Društvene mreže i video platforme globalnog sela, povremeno uzdrma pomodarski ritual koji dokazuje da je uprkos svom napretku, čovek itekako podložan prirodnoj selekciji. Najskoriji primer započet je krajem prethodne godine, kada je na Netflixu bila premijera horor trilera „Bird Box”. Film je kod gledalaca (45 miliona tokom prve nedelje) odlično prošao, a za to bi, pored glasa koji ga bije da je dobar, mogao da bude odgovoran i idiotluk koje je ovo ostvarenje inspirisalo. Tkz. izazov podrazumeva da osoba, po ugledu na protagoniste filma, svakodnevne životne aktivnosti obavlja sa povezom preko očiju. Pošto budalu ne treba tražiti jer se sama javi, ubrzo je vrag odneo šalu. Internet su preplavili snimci, fotografije i vesti o ljudima koji su se ozbiljno povredili pri sudaru sa zidovima ili padom usled spoticanja. Oni ekstremniji su odlučili da lišeni vizuelnog čula upravljaju automobilom. Kada su nadležni iz Netflixa spoznali ovaj opasan trend, apelovali su na glupe ljude da budu manje glupi.
Borbi se pridružio i Youtube, koji je pooštrio svoje kriterijume prijavljivanja (flag) štetnog sadržaja. Na snazi je uklanjanje snimaka ovog izazova, a uslediće i zabrana naloga koji promovišu potencijalno opasne aktivnosti. Ovo nije prvi put da Googleova kompanija reaguje. Slično je postupila i pre godinu dana, kada je konzumiranje kapsula praška za veš bio izazov!