TEST PLAY
Legendary
Aleksandar DINIĆ
1. januar 2009.

Ideja koja se krije iza ove igre, verovatno najvećeg prošlogodišnjeg razočaranja, na papiru je sigurno delovala isplativije od dobitne kombinacije na Lotou. Premisa o otvaranju Pandorine kutije, mitskog artefakta kojim je grčki vrhovni bog Zevs „darovao” nesnosne ljudske mikrobe i nakon čijeg je otvaranja svet zadesila ubitačna kombinacija čudovišta, zla i boleština u svakom zamislivom obliku, u ovom slučaju trebalo je da raspameti igrače žedne akcije, uparujući tu zamisao sa klasičnom pucačinom iz perspektive prvog lica. Ono što je trebalo da usledi jesu grandiozni prizori autentičnog smaka sveta, u kom grifini, golemi, vukodlaci i slična bratija razvaljuju svetske metropole, napadno i opipljivo koketirajući sa filmskom industrijom da zagrize mamac i ponudi lovu za licencu i tranziciju spektakularnih prizora i na veliki ekran.

Glavni junak Legendaryija je Dekard, profesionalni obijač i lopov, koji će biti angažovan da „olakša” magacin njujorškog muzeja za, pogađate, redak eksponat koji je otkriven na dnu okeana. Otvaranjem nečastive škrinje Dekard oslobađa sveopšti Armagedon, koji brzinom munje počinje da guta avenije i ulice Velike jabuke, a u isto vreme biva imprintovan kutijinim uticajem, kojim će novopečeni natprirodni lopov akumulirati animus energiju. Ova energija ostaje iza palih čudovišta ona se, pored lečenja, koristi i za džedajsko oduvavanje neprijatelja, kao i na nekoliko skriptovanih mesta za aktivaciju inhibitorskih modula koji privremeno pacifikuju obližnja čudovišta i pretvaraju ih u vaše saveznike (ovome treba dodati i dve tehno sekte sumnjivih agendi koje bi rado videle kutiju pod okriljem svojih istraživačkih laboratorija).

Najveća mana vezana je za neobjašnjivu kratkoću igre, presečene poput Gordijevog čvora posle drugog nivoa, a način na koji je igra zbrzana u glavi će vam stvoriti sliku programera koji na silu pokušavaju da skrpe kakav-takav zaključak ovog tužnog faila od igre dok ih pajserom odvajaju od tastature, jer je neko usred kreativnog procesa pravilno zaključio da će cela stvar opasno flopnuti na blagajnama. Dekardova blic odiseja će se tako, nakon okršaja sa Krakenom u Londonu, naprasno završiti povratkom u Njujork i šokantnom antiklimaktičnom finalnom bitkom na vrhu korporacijske zgrade Black Ordera, efektivno bacajući potencijalno sjajnu ideju na dno ambisa, sa koga je nesrećna kutija i vraćena. S pravom ćete se zapitati zašto morate da zamišljate nivo sa razvaljenom Trijumfalnom kapijom i oborenom Ajfelovom kulom, šibanje na Kineskom zidu sa zmajevima (koji su ostali na nivou concept art skica), posetu razrušenoj Sidnejskoj operi ili finale u kom biste, recimo, rastakali tkanje poznatog univerzuma šibajući se sa samim Zevsom koji je i zakuvao celu zavrzlamu (u jednom od sinematika imaćete čak prilike i da vidite ilustraciju sa golemima koji se iživljavaju na piramidama, što je, po svakoj logici, trebalo da bude standardan nivo u igri). Iako je ovome teško progledati kroz prste, ni druge stvari neće smanjiti količinu katrana i perja u koji je igra uvaljana u većini stranih recenzija. Osim prilično generičnog i uniformnog napucavanja koje ne donosi mnogo iznenađenja (niti uživanja u njemu), kao i sveopšteg jeftinog izgleda i izvedbe, igra pati i od preterane linearnosti (gotovo uvek ste primorani da se kao pijani plota držite unapred zacrtane trase kroz nivo), mizerno malog broja protivnika i nekoliko konceptualnih propusta i gluposti. Ovo se odnosi pre svega na stupidno „hakovanje” tastatura, kojima se otvara većina vrata u igri (a koje se svodi na dugotrajno držanje tastera za aktivaciju dok žice na pomenutom panelu ne izazovu kratak spoj), kao i na efektno ubijanje ritma igranja dok čekate da pokupite preko potrebnu energiju iza palih čudovišta.

Ipak, ko se naoruža strpljenjem i ispuni jedan od sledećih uslova uvideće da u Legendaryiju, ma koliko tužan i ružan bio, nije baš sve toliko crno. Ako zaboravite da ste u skorije vreme igrali Call of Duty 4 i Crysis, ignorišete prenaglašenu linearnost nivoa i imate bar malo simpatija prema trećerazrednim igrama i kvalitetima koji tu i tamo mogu da se dese, Legendary ima argumente koji će ga bar malo poštedeti morfijuma kojim je brže-bolje uspavan. Retki momenti kada igra zablista tiču se lokaliteta (u pitanju su otvorene ulice na kojima je u toku invazija mitskih čudovišta), utiska da vaši saborci imaju neku upotrebnu vrednost na terenu, kao i scenâ u kojima se krljate sa Orderovim vojnicima dok sa okolnih krovova nadiru razjareni vukodlaci, a neko od vaših saboraca sa strane urliče „we have griffon!”, upozoravajući tako na beštiju koja je upravo aterirala i pridružila se žurki. Takvi momenti na trenutak će vam u glavi stvoriti sliku o tome kakav je pucački spektakl Legendary trebalo da bude.

Igru pogoni famozni Unreal Tournament 3 engine, ali se stiče utisak da su autori Legendaryija izgleda platili neku njegovu budžetnu verziju, jer se drugačije ne može objasniti uniforman, niskobudžetni i generički dizajn hodnika, kancelarija, uličica, skladišta i tunela podzemne železnice, okrečen prosečnim teksturama i specijalnim efektima. Stvari se vidno popravalju na širim terenima (finalna bitka nadomak Vestminsterske palate u Londonu i famozne scene na Tajm skveru u Njujorku sa gomilom uspaničenih ljudi, čudovištima koja nasrću, razbacanim automobilima i autobusima i sveopštim kršom i lomom unaokolo, koji ipak povremeno znaju da izmame uzdahe oduševljenja), ali i oni često deluju isprano i sa primetnim deficitom detalja. Godinu dana star CoD4 u svojim najmanje intenzivnim scenama izgleda spektakularnije od full-scale monster napada na najveći američki polis, što je van pameti za današnje pojmove.


Platforma:
PC, PS3, Xbox360
Potrebno:
Intel Pentium / 2,6 GHz ili AMD Athlon X2 3800+, 2 GB RAM-a, GeForce 7600 GT ili Radeon X1600
Poželjno:
Intel Pentium 2 GHz Dual Core ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce 8800 GT ili Radeon HD 3850
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .legendarythegame .com
65
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama