Ovih dana svi avanturisti ljubitelji najpoznatijeg krvopije na svetu i te kako imaju razloga da oko vrata nabace venac luka i našilje svoje glogove kočeve više nego jedanput. U trenutku dok ovo čitate, u prodaji bi već trebalo da se nalazi Kheopsov Dracula 3: The Path of the Dragon, treći nastavak čuvenog node-based serijala koji je započet još daleke 1999. godine, a za nekoliko dana (6. jun) očekuje nas i Frogwaresovo čedo Dracula: Origin.Odmah na početku treba napomenuti da ova preview verzija igre, iako funkcioniše besprekorno, u glavnom meniju krije nekoliko bizarnih detalja, koji će sigurno biti ispravljeni u finalnoj verziji igre. Prvo, opcije za snimanje i učitavanje igre (kao i lista sa spiskom autora), čini se, mrtvije su i od samog Drakule. Ovo znači da se ceo demo mora preći u komadu, a pored toga pod opcijom Controls očekuje vas raspored komandi koji bi više odgovarao nekoj FPS pucačini (da ne spominjemo camera sensitivity slajder koji se nekako progurao u ekran sa opcijama). Dracula: Origin će biti pomalo neuobičajeni avanturistički hibrid koji kombinuje point&click izvođenje sa većinom zagonetki u vidu raznoraznih mehanizama i slagalica koje su karakteristične za svet mistolikih, node-based avantura. U ulozi ste profesora Abrahama van Helsinga, večitog Drakulinog nemezisa. On iz Transilvanije dobija uznemirujuće pismo prijatelja Džonatana Harkera, koji iznosi zabrinjavajuće opservacije u vezi sa svojim domaćinom, grofom Drakulom. Džonatan će u pismu zamoliti Van Helsinga da se pobrine za sigurnost njegove verenice Mine, što će profesor, dodatno motivisan serijom nerazjašnjenih ubistava na ulicama Londona, brže bolje i uraditi. Demo donosi posetu Mininoj kući (i improvizovanu mapu Londona na kojoj ćete, koristeći tragove iz novinskih članaka, odrediti približno stanište neidentifikovanog ubice), kao i groblju u blizini pomenute lokacije. Na njima je potrebno rešiti nekoliko zagonetki, najčešće otkriti prolaz pored četiri kipa-mehanizma na ulazu u podzemnu grobnicu koja povezuje groblje sa prebivalištem jednog od Drakulinih demonskih podanika. Ostatak priče otkriće poreklo i istoriju najpoznatijeg vampira dok budemo pratili gospodina Van Helsinga na brojnim interesantnim i egzotičnim lokacijama (pored Londona, posetićemo i Austriju, Egipat, delove karpatskih planina kao i najzloglasniji zamak na svetu ugnjezden među njima), sve to u potrazi za misterioznim rukopisom na čijem je tragu i sam princ tame, a u kojem je opisan stanoviti paganski ritual za koji je stari-mladi grof veoma zainteresovan. Grafika je izvrsna, sa izuzetno kvalitetnim i detaljnim 2D pozadinama koje savršeno oživljavaju mračnu atmosferu viktorijanskog Londona. Najveći aplauz svakako zaslužuju odlično odrađeni 3D modeli likova, kojima je konačno poklonjena dužna pažnja u ovakvim igrama (bez obzira na to da li je u pitanju Mina u svojoj raskošnoj toaleti ili način na koji su „uposleni” šejderi na Van Helsingovom mantilu, npr.). S druge strane, prenaglašen i isforsirano „težak” profesorov akcenat, paradoksalno, često podseća na legendarnog Belu Lugošija iz svojih zlatnih godina na filmskom platnu. Muzika fino prati događaje na ekranu i dodaje sloj misterije i napetosti celoj stvari, ali „svira” neprekidno, što nikako ne paše uz ovakav tip igara jer često zna da odvuče pažnju prilikom igranja. Aleksandar DINIĆ | | |