Firma Audio Damage nudi vrlo zanimljive efekte koji znatno podižu standard na polju VSTfx dodataka, a u isto vreme ne traže da preduboko zavučete ruku u džep. Dizajn korisničkog interfejsa karakterističan je za sve njihove proizvode a, što je još važnije, zvučne modulacije koje pružaju su inovativne i vrlo upotrebljive. Takav je i Dr. Device, kombinacija moćnog analognog filtera i kvalitetnog stereo-delay efekta, sa nekim vrlo naprednim sposobnostima. Kao i kod ostalih efekata, Audio Damage cilja da potrefi sredinu između „ukalupljenog” hardverskog uređaja i „budalastih” digitalnih noviteta. Na taj način efekat je do neke mere obuzdan i daje korisne rezultate, a u isto vreme može da postigne zvučne modulacije koje su posebne i nečuvene. Možete birati između verzija VSTfx i AudioUnit za Windows i Mac OS X. Prva stvar u „lancu” kroz koji prolazi zvučni signal jeste multi-mode filter. To znači da postoji izbor između šest različitih vrsta filtera. Tri vrste lowpass filtera (4Pole, 3Pole, 2Pole) razlikuju se po oštrini odsecanja frekvencija. Four-pole je najoštriji, a ostala dva moda su proporcionalno ublažena. Lowpass filteri inače služe da propustimo niske a odbacimo visoke frekvencije. Za ovo se koristi rotaciono dugme (knob) sa oznakom Freq, kojim određujemo granicu između propuštenog i odbačenog dela audio signala. Dugme sa oznakom Res je rezonanca i služi da naglasimo frekvencije na samoj granici koju smo odredili parametrom freq. Ovo ponekad rezultuje ekstremnim izobličenjima zvuka. Tu su još dve vrste highpass filtera - 4Pole i 2Pole - i jedan 4Pole bandpass. Highpass filter, logično, propušta visoke frekvencije a odbacuje niske, dok bandpass odseca visoke i niske a propušta sredinu frekventog opsega koju smo sami odredili dugmetom Freq. U principu sve je vrlo jednostavno, samo se treba malo igrati sa dugmićima i slušati rezultate. Po izlasku iz filtera, zvučni signal možemo pojačati ili stišati dugmetom Gain, možemo mu dodati mekanu distorziju dugmetom SoftSat (Soft Saturation), i smanjiti sample-rate dugmetom Bitcrush, što izaziva oštriju distorziju sa svim pratećim efektima digitalne degradacije zvuka. Filter je vrlo dobro urađen. Sledeći u „lancu” je odeljak Delay, standardni efekat odjekivanja, sa odvojenim tajmingom za levi i desni zvučnik. Dugmadima Left i Right određujemo koliko će vremena proći između ulaznog zvuka koji stiže iz filtera i prvog odjeka, izraženo vremenskim jedinicama ili ritmičkim varijantama kao što su 1/16, 1/8T, 1/4 itd. Ovo biramo dugmetom sync. Ako je sync uključen, odjeci su sinhronizovani sa tempom host programa (Cubase, Fruity, Live), a ako nije, onda su nezavisni i određuju se milisekundama. Dugme Regen određuje koliko će se puta odjek „vraćati”, to jest koliko će se odjeka čuti u odnosu na ulazni signal. Tu su još i dugmad za regulisanje stereo slike (Width) i procentualne zastupljenosti delay efekta u odnosu na ulazni signal (Mix). Sekcija Delay ima specijalne dodatne filtere Digi i BBD koji donekle određuju karakter delay signala. Delay je odlično urađen, čak i kao zaseban efekat nismo videli mnogo bolje od ovog. I šta, to je sve? Filter, delay i to je taj superefekat? Daleko od toga. Ovde tek počinje zabava. Svi pomenuti parametri mogu se menjati u toku pesme na bezbroj načina, pomoću centralnog x-y-z displeja, i parametrima zvanim Motion Levels. Na x-y-z displeju imamo dva kruga kojima možemo dodeliti po tri parametra iz sekcija filter i delay, bez ograničenja. Svaki parametar ima svoj slajder Range, koji određuje opseg u kojem će se parametar kontrolisati pomeranjem krugova po displeju. Ali to nije sve! Kretnje krugova koje lično obavljamo na displeju možemo snimiti unutar samog plug-ina, i nakon toga ih pustiti da „đuskaju” u ritmu sa host programom. Takođe ih možemo, ako je uključeno dugme Kinetics, „frljnuti” u određenom smeru i pustiti da se odbijaju od zidove! Dodatni parametar Time određuje koliko će trajati zadata kretnja pre nego što počne ispočetka. Bezbroj opcija i međusobno zavisnih parametara, ali sve ograničeno logikom, sa opcijom sinhronizovanja i kvalitetnim delovima koji svode mogućnost neupotrebljivih rezultata na minimum. Od jednog efekta ne može se očekivati mnogo više. |