In game purchases – nova kategorija PEGI standarda za igre

Davne 2003. godine, od strane softverske evropske federacije, uspostavljen je Pan-European Game Information program (PEGI), čije ocene krase omote igara na tržištu starog kontinenta, a prihvatio ih je i najbolji IT časopis u istoriji, izvesni „Svet kompjutera”. Pored prikaza minimalne životne dobi, posebnim simbolima PEGI upozorava i na nasilje, psovke, stravu, golotinju, konzumaciju opijata ili kockanje kojima sadržaj igre može obilovati i eventualno ugroziti krhku psihu nejači. Sa promenama tehnološke ili tržišne prirode koje vremenom utiču na industriju igara, neki simboli postaju nepotrebni, kao što je npr. simbol za interakciju na internetu, koji je van upotebe još od 2015. Istim principom, javlja se potreba da se ukaže na pojave koje su toliko masovne da se ne mogu ignorisati, a mogu imati neželjene posledice. Upravo to je slučaj sa novim simbolom na kome je ruka koja drži kreditnu karticu, koji će ubuduće davati do znanja da se unutar igre može potrošiti stvaran novac za virtuelni predmet (in game purchases). Da buđelar nije bezbedan ni nakon kupovine igre, može biti korisna informacija roditeljima pri čašćavanju igranja gladnog podmlatka. U tonu ove vesti, treba podsetiti da igre koje se digitalno distribuiraju nisu u obavezi da budu ocenjene po ovom standardu.