PD KUTAK<>
062009<><>

Universal Trainer

BŽ = Bezbroj života, BS = Besmrtnost

Da se ne bismo vraćali toliko u prošlost i na legendarnu priču o tome kako je u „Svetu kompjutera” rubrika Poke cake dobila ime, zaustavićemo se na sredini devedesetih godina i prisetiti se pisma jednog čitaoca u rubrici I/O port. Naime, naš (nadamo se još uvek) čitalac, iako neiskusan korisnik računara, usudio se da edituje tekstualne fajlove iz igre Civilization i na taj način promeni uvodni tekst u animaciji kojom započinje igra (mnogi su tako počeli).

Ne znamo da li je njegovo oduševljenje bilo dovoljno da nastavi sa naprednijm metodama izmene gotovog progama, tek, sledeći stepenik u ovoj „veštini” predstavljalo bi varanje u kućnoj varijanti preko editovanja snimljene pozicije neke igre. Varanje bi se u tom slučaju sastojalo iz nekoliko koraka. Recimo da govorimo o strateškoj igri. Najverovatnije se negde u fajlu snimljene pozicije nalazi informacija o količini zlata koju imamo. Otvaranje fajla snimljene pozicije prikazuje samo nejasan skup simbola. Zato je potrebno otvoriti fajlove u nekom hex editoru koji uporedo prikazuje vrednosti karaktera i njihovu heksadecimalnu vrednost. Vi ste morali da pretvorite broj zlatnika iz dekadnog u heksadecimalni zapis i da potražite te vrednosti preko hex editora. Bilo je moguće da tu vrednost nađete na više mesta u fajlu. Tada je bilo potrebno da izmenite pojedinačno svaku od tih vrednosti, pokrenete igru i nadate se da je baš to što ste izmenili ono što će povećati broj zlatnika. Ukoliko ste izmenili pogrešnu vrednost, postojala je opasnost da se pozicija uopšte ne učita, a u svakom slučaju tada je bilo potrebno vratiti bekap originalnog fajla. Na ovaj način mogle su da se promene i druge stvari iz igre, praktično sve vrednosti koje su zapisane u fajlu snimljene pozicije.

Za složenije editovanje potrebno je koristiti programe koji čitaju sadržaj memorije koji zauzima pokrenuta igra. To upravo radi program koji danas opisujemo, a, što je nabolje, ne zahteva od vas da budete iskusan korisnik računara. Pošto se svi podaci vezani za pokrenuti proces nalaze u memoriji, potrebno je da u njoj nađemo i izmenimo vrednosti koje nas zanimaju (na primer, količina zlata). U praksi, sve je slično kao u retrospektivi otvaranja fajla iz drugog pasusa, s tim što nam Universal Trainer omogućava da direktno unosimo brojeve u standardnom, dekadnom zapisu. Nakon što se pokrene igra, potrebno je da se mi ’alt-tabujemo’ u program. Program prikazuje sve pokrenute aplikacije, a mi ćemo među njima izabrati igru jer želimo da pretražujemo memoriju koju ona zauzima. U polje za traženje vrednosti izaberemo brojni tip podatka (integer), unesemo vrednost i malo sačekamo dok program ne izbaci sve adrese na kojima se ova vrednost nalazi. Sada dolazi ključni deo posla. Pošto se tražena vrednost nalazi na velikom broju memorijskih adresa, mi nikako ne možemo pogoditi koja je od tih vrednosti baš ona koju mi tražimo (na primer, uneli smo broj zlatnika). Program zato nudi opciju traženja promene vrednosti ovih memorijskih adresa. Na primer, ako u igri sagradimo neku građevinu, broj zlatnika će se smanjiti na neki drugi broj. Sada mi kažemo programu da proveri na kojoj je od nađenih adresa vrednost smanjena na taj broj. Izbor se u najvećem broju slučajeva sužava na jednu adresu, onu koja je nama potrebna. Sve što sada treba da uradimo jeste da unesemo novu vrednost zlatnika koju hoćemo da posedujemo. Kada se vratimo u igru, imamo novu količinu zlatnika.

 
Pri radu s programom treba obratiti pažnju na nekoliko stvari. Kao prvo, program ponekad pri prikazivanju memorijskih lokacija može čak tri puta da prikaže istu adresu, s tom razlikom da je njihov tip vrednosti broj (integer), redom dužine 16, 32 ili 64 bita. Tada je obično dovoljno izmeniti broj najveće dužine, jer su ova druga dva zapravo isti broj koje program, zbog njegove dužine, prepoznaje kao dva broja manje dužine. Zatim, morate obratiti pažnju na to da se i posle opisanog postupka traženja prave memorijske adrese kao rezultat prikaže ne jedna već nekoliko različitih adresa. To se dešava jer programi ponekad istu vrednost čuvaju na više adresa i u najvećem broju slučajeva možete promeniti vrednosti svih ovih adresa. Mi smo za početak povećali broj mina u Minesweeperu, zatim promenili broj poena koje smo osvojili u igri Raiden u MAME-u i na kraju povećali broj životinjica u igri Elf koju smo pokrenuli preko DosBoxa. Na ovaj način se može promeniti maltene svaka prikazana vrednost ili tekst u igri ili bilo kojoj drugoj pokrenutoj aplikaciji. Tako smo, pretraživši tip podataka tipa string (niz karaktera), promenili tekst koji nam se nalazio ispisan u Notepadu. Ako se odmah po povrtaku u igru i dalje prikazuje stara vrednost iako ste vi izvršili izmene u memoriji, ne očajavajte. Često je vrednost promenjena, ali u igri još ništa nije pokrenulo ispisivanje nove vrednosti. Na primer, tek kada uništite nekog protivnika broj poena će se povećati na vrednost koju ste sami uneli (plus vrednost poena koju nosi uništeni protivnik).

Program u svojoj probnoj verziji ne pruža nijednu drugu opciju koju nudi na papiru, ali ne sumnjamo u to da su one pravilno implementirane. Za početak, to je opcija za zaključavanje vrednosti neke adrese, što je potrebno kod vrednosti koje se stalno menjanju. Na primer, ako vam nestaje municije, najbolje je da njenu vrednost fiksirate, umesto da je stalno povećavate ispočetka kada se prilbliži nuli. Zatim, imamo opciju putem koje se snimaju pronađene adrese i izmene koje ste izvršili u okviru programa, tako da možete imati spreman cheat koji jednostavno učitate kada sledeći put pokrenete igru, bez potrebe za ponovnom procedurom pretrage memorije. Nažalost, s obzirom na to da je ovo tek prva verzija programa, na Internetu se još ne može naći nijedan cheat za igru, što je jedna od zamisli autora programa. Naime, oni se nadaju da će vremenom korisnici doprineti popularnosti programa šaljući varanja za igre koje su sami pronašli i koji će biti dostupni na korišćenje ostalim korisnicima. S druge strane, moramo istaći i neke od ozbiljnijih mana programa. Pre svega mislimo na nepostojanje opcije za pretraživanje procentualnog menjanja vrednosti memorijskih lokacija, što smo viđali u sličnim programima. Zamislite igru u kojoj je vaša preostala energija prikazana skalom koja se smanjuje. Vi ne znate početnu vrednost te skale, ali možete prilikom gubitka energije tražiti na kojoj se memorijskoj adresi njena vrednost smanjila za otprilike polovinu (ako ste izgubili pola energije), te na ovaj način rešiti problem grafičkog prikaza nekog broja. Osim toga, intefejs programa je ponekad konfuzan, u smislu da ne postoji nikakva indikacija toga da li program pretražuje memoriju ili se možda zabagovao, kao ni toga da li je spreman za ponovnu pretragu memorije.

Nije sigurno da ćete pomoću ovog programa uspeti da izvršite promenu vrednosti baš u svakoj igri, čak i ako nađete pravu adresu, ali će i ova neregistrovana verzija u velikom broju slučajeva biti od koristi. Naravno, ne moramo ni da govorimo o tome da varanje može potpuno da izmeni utisak o nekoj igri. Neki naslovi imaju sisteme kojim pokušavaju da registruju varanje i spreče vas u tome, a na varanje u MMORPG igrama možete odmah da zaboravite.

Ognjen POPOVIĆ

 
Fiddler 2
multiAVCHD 2.6 build 566
Universal Trainer
Šta mislite o ovom tekstu?
MusicBrainz Picard 0.11
Puran Defrag 6.0
Ares 2.1.1
Free FLV Converter 1.6.10
One Click Privacy 2.1
Prism for Firefox 1.0b1
Excellence 1.11
Fluid Mask 3

Potrebno:
Windows XP/Vista
Veličina:
1,6 MB (demo), 3,39 MB na HD-u
Cena:
15 dolara
Adresa:
www .universal -trainer .com /mainpage .asp
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera