![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Kao duhovni naslednik Cossacksa, American Conquest zadržava većinu elemenata, uključujući između ostalog snažan osećaj autentičnosti, detaljnu 2D grafiku, kao i velik broj raspoloživih nacija. Naravno, grandiozne bitke sa više hiljada učesnika još jednom predstavljaju glavnu atrakciju, što će ljubitelji masovnih strateških orkestracija umeti da cene – dizajneri tvrde da American Conquest u teoriji podržava neverovatnih 16.000 jedinica odjednom! Komponenta za jednog igrača obuhvata vremenski period između petnaestog i osamnaestog veka, i sadrži preko četrdeset raznovrsnih misija koje se protežu na osam kampanja. Igrač će biti u prilici da učestvuje u svim ključnim momentima koji su se odigrali tokom burne istorije kolonizacije – prva Kolumbova iskustva na američkom tlu 1492. godine, osvajački pohodi španskih konkvistadora, Pizarova potraga za zlatom, sedmogodišnji rat između Engleza i Francuza, dok kulminaciju predstavlja Rat za nezavisnost koji su početkom devetnaestog veka američki kolonisti poveli protiv engleske opresije. Kada završite sa kampanjama, možete se oprobati u još devet zasebnih scenarija, kao i šest istorijskih bitaka. Bogatu ponudu upotpunjuje random mission generator, gde možete brusiti taktike pre nego što se odvažite da zađete u duboki deo bazena i probate multiplayer. American Conquest nudi pozamašan broj od dvanaest raspoloživih nacija, svaka sa sopstvenim jedinicama, građevinama i karakterističnim izgledom. Poseban osvrt zaslužuje aktivno učešće domorodačkih plemena tokom single-player igre – jedna od kampanja u potpunosti je posvećena Indijancima (kako Severne, tako i Južne Amerike) i njihovim jalovim naporima da se suprotstave nezadrživoj najezdi bledolikih. Upravljati plemenima i nositi se sa implikacijama lovačko-sakupljačkog načina života predstavlja prijatnu promenu u odnosu na tehnološki superiorne nacije zapadnog sveta. Bledoliki su reprezentovani tadašnjim kolonijalističkim imperijama Evrope, pre svega Špancima, Englezima i Francuzima, dok se u kasnijim kampanjama pojavljuju naturalizovani kolonisti novooformljene nacionalne svesti. The rest, kao što kažu, is history. Zapravo, istorija služi kao osnovna noseća struktura tokom cele igre. Kao i kod Cossacksa, dobar deo scenarija baziran je na stvarnim događajima, a pred početak svake misije možete odslušati podugačku naraciju koja vam predočava istorijski okvir unutar kojeg će se zadata misija odvijati. Ove male lekcije iz istorije predstavljaju neočekivan bonus, pošto su pre svega pitke i informativne, s tim da ih nestrpljivi igrači lako mogu prekinuti. Kampanje su organizovane tako da ćete često biti u prilici da iskusite obe strane konflikta. Dostupne jedinice takođe su autentične, dok se njihov izbor vremenom menja. Tehnološki napredak tokom vekova je primetan, naročito kod Evropljana, tako da ćete isprva upravljati vojskama koje težište bacaju na borbu hladnim oružjem. Prve primitivne puške eventualno ustupaju mesto naprednijim primercima, a kasnije na scenu stupa teška artiljerija. Značajna tehnološka prednost koju kolonisti imaju u odnosu na indijanska plemena nadomeštena je njihovom brojčanom nadmoći, kao i većom izdržljivošću pojedinačnih jedinica. Slično kao kod Battle Realms, radnici imaju dve osnovne svrhe – osim što služe za izgradnju objekata i sakupljanje resursa, morate ih regrutovati da biste uopšte mogli da pravite vojne jedinice. U slučaju napada na vašu bazu, poželjno je postaviti garnizon unutar vojnih objekata kao efektivnu defanzivnu meru. Na svu sreću, period početne izgradnje ne traje dugo, pošto stvari postaju zaista interesantne tek kada oformite omanju armiju od nekoliko stotina jedinica. Kada veličina vaše vojske dosegne trocifrene brojeve, organizovanje u formacije počinje da igra značajnu ulogu. Kao i kod Cossacksa, ključ uspešnog ratovanja leži u kombinovanju snaga, a pobeda ide onom vojskovođi koji ume veštije da upravlja masivnim blokovima ofanzivnih jedinica. American Conquest omogućava bitke zaista gigantskih razmera, gde vojni manevri poprimaju skoro geometrijsku eleganciju, dok micromanagement postaje skoro nemoguć. Modelovan je moral svakog pojedinačnog vojnika, tako da npr. gubitak nekoliko oficira lako može rasturiti formaciju, a samim tim i vaš briljantni ofanzivni plan. Cossacks engine unapređen je za nove audiovizuelne zahteve koje ova igra postavlja. Jedinice i objekti sada imaju daleko detaljniju spoljašnost. Svaki pokret je precizno animiran, tako da čak možete pratiti kako vaši strelci (poolaako) pune puške i spremaju novu salvu. Zoom opcija vam omogućava prekopotrebnu preglednost kada se sukobe dve armije sa više hiljada jedinica. Muzičke numere koje prate igru adekvatno prate atmosferu perioda, mada ih ima relativno malo. Đorđe NAGULOV | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |