TEST PLAY
Hitman: Absolution
Aleksandar ĐURIĆ
1. januar 2013.

Peti Hitman nije Hitman. Umesto da pažljivo i koliko-toliko slobodno planira ubistva na velikim otvorenim lokacijama, novi Hitman se šunja od tačke A do tačke B. Hitman je postao Sneakman. Tačnije, postao je Sem Fišer.

Najveći deo igre sastoji se od skrivanja iza zaklona i pamćenja ruta protivnika.

Blood Money, četvrti deo serijala, usavršio je ono čemu je franšiza do tada težila. Imali ste metu, proučavali ste je i tražili priliku da je eliminišete na najelegantniji način. Takvih nivoa u Absolutionu ima malo, ali kada ih ima, veoma su dobri, jer nude više maštovitih načina da eliminišete metu, pored klasičnog pristupa „metak u lice”. Bićete strpljivi, prerušićete se, proučićete navike svoje mete i to će vam se isplatiti.

Međutim, najveći deo igre sastoji se od skrivanja iza zaklona i pamćenja ruta protivnika kako biste neopaženo stigli do vrata koja vode do sledećeg nivoa. Možete i da se prerušite u nekog, ali upotrebna vrednost „kostima” uglavnom i nije baš velika, pošto je taj sistem sada realističniji, u smislu da vas drugi pripadnici klase u koju ste se prerušili veoma lako provaljuju. Ako ste se maskirali u policajca, drugi policajci će vas „nanjušiti” na deset metara. Da li su te promene dobre ili loše, zavisi pre svega od ličnih afiniteta. Međutim, kada jednom prihvatite činjenicu da igrate nešto što ima više dodirnih tačaka sa Splinter Cellom nego sa Hitmanom, možda ćete doći do zaključka da igra i nije toliko loša.

Smeta to što su checkpointi često veoma udaljeni.

Srž zabave u Absolutionu zasniva se na sistemu trial & error, što nije loša stvar kada su vaši neuspesi rezultat vaših grešaka, a ne posledica bagova ili nelogičnosti u dizajnu igre. A tako je u Absolutionu. U redu, pojavi se poneki glič tu i tamo, ali ništa strašno. Klasičan izazov u novom Hitmanu izgleda ovako. Čučite u hodniku i čekate da dva stražara ispred vas završe kratak razgovor. Kada se to desi, jedan od te dvojice će vas primetiti. Sledi reload. Sada ne čekate u hodniku već u obližnjem kontejneru. Stražar prolazi, vi izlazite iz kontejnera, ali prerano - stražar vas je primetio. Reload. Ovog puta izašli ste iz kontejnera na vreme i put je čist. Nastavljate niz hodnik, kad ispred vas iskoči drugi stražar - reload. Sledeći put ponavljate celu proceduru, ali se krijete iza stola dok ne prođe i drugi stražar. I tako sve dok ne stignete do checkpointa.

Takav vid gejmpleja je relativno zabavan i retko dovodi do frustracije. Ipak, tu postoji nekoliko problema. Prvo, ne možete da sačuvate poziciju kad god poželite, već figuriše sistem checkpointa. Nemamo ništa protiv toga, ali smeta nam to što su checkpointi često veoma udaljeni. Drugo i mnogo bitnije, takav gejmplej je samo relativno zabavan. Retko kad smo se osetili zadovoljno nakon kompletiranja posebno teške deonice iz n-tog pokušaja. Mislimo da je to zbog toga što nagrada baš i nije opipljiva. U prethodnim Hitmanima dobijali ste je na razne načine, a ovde se samo prošunjate svima iza leđa - big deal.

Akcija je vrlo lepo izvedena.

Kada stvari zaguste, što se često dešava, sigurno ćete poželeti da se obračunate s protivnicima kao pravi muškarac. Zato je dobro to što je akcija veoma lepo izvedena. Osećaj prilikom pucanja je dobar, a i cover sistem. Da su hteli, autori igre mogli su da naprave odličnu pucačinu. Čak nam je žao zbog toga što to nisu učinili, kad već nisu hteli da naprave punokrvno Hitman iskustvo.

Dobra stvar je to što Absolution nije monoton - ima malobrojne klasične Hitman momente, mnogo svedenog šunjanja, dosta pucanja (ako to želite), a tu su i razne specifične situacije. Takođe, postoji i takozvani instinkt, koji je ograničen i koji se najčešće koristi onda kada morate da prođete pored likova koji bi vas inače provalili.

Za razliku od prethodnih Hitmana, Absolution zaista poklanja dosta pažnje priči. Na početku igre, 47 ubija Dajanu, svog poslodavca iz dosadašnjih nastavaka, koja se zamerila Agenciji time što je rešila da pomogne devojčici Viktoriji, koju su u Agenciji trenirali da postane hitgirl. Ipak, 47 se sažali na Viktoriju, jer ne želi da se ona pretvori u monstruma kao što je on, te tako postaje neprijatelj Agencije. Odatle podnaslov igre - Oprost.

Priču kao da je pisao neko ko se mnogo divi Tarantinu, ali ne shvata zašto je on toliko cenjen. U Absolutionu su svi zli i stilizovani, ali bez one komike koja je karakteristična za Tarantina. Dok gledate njegove filmove, znate da je to samo zezanje, a priču Absolutiona kao da su njeni autori zaista shvatili ozbiljno. Puna je nasilja i glupih likova bez ikakvog smisla/pokrića. O dubini naslovnog junaka da i ne govorimo...

Ipak, ono što relativno zabavnu igru čini vrednom utrošenog vremena a glupu priču donekle gledljivom jeste produkcija. Absolution izgleda i zvuči veoma lepo, kontrole su urađene kako treba, režija međuanimacija je na visokom nivou, a i glumci su pošteno odradili svoj posao, mada Hitmen možda previše zvuči kao Kristofer Voken. Očigledno da je na ovu igru utrošeno mnogo para, te zato zaslužuje oprost, ali s nadom da će sledeći nastavak (koji je Square Enix inače već najavio) ipak biti bolji.


Istorija nasilja
Sve igre u serijalu Hitman razvila je danska firma IO Interactive. Prvi deo, sa podnaslovom Codename 47, pojavio se krajem 2000. godine. O tome koliko je ta igra bila revolucionarna govori i podatak da je začela jedan novi podžanr. Ipak, imala je velikih problema sa kamerom i interfejsom, zbog čega je pala u zapećak.
Drugi deo Silent Assassin iz 2002. godine bio je mnogo popularniji. Igračka mehanika dodatno je ispeglana, a ispravljeni su i problemi sa kamerom i interfejsom.
Treći deo Contracts pojavio se 2004. godine i predstavljao je blago razočaranje, pošto je nudio rimejkovane misije iz prvog dela.
Četvrti deo Blood Money iz 2006. godine bio je odličan. Sastojao se od 12 kompleksnih misija, bez krupnijih mana.
Platforma:
PC, Xbox 360, PS3
Potrebno:
Intel ili AMD dual core procesor, 2 GB RAM-a, GeForce 8600 sa 512 MB VRAM-a
Poželjno:
Intel Core i7, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 260
Veličina:
14,1 GB
Adresa:
hitman .com
79
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama