Pošto je ove godine po prvi put Srbija imala zvanični štand na najvećem gaming sajmu (i to u biznis zoni), morali smo da ga obiđemo. Na štandu su se okupili predstavnici devet domaćih studija: Two Desperados, Art Bully, GameBiz Consulting, Spring Onion Studio, Digital Asset Tailors, Onyx Studio, Fortuna Esports, Shosha Games i Phobos. Za organizaciju ove akcije pobrinula se Asocijacija industrije video igara Srbije, a uz podršku Privredne komore Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj.
Delegacija Asocijacije industrije video igara Srbije
U gostima kod SEGE zaseli smo da probamo dve stvari: Endless Dungeon iTotal War: Pharaoh. Prva igra je značajno napredovala u odnosu na prošlogodišnje sajamsko izdanje i uskoro će biti spremna da se nađe pred publikom i u prodaji (19. Oktobar). U pitanju je kooperativni hibrid akcionog RPG-a i tower defense igre sa proceduralno generisanim nivoima, klasama i interesantnom SF podlogom o svemirskim brodolomnicima koji pokušavaju da prežive u gigantskoj vanzemaljskoj instalaciji.
Total War: Pharaoh biće pravo uživanje za ljubitelje najpopularnijeg istorijskog, strateško-taktičkog serijala na PC-u. Smeštena u turbulentni period u 1200 godina P.N.E. u sumrak bronzanog doba, igra vam omogućava da igrate kao Egipćanin, Kananit ili Hetit, birajući jednog od osam lidera u misiji osvajanja poznatog sveta. Od novina u gameplayu, najviše su nam se dopali promenjivi vremenski uslovi u taktičkim borbama. Ako se borite u pustinji, iznenadna peščana oluja može da napravi haos vašim strelcima, džilitistima ili praćkašima, dok kiša u kontinentalnim krajevima, recimo u Anatoliji, crnicu može da pretvori u blatište i eliminiše ofanzivni potencijal vaše konjice. Faraon takođe stiže međ’ publiku 19. oktobra.
Warnerov studio organizovao je specijalnu sesiju u kojoj su novinari mogli da probaju single-player komponentu Mortal Kombata 1. Kod klasičnih tabačina, komponenta za jednog igrača je tradicionalno uvek bila manje-više bezvezna, ali MK1 ima zanimljiv odgovor na taj problem. Koncept je sličan mobilnim ili roguelite igrama, u kojma vodite avatara kroz nodove na mapi gde vas čekaju pojedinačni okršaji i raznovrsni drugi izazovi. Inače, Mortal Kombat 1 predstavlja reboot serijala, sa novim origin storiesima za Kung Laoa, Raidena, Shang Tsunga i sijaset ostalih starih znanaca, a sve to potkrepljeno je dugačkim i veoma kvalitetnim sinematicima. Ovu prvu dvojicu, recimo, zatičemo kao seljake u kineskom selu, gde bivaju napadnuti od strane bandita-reketaša, što ih postavlja na put mističnog herojstva. Najveća novina koja se tiče borbi su asistenti, koje možete prizvati radi brzog napada, a da ne bio bilo spamovanja ovog napada, postoji kratak cooldown.
Bandai-Namco tradicionalno udara po žanrovima kao Maksim po diviziji - svaka igra koju su ove godine predstavili bila je potpuna drugačija od prethodne. Počevši od robotske pucačine Armored Core 6: Fires of Rubicon, preko Patrolnih Šapa i Baby Shark igre (da, konačno je neko stvorio igru po fenomenu Bejbi Šark, košmar se nastavlja), sve do DLC paketa za Park Beyond. Naposletku predstavljen je impresivni Little Nightmares 3, treći nastavak popularne horor-šunjalačke akcione avanture. Po formi, trojka podseća na prethodne nastavke, s tim što je kooperacija između mališana koji pokušavaju da pobegnu od užasa ovoga puta obavezna – ako nemate ljudskog partnera, njegovu ulogu će preuzeti AI (kako ovo tužno zvuči). Little Nightmares 3 je, inače, osvojio Gamescom nagradu za najbolju najavu nove igre.
Ljubitelji narativnih avantura, a posebno onih koje potpisuje britanski studio The Chinese Room (Dear Esther, Everybody’s Gone to the Rapture), ridžojs! Njihovo novo ostvarenje apeluje na znatno snažnije emocije od puke sete i nostalgije, podsećajući na nešto što nosi DNK Amnesie i SOME od Frictional Gamesa. Still Wakes the Deep je priča o užasu koji pogađa posadu naftne platforme na obalama Škotske. Kopali su preduboko i iskopali nešto što nije trebalo da bude iskopano. Igra deluje zaista jezivo, a pored kvalitetnog straha, krasi je i natprosečno dobar world building – sve se dešava 1975. godine, te estetika prostora, teme koje se provlače kroz razgovore posade pre opšteg raspada i drugi elementi atmosfere zaista briljiraju.
Lords of the Fallen je novi evropski Soulsborne. Developer nam je velikodušno dozvolio da zasednemo na nekoliko sati ispred PC-a sa finalnim buildom igre, a utisak je generalno pozitivan, uz par zamerki koje se tiču preforsiranog i prebrzog upoznavanja igrača sa različitim sistemima igre. Tih sistema ima tušta i tma, te iako igra izgleda kao moderni klon Dark Soulsa, sa fluidnim klasama i mogućnošću melee i magijske borbe, nema šanse da se ne osetite pogubljeno. Glavni fazon u igri je ulazak u magijsku dimenziju Umbral, gde važe drugačija pravila i stoluju drugačiji protivnici. Health gubite lagano, ali konstantno. Srećom, lako ga i popunjavate tako što udarate protivnike, koji postaju sve jači sa svakom sekundom vašeg prisustva u Umbralu. Lords of the Fallen biće pušten u prodaju 13. oktobra.
Command & Conquer: Legions nije novi C&C čiji je razvoj Electronic Arts krio kao zmija noge, već free2play mobilna igra koju radi Level Infinite. U pitanju je klasična kombinacija gradnje baze i taktičkih bitaka u stilu Boom Beacha, koja se unutar C&C univerzuma odvija tokom Četvrtog rata za tiberijum. Okosnica igre su i legendarni heroji poput Kejna, Antona Slavika i drugih faca, koje ćete pribavljati, avaj, gacha mehanikom. Igra deluje izuzetno lepo, a autori obećavaju da će igrači koji plaćaju imati samo kozmetičku prednost.
Ovogodišnji Gamescom bio je mnogo bolji nego prethodni, što i nije bio poseban problem jer je izdanje iz 2022. godine bilo zaista mršavo. Videćemo šta će se desiti sledeće sezone, ali za sada smo zadovoljni što postoji napredak. Iskreno se nadamo da će žvaka oko povampirenog Kovida ostati samo tlapnja i teorija, jer Gamescom i druge manifestacije tog tipa ne bi preživele još jednu seriju lokdauna.