TEST PLAY
Dead State
Aleksandar RADOVANOVIĆ
1. januar 2015.

Zombimanija u industriji zabave se nastavlja! Rešeni da iskoriste hype koji sami ne bi mogli da proizvedu, DoubleBear Productions i Iron Tower Studio lansirali su početkom decembra igru Dead State. Momci i devojke iz Sijetla na prvi pogled deluju kao mravi koji se goste mrvicama nemarno odbačenim od strane filmskih i TV džinova. Ovo poređenje nije bez osnova kada se uzme u obzir da njihov naslov pripada žanru starog kova - taktičkom RPG-u, što će u startu odbiti veliki deo igrača. U prilog Dead Stateu ide činjenica da na čelu projekta stoji Brajan Mitsoda, nekadašnji član razvojnog tima zaslužnog za nastanak igre Vampire The Masquerade: Bloodlines (SK 12/2004). Zato smo radoznali da vidimo šta ovaj proizvod ima da ponudi i da li ima kvalitet kom DoubleBear Productions po sopstvenom priznanju stremi.

Osnovna premisa igre predstavlja preslikan deo radnje filma „World War Z”.

Prva stvar sa kojom se susrećete pri pokretanju nove igre jeste kreacija vašeg lika. Tu spada odabir portreta, in-game modela, imena i, na kraju, klase. Dead State vam na raspolaganje stavlja osam premade klasa poput strelca, bolničara, diplomate i slično. Ukoliko se odlučite za neku od njih, atributi (stats) i veštine (skills) biće unapred raspoređeni. Isto tako možete da kreirate custom klasu gde sami odlučujete o raspodeli stat i skill poena. Skill poene zarađujete ispunjavanjem zadataka, a za svakih dvadeset skill poena dobićete jedan stat poen. Pored njih tu su i perks u vezi sa vrstama i nivoima veština, pa tako pri dostignutom trećem, šestom i desetom nivou svake veštine možete da odaberete po jedan perk.

Posle upečatljivog citata nemačkog filozofa Fridriha Ničea sledi uvod u radnju igre. Ukrcavate se u avion u trenutku kada bruje glasine o nepoznatoj pandemiji koja se širi planetom. Čovek koji je kašljao tokom čitavog leta najednom utihne i u prednjem delu aviona izbija haos. Ubrzo, avion počinje da pada. Nešto kasnije se budite pored olupine vazduhoplova kao, naizgled, jedini preživeli. Zvuči poznato? S razlogom je tako, jer ovde opisana premisa predstavlja deo radnje filma „World War Z” (preko čega bismo mogli da pređemo da se, barem, Đuričko izvukao). Elem, nakon burnog prizemljenja počinje vaša borba za opstanak. Karakteristično za RPG naslove, početna faza Dead Statea propraćena je prozorima koji vam pružaju obaveštenja o mehanici i osnovnim konceptima. Toplo vam preporučujemo da proučite uputstvo koje se nalazi u instalacionom folderu igre. Posle drugog po redu gubitka svesti budite se u podrumu školske zgrade, okruženi vašim novim saveznicima. Posla ima mnogo, a od vas se, kao predvodnika grupe, očekuje da se postarate za sve. Prostrana zgrada predstavlja dobru osnovu, ali ju je neophodno unapređivati kako bi mogla da odgovori na sve izazove koje apokalipsa postavlja.

Vođa tima odgovornog za ovu igru je Brajan Mitsoda, nekadašnji član ekipe zaslužne za Vampire The Masquerade: Bloodlines.

Tu na scenu stupaju članovi vaše grupe. U skladu sa njihovim jačim stranama odlučivaćete o načinu na koji će oni doprinositi napretku vaše male oaze čovečanstva. Ali kako oni nisu obične radilice koje grade poboljšanja, moraćete da vodite računa o njihovom moralu, htenjima i potrebama. Morate obezbediti dovoljno hrane, dovoljno goriva za agregat, dovoljno lekova ako je neko iz grupe inficiran kao i „luksuzne” predmete koje mi uzimamo zdravo za gotovo. Sve ovo dobavljate iz „spoljnog sveta” i u tu svrhu možete sa sobom povesti više članova grupe. Do označene lokacije možete stići na tri načina: pešaka, na konju i automobilom. Konj i automobil omogućavaju prelaženje veće udaljenosti uz veći kapacitet za nošenje stvari ali, s druge strane, povećavaju potrošnju hrane, odnosno goriva. Na samom putu mogu vas zadesiti slučajni susreti a la Dragon Age koji po vas mogu biti povoljni ili nepovoljni. Jedna razlika, doduše, postoji: u Dead Stateu moguće je izbegavanje takvih događaja, ukoliko imate dovoljno visok survival skill. O novim lokacijama na mapi možete saznati preko radija, od svojih saveznika, na putu ka vašoj trenutnoj destinaciji ili besciljnim lutanjem. Imajte na umu vreme koje je potrebno da stignete tamo. Ukoliko se do 3 sata ujutro ne vratite u sklonište, moral ostalih članova (koji su ostali van partya) će opasti zbog sumnje da vam se desilo nešto loše.

Kada stignete do svog odredišta, neumitno ćete se sukobiti sa lokalnim populusom, što živim, što nemrtvim. Borba se odvija naizmenično: prvo svaki član napadačke grupe ponaosob vuče poteze pa isto čine članovi suparničke grupe. Borilište se deli na polja i svaka aktivnost (kretanje, napad, lečenje) troši akcione poene koje zasebno ima svaki član grupe i koji se resetuju u svakom narednom krugu. Vaš potencijalni arsenal veoma je širok i obuhvata sve što se može upotrebiti tako da naškodi neprijatelju, od običnih letvi i poljoprivrednih alatljika do klasičnog naoružanja. Pored toga, dobar deo oružja možete da iskoristite na više načina, obezbeđujući efekte, veću preciznost ili šansu za critical u zamenu za više akcionih poena. Imajte u vidu buku koju vaše oružje pravi; njome možete razbiti rivalsku grupu na manje jedinice, ali vam isto tako može zadati glavobolje privlačeći još neprijatelja u bojno polje.

Developeri su uspeli da verno prenesu atmosferu filmova i serija čije su elemente pozajmili... sve dok se igra ne sruši usled nekog baga.

Dead State je donekle uspešno od vaše grupe sačinio jedan mikrokosmos međusobnih uticaja sa vama u centru. Ono što govorite i radite proizvodi određene posledice po vaše saveznike, ne nužno u negativnom smislu. Developeri su takođe uspeli da verno prenesu atmosferu filmova i serija čije su elemente pozajmili... sve dok se igra ne sruši usled nekog baga. Tu su i drugi nedostaci (nerealni zahtevi saveznika, nemogućnost mirne interakcije sa drugim grupama preživelih) ali se od indie naslova nije moglo više očekivati.


Platforma:
PC
Potrebno:
1,7 GHz CPU, 2 GB RAM, Nvidia Geforce 8500 GT
Poželjno:
2,6 GHz dual core CPU, 4 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 260
Veličina:
1,5 GB
Adresa:
deadstate .doublebearproductions .com
76
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama