Quake II u RTX ruhu

Nakon nekoliko meseci postojanja i samo tri naslova u koje je moralo studiozno da se pilji ne bi li se primetio, utisak o raytracingu opravdano je mlak. Razočaranost je indirektno i sama Nvidija potvrdila distribucijom tehnologije i van grafa sa prefiksom ‘RTX’. Za masovniju podršku od strane developera potrebno je vreme, a vatra se mora nekako održavati. Otud je kompanija odlučila da demonstrira moći RT-a tamo gde oko osvetljenja neće biti zbora, kada je pre dva meseca najavila remaster Quake II pucačine. Pri prepravljanju igre, uposlena je Nvidia VKRay, ekstenzija koja developerima omogućava korišćenje Vulkan API i dodavanje raytracing efekata. Tkz. path tracing tehnika, objedinila je sve svetlosne efekte (senke, odraze, prelamanje svetla) u jedan algoritam, dajući klasiku iz 1997. godine nov vizuelni šmek. Ispeglani Quake II biće delimično besplatan za preuzimanje od šestog juna. Zašto delimično? Patch sadrži prve tri misije single player režima, dok je za ostatak igre i multiplayer neophodan original (trenutno je na Steamu pet dolara). Pošto su za efekte neophodna RT jezgra, minimalni grafički zahtev je GeForce RTX 2060. Ako vlasnike skupe kartice igra stara 20 i kusur godine ne ubedi u ispravnost odluke pri kupovini, ništa neće.