Requiem: Bloodymare: Open beta | Južna Koreja, nacija MMORPG-ova, kiborga i fanatika za e-sportove, već godinama jezdi u osmoj brzini frenetične trke sa samom sobom: hiperprodukcija svih zamislivih oblika kompetetivne elektronske zabave, koja se ponajviše ogleda u štancovanju jednog friškog MMORPG-a dnevno, odavno je prerasla pojam fenomena koji iznenađuje. Besomučni razmah lokalne MMO industrije doveo je neumitne evolucije koncepta poznatog kao „azijski grindfest”, tako popularnog na istoku a tako omraženog na zapadu: moderni južnokorejski predstavnici žanra koji PC gaming održava živim ciljaju na indoevropsku publiku, svesni da je lokalno tržište u potpunosti zasićeno i da budućnost leži u planetarnoj ekspanziji. Ukratko, južnokorejska MMO developer scena podseća na Samsung u ranim devedesetim godinama XX veka, trenutka kada su legije zapadnih potrošača ovu kompaniju prestale da smatraju generatorom jeftinog smeća – plastičnih vokmena / video plejera koji se raspadnu posle prve kasete – i počele da je respektuju.Većina korejskih MMO-a operiše po „free to download / free to play” sistemu, a od tog pravila ne odstupa ni Requiem: Bloodymare, čija open beta već neko vreme divlja scenom. Bez obzira na glupavi naslov koji podjednako sugeriše na rekvijem za krvavu kobilu i na krvavu noćnu moru, igra predstavlja jedan od najsolidnijih besplatnih naslova koji smo ikada testirali, udobne i jasne forme (koja donekle kopira World of Warcraft), prepuna eksplicitnog nasilja i uveliko pošteđena odvratne azijaštine u svim sferama, naročito u sferi grafičkog dizajna i quest/instance sistema. Priča koja kombinuje SF i klasični fantasy relativno je tanka, a igra se od početka elegantno distancira od overdoziranja igrača loreom (za razliku od, recimo, Age of Conana, koji vam ga lopatom ubacuje u ždrelo dok ne eksplodirate). Daleka planeta, apokaliptične mutacije, genetski kreirani heroji koji spasavaju svet... Sve što vas zanima saznaćete tokom igre, mada kompletnu naraciju možete preskočiti i jednostavno uživati u igri. Igra poseduje tri rase (Turam, Bartuk i Kruxena), genetski predodređene za grananje u različite igračke klase tokom procesa levelovanja. Na početku svi startuju na manje-više sličan melee način, a prvo račvanje sledi na 10. nivou. Naš izbor Turama, na primer, doveo nas je do potencijalnog grananja na guardiana i templara, modifikovane (WoW) forme protection warriora i kombinacije holy paladina i druida. Questovi su, bar na početku, prilično jednostavni, svodeći se na uobičajene forme likvidacije zadatog broja protivnika ili skupljanje nekakvih artefakata. Međutim, već oko 15. nivoa igra vam otvara mogućnost za klasičan PVE instancing prilagođen grupama od nekoliko igrača, sistem od kojeg moderni (i visokobudžetni) MMO naslovi iz potpuno nepoznatog razloga sve više zaziru.Requiem: Bloodymare ima nekoliko krajnje interesantnih i unikatnih elemenata, od kojih se kvalitetom izdvajaju mogućnost individualne genetske manipulacije i sistem budženja oružja i opreme. Genetski inžinjering, odnosno boost spellova, udaraca ili sposobnosti vašeg lika zapravo predstavlja ono što se u drugim MMO naslovima naziva „talent specijalizacija”: iz poola sposobnosti koje posedujete, u okviru genskog interfejsa izabraćete kod odgovarajućeg NPC-a kombinaciju koja najviše odgovara vašem stilu igre (mi smo, na primer, „nabudžili” rejuvenation spell, koji je umesto 10, posle modifikacije lečio 15 HP-a po ticku, ostavivši prostora za još četiri spela koja se u budućnosti pokažu korisnim). Poboljšavanje osobina oružja i opreme je relativno kompleksan sistem koji zavisi od raspoloživih Xeon resursa. U igri postoji stotinak različitih Xeona, razvrstanih po kategorijama, koje dobijate svojevrsnim „disenchantingom” opreme koja vam nije potrebna, i koji omogućavaju beskrajne kombinacije „enchanata” u zavisnosti od broja i vrste koju ubacite u „item reinforcement” interfejs kod specijalizovanog NPC-a. Krađa igračkih naloga kroz phishing i keyloggere gorući je problem svih modernih MMORPG-ova, a u slučaju WoW-a dostiže krajnje ekstremne razmere. Requiem: Bloodmare planira da tome efikasno stane na put korišćenjem jednostavnog, a genijalnog sistema sekundarne brojčane šifre. Pre početka igre a posle unošenja korisničkog imena i šifre, od vas će se zahtevati da unesete četvorocifreni kôd korišćenjem virtuelne numeričke tastature u kojoj se ekranski raspored brojeva na tastaturi menja posle svake unete cifre. Na ovaj način vam niko ni teorijski ne može maznuti nalog, sve da ste i beslovesna veverica sa računarom prepunim virusa. Requiem: Bloodymare, čak i ako ga ne posmatramo kroz prizmu potpuno besplatnog naslova, predstavlja više nego solidan izbor za svakog ljubitelja klasičnih MMORPG-ova. Beta verzija je prilično popularna i privlači masu ljudi, tako da nećete imati nikakvih problema pri nalaženju grupe za bilo kakvu timsku aktivnost. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |