AKTUELNOSTI<>
092007<><>

BlizzCon 2007

Posle male pauze, Blizzard je 4. i 5. avgusta ove godine održao drugi BlizzCon

Kao i pre skoro dve godine, Anaheim Convention Center bio je prepun ljubitelja Blizzardovih serijala. Mnogi od njih su bili i kostimirani u svoje omiljene likove iz StarCrafta, Diabla i naravno (World of) WarCrafta. Dok su neki od entuzijasta očekivali najavu treće igre u serijalu Diablo, Blizzard je javnosti predstavio mnogo očekivaniju novu ekspanziju za World of Warcraft. Otkriveno je i mnogo više detalja o Starcraftu II, a održana su i brojna takmičenja. Tako su održani turniri u Starcraftu, Warcraftu III i World of Warcraftu (5 vs. 5 arene), zatim takmičenja za najbolje kostime, ples i imitiranje likova iz Blizzardovih igara.

The Wrath of the Lich King

Verovatno najveća stvar na ovogodišnjem Blizzconu bila je prezentacija nove ekspanzije za World of Warcraft. U skladu sa svojim obećanjem da će svake godine pokušati da izda po jednu kompletnu ekspanziju, Blizzard je predstavio sledeći korak u razvoju sveta Warcrafta. U pitanju je The Wrath of the Lich King (u daljem tekstu WotLK). Kao što mnogi poznavaoci istorije Warcrafta znaju, na kraju Frozen Thronea pali paladin Arthas Menethil spojio se sa dušom Ner’zhula i postao Lich King, jedno od najmoćnijih bića koje je Azeroth ikada video. Lich King sada vlada Northrendom, severnim kontinentom Azerotha koji će biti poprište avantura igrača WoW-a u novoj ekspanziji. Northrend će biti osetno veći od Outlanda jer su zone u oba regiona približno iste veličine, ali u Northrendu će ih biti više od deset. Za razliku od Outlanda u kojem su obe frakcije ulazile u istu zonu, sada se alijansa i horda iskrcavaju na suprotnim stranama Northrenda. Na jugozapadu, u Borean tundri pripadnici horde sklapaće poznanstva sa Tuskarrima, ribarima koji izgledaju kao humanoidni morževi. Alijansa će se iskrcati na jugoistoku, u fjordu Howling. Ovaj region je takođe bivši dom Vyrkula, rase džinova nalik Vikinzima, koji su izgleda potpali pod kontrolu Lich Kinga. Grizzly Hills je kolevka furbolga i mesto na kojem ćemo naći davno izgubljene Gvozdene patuljke u gradu Thor Modan. Zatim, tu je Dragonblight, groblje zmajeva, a u Storm Peaksu se nalazi Ulduar, prastari grad Titana. Osim pomenutih grupacija, u Northrendu bitnu ulogu igraju i Nerubiani, kao i Tunaka, daleki rođaci Taurena. Glavni grad u WotLK i centar svih aktivnosti u Northrendu, analogno Shattrathu u Outlandu, jeste Dalaran! Konačno smo saznali šta se nalazi ispod kupole starog čarobnjačkog grada između Hillsbrada i Silverpinea – ništa. Rhonin i magovi Kirin Tora izmestili su ceo grad i on sada lebdi iznad Northrenda, ali njihov glavni protivnik nije Lich King, već zmaj Malygos i njegovo Plavo jato, koji su rešili da uklone nesmotrene magove sa lica Azerotha.

Kao i Burning Crusade, WotLK će podići ograničenje napredovanja likova za još deset nivoa. Iako brojnije, nove zone će omogućiti igračima da napredovanje od sedamdesetog do osamdesetog nivoa traje otprilike isto kao od šezdesetog do sedamdesetog u Outlandu. Naravno, tih deset nivoa doneće likovima nove veštine i talente. Nova profesija u WotLK jeste inscription, koja će direktno menjati svojstva veština svih klasa. Tako ćete moći da smanjite količinu mane, ragea ili fokusa koji određena veština troši, produžite njihovo dejstvo, pojačate efektivnost ili smanjite vreme koje je potrebno da se ona upotrebi. Inscription će imati još jednu namenu koja nije u vezi sa veštinama, ali ona je još u razvoju pa nije navedena. Veći broj frizura i plesova koje likovi mogu da izvode, kao i opcija za menjanje frizura i ukrasa tokom igre, osvežiće likove koji već više od dve godine izgledaju isto. Ovo nije jedina šminka koju će WoW dobiti: pominje se unapređivanje kompletnog enginea da bi igra izgledala još bolje, a nažalost, nova ciljana minimalna konfiguracija i razmer grafičkih unapređenja nisu poznati.

Najviše oduševljenja među fanovima serijala ipak je izazvala najava prve herojske klase – Death Knighta iz WC3. Ovo je takođe i prva klasa koja mora da se otključa pre pravljenja lika. Bez obzira na to koja ste rasa i klasa, kada dođete do 80. nivoa, moći ćete da rešite dugu seriju epskih kvestova (za koje neće biti potrebno okupljanje raid-partyja). Nagrada za uspešno ispunjenje finalnog kvesta biće nova opcija u meniju za stvaranje novih likova – mogućnost da napravite death knighta. Stvaranje ovog lika neće izbrisati starog heroja s kojim ste ispunili kvest, ali neće stvoriti ni potpunog početnika – death knight će počinjati igru na relativno visokom nivou. Još uvek nije fiksirano na kojem, ali čim se napravi, death knight će biti između 55. i 70. nivoa. Naravno, nosiće najteži oklop tako da će moći da „tenkuje”, a imaće na raspolaganju i neke od magija iz WC3 i praviće solidnu količinu štete protivnicima. Mehanika korišćenja veština i magija death knighta potpuno je nova. Ova klasa neće koristiti ni manu, ni rage, ni focus, već će veštine lika biti vezane za njegov runski mač, po ugledu na Arthasov Frostmourne. Kako nivoi odmiču, igrač će moći da ojača rune na svom maču i time poboljša svoje borbene sposobnosti.

WotLK obećava mnogo novih bojnih polja. Biće dodato preko deset novih instanci za pet, deset i dvadeset pet igrača. Među njima su virkulsko utvrđenje Uthgarde Keep ili Grim Batol. Na kraju, igrači će moći da odu do glečera Icecrown i napadnu Frozen Throne, na kojem će se suočiti sa poslednjim protivnikom – samim Lich Kingom. Biće ubačen bar još jedan novi battleground, verovatno za petnaest igrača u svakom timu. U tom battlegroundu, kao i za world-pvp u Lake Wintergraspu, biće ubačene opsadne mašine koje igrači kontrolišu i utvrđenja koja mogu potpuno da se sruše. Kao odgovor na frustracije širokih igračkih masa pominju se brojne modifikacije pvp sistema – od načina za prijavljivanje i izbacivanje leechera do preraspodele načina za dobijanje honora i ponovnog uvođenja neophodnog pvp čina za kupovinu određene opreme. Zatim, dodatno mesto u inventaru za alternativnu opremu i njeno lako menjanje zavisno od situacije, kao i threat metar postaće sastavni deo interfejsa, tako da igrači više neće morati da koriste add-onove za tu svrhu. Tu su i konstantne modifikacije i uravnoteženja skoro svih klasa, brojnih veština i gotovo svih profesija.

Warcraft – film

Priča o Warcraftu ne bi bila kompletna bez pominjanja „neimenovanog Warcraft filma”, o kojem se šuška već godinama. U pitanju je igrani film, naravno potpomognut spacijalnim CGI efektima. Film se razvija u Legendary Picturesu (poznati po ovogodišnjem hitu „300”) s planom da se u bioskopima pojavi tokom 2009. godine. Legendary planira da taj film bude jedna od njihovih glavnih uzdanica za 2009. i navode da će minimalni budžet za ovakav projekat biti veći od sto miliona dolara. Na scenariju radi Džesi Vigutov na osnovu priče Krisa Metzena, a priča neće biti avantura u stilu „Gospodara prstenova” već pravi ratni film, naravno smešten u Azeroth. Radnja filma odvijaće se tokom perioda nakon Frozen Thronea, oko godinu dana pre početka događaja u World of Warcraftu i glavnina priče biće prikazana iz tačke gledišta alijanse. Ipak, ni ljubitelji horde nemaju razloga za brigu. Osnova filma biće sukob dvaju različitih kultura, a ne propaganda alijanse. Zasad je poznato da će se Thrall pojaviti u filmu, a verovatno će i ostala „velika imena” kao što su Jaina Proudmore, Cairne Blodhoof i Bolvar Fordragon imati svoju ulogu u priči. Glavni lik filma biće potpuno nov heroj koji dosad nije pominjan u WoW mitologiji. Ko će ga glumiti, još se ne zna, jer Legendary i dalje traži odgovarajućeg režisera za ovaj film, ali je Kris Metzen je istakao da Čak Noris još nije kontaktiran.

Starcraft II

Jednako interesovanje kao za Warcraft tokom Blizzcona privlačila je neprestana prezentacija Starcrafta II. Igrači su po prvi put mogli da sednu za računare i uvere se u to kakav osećaj ostavlja trenutna verzija SC dvojke. Igrivi su bili Protossi i Terrani u mrežnim mečevima za četiri igrača, kao i deo terranske single-player kampanje. U nedeljama pre samog Blizzcona saznalo se da je planirana „dark” protoska jedinica Soul Hunter potpuno napuštena, a sad su mu se pridružili i dobri stari Reaveri, kao i Tempesti, koji su se povukli u korist klasičnih Carriera. Ipak, kao što je inicijalna prezentacija Starcrafta II bila u znaku Protossa, tako je Blizzcon protekao u znaku Terrana.

Predstavljen je kompletan terranski tech tree sa građevinama i jedinicama. Sem Reapera koji su zvanično predstavljeni još u Seulu, tu su i stari znanci koje smo tada videli u prvom gameplay filmu – marinci, ghostovi, siege tenkovi, dropshipovi i battlecruiseri, neki od njih sa novim trikovima. U međuvremenu su mogle da se vide i slike medika, a sada smo, pored zvanične najave svih ovih jedinica, videli i šta je potpuno novo u terranskom arsenalu. Vuture je penzionisan, umesto njega je sada tu cobra, laki i okretni hoverkraft. Wraithovi i goliathi takođe su stvar prošlosti, nova laka letelica je predator, a novi laki mech je viking. Kada se unapredi, viking dobija opciju da se transformiše i poleti, sa sve citiranjem Optimusa Primea: „Transform and roll out!”

Science vessel se vratio pod imenom nomad, ali s istim zadatkom – taktička podrška. Nomad ne može da napada, ali raspolaže elektromagnetnim impulsom koji troši energiju obližnjim protivnicima. Tu je i sposobnost trenutnog popravljanja mehaničkih jednica, kao i stvaranje supresionog polja koje smanjuje oštećenja prijateljskim snagama. Vrhunac terranske kopnene moći definitivno je thor. Ovaj džinovski mech ne pravi se u fabrici, već ga na mapi prave SCV-ovi kao da je građevina! Cena njegove velike razorne moći je slaba pokretljivost. Starim jedinicama dodate su nove sposobnosti. Tako battlecruiser sem yamato topa sada može da ugradi i plazma turete koji brzo eliminišu veliki broj slabijih jedinica. Gost sem markera za nuklearni napad može da označi mesto na koje će se spustiti kapsula s marincima. Dizajneri su dali sve od sebe da unaprede već impresivnu fleksibilnost terranskih snaga. Tako npr. Reaperi nemaju vreme gradnje već se regrutuju trenutno iz kantine (čiji svetleći znak podseća na oskudno odevenu najt elficu). Zatim, tu su reaktori koji daju mogućnost istovremenog pravljenja više jedinica pa nema potrebe za pravljenjem velikog broja baraka ili fabrika. Onda suply depo, osnovna građevina koja terranima omogućuje veću populaciju, spušta se pod zemlju i tako funkcioniše kao pokretni zid. Možda naimpresivniji je starport, koji može da se unapredi u starbase i sam poleti, tako da imate pokretnu fabriku letećih jedinica.

Koliko god da su posetioci bili oduševljeni jedinicama, samom igrom i atmosferom u toku misija, toliko su bili oduvani unapređenjem komandnog menija koji gledate između misija. Igrač više nije pred statičnim ekranom na kojem gleda kako mu saopštavaju šta je sledeća misija koju treba da izvrši, već je u pitanju interaktivno okruženje u kojem vodite dijaloge sa likovima oko sebe, sami birate unapređenje tehnike kojom raspolažete i, naravno, sledeću misiju koju želite da izvršite. Iako će glavna priča biti manje-više linearna, svaka kampanja imaće mnogo „bočnih grananja” i manjih priča koje ćete moći da ispratite u nekoliko misija. Takođe, igrač više nije u ulozi bezimenog egzekutora, magistrata ili cerebrata kao u originalu, već direktno upravlja glavnim protagonistima igre. Kod terrana je to Džim Rejnor. Stariji, mrzovoljniji, siromašniji i znatno pijaniji nego ranije, Džimi će pred sobom imati brojne teške zadatke. S druge strane, mladi Artanis je postao vođa preostalih Protossa i pred njim je komplikovana misija izmirivanja dark templara predvođenih Zeratulom sa sledbenicima Khale. Novi protoski lik u priči je ženski egzekutor po imenu Silendis. Iako se novi izgled Sare Keringan za sada drži u tajnosti (verovatno do zvaničnog predstavljanja zergova), tokom panela o dizajnu i priči samog univerzuma rečeno je da Sara više neće biti obučena u ljudsku odeću, već je razvila pravi zergovski oklop. Kris Metzen je na insistiranje fanova istakao da je Fenixova smrt konačna, kao i da, iako Aleksej Stukov verovatno neće biti u Starcraftu II, igrači će ga sigurno videti u budućnosti.

• • •

Blizzcon 2007. je, kao i prethodnog puta, bio uživanje za sve posetioce. Na kraju konvencije, dok mnogi igrači i dalje nisu mogli da se odlepe od igrive verzije Starcrafta II, održan je koncert grupe „Level 70 Elite Tauren Chieftain” (napredovali su 10 nivoa od poslednjeg Blizzcona) sa njihovim neizbežnim hitovima „I am Murloc” i „The Power of the Horde”. Od njihovog prvog susreta sa ljubiteljima Blizzardovih igara (završna špica Frozen Thronea) popularnost ovog benda neprestano raste. Tim povodom Blizzard ih je ubacio i u sam WoW! Nedelju dana pre i tokom samog Blizzcona, virtuelni L70ETC su na Darkmoon Faireu smeštenom izvan Shattrath Cityja na svaki puni sat izvodili svoju slavnu pesmu „The Power of the Horde”, na radost obe frakcije, naravno.

Dragan KOSOVAC

 
 AKTUELNOSTI
BlizzCon 2007
Šta mislite o ovom tekstu?

 DOMAĆA SCENA
Intervju: Vladimir Petrović, Metamorf studio

 TEST JOY
Gigatech DS-200X, SA-100X, SA-110X i SA-120X
Saitek GK200 Tactile Gaming Keyboard, A4Tech X7 G500 i G600

 STARO ZA NOVO
The Ancient Mediterranean
Tuesday and Ark
Neverwinter Nights II: The Otherside Chronicles

 JA, IGRAČ
Zabava protiv težine
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera