti deo ili celu animaciju. Korisnike koji su nekako zalutali iz Maye u 3ds obradovaće to što se prečice na tastaturi i ponašanje miša sada mogu na vrlo jednostavan način podesiti da odgovaraju onima u paketu Maya. Potrebno je samo u Customize –> Preferences, na kartici Interaction mode, iz padajućeg menija odabrati Maya. U radu je novi Max delovao stabilno, čak i dok je terao velike scene sa više miliona poligona na danas prosečnoj mašini. Prikaz Hair and Fur, koji se uvek pomalo vukao, sada leti u poboljšanim Nitrous viewportovima, a autor teksta je beskrajno zahvalan zbog mogućnosti navigacije u sceni kad je otvoren dijalog Array. Međutim, ostaje pitanje da li vredi prelaziti na 2013 kada se uzme u obzir to koliko Autodesk naplaćuje to zadovoljstvo, a pogotovu jer nema nekih značajnijih promena koje bi naterale korisnike da žele i obavezno pređu na novu verziju. Miloš MILOŠEVIĆ | |||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |