TEST PLAY
Perry Rhodan: Myth of the Illochim
Aleksandar DINIĆ
1. jul 2008.

Avantura Perry Rhodan inspirisana je istoimenim nemačkim SF romanom, čiji istorijat i sam po sebi zadire u domen fantastičnog. Saga o besmrtnom astronautu, koja je sa objavljivanjem počela još početkom 60-tih godina, okuplja legiju fanova i autora koji se i dan danas upinju da očuvaju njeno kontinualno izlaženje. Inventivna space-opera koja je u poslednjih pet decenija izlaženja obradila ne samo svaku zamislivu naučnofantastičnu temu i kliše, već je pre četiri godine jedan primerak romana završio i u svemiru, gde ga je poneo astronaut koga su upravo avanture Perija Rodana inspirisale u detinjstvu. Nemačkom Deepsilveru je ovako izdašna i zahvalna tema iz tog razloga pala na zicer, i pred avanturistima gladnim SF-a je, nadamo se, samo prva igra iz nekog podužeg serijala.

Radnja igre smeštena je u daleku 4939. godinu, čitava tri milenijuma od Perijevog prvog susreta sa rasom Arkonajda koji su mu podarili besmrtnost, čineći ga svojevrsnim predstavnikom i ambasadorom planete Zemlje. Priča počinje napadom neidentifikovanih robotskih dronova na stambeni kompleks Solar Residence na Zemlji, prilikom kojeg Mondra Dajamond, Perijeva intimna prijateljica (i majka deteta koje nikada nije video) biva kidnapovana i odvedena u nepoznatom pravcu. Istraživanjem njene rezidencijalne ćelije, Peri saznaje da je Mondra poslednje godine života posvetila istraživanju legendarne vanzemaljske rase Ilohima, za koje se sumnja da su u davna vremena ostavili traga ne samo na istoriju i mitove planete Zemlje, već i na celi Univerzum. Ostatak igre predstavlja sjajno osmišljenu point & click SF-detektivsku odiseju, koja će Perija povesti od infiltracije u Akademiju teranskog univerziteta (modulacijom sopstvenog DNK lanca i preuzimanjem novog identiteta), preko posete muzeja na Titanu (na kojem su u toku pripreme za glavni eksponat izložbe - gigantskog robota povezanog sa misterioznim Ilohimima), pa sve do silaska u rudarski kompleks na Gom Kaledusu, u čijim će dubinama Peri otkriti razlog tajanstvene kuge koja je pogodila ovaj rudarski mesec arkonajdskog carstva. Tokom njegove istrage, Periju će pomagati (u početku neidentifikovani) hakerski ekspert, čija će uloga u događajima koji slede progresivno rasti. Naš junak naći će se i na tragu odmetnutim specijalnim agentima elitne arkonajdske službe i glavnoosumnjičenim za Mondrin nestanak.

U želji da budu originalni, autori su učinili medveđu uslugu igračima na planu komfornosti igračkog interfejsa. Kao prvo, iako je moguće na ekranu označiti bitne predmete i izlaze sa ekrana tasterom ’S’, ovo podrazumeva višesekundni proces skeniranja tokom kog ne možete ništa da radite, što ide na živce kasnije u toku igre. Dodatno, skenirane tačke relativno se ističu u odnosu na ekran, što znači da će biti pogrešno pozicioniraneukoliko ste skeniranje pozvali tokom pretrčavanja ekrana. Takođe, iako će kursor promeniti oblik vreme kada je moguća interakcija s nekim elementom pozadine, nigde na ekranu neće se ispisati naziv istog, što je prilično čudna i neuobičajena dizajnerska odluka. Druga zamerka odnosi se na način interakcije sa inventarskim sadržajem. Dok je njihova međusobna kombinacija odrađena klasično, prilikom dijaloga se ne pojavljuju relevantne teme za razgovor, već ih je potrebno prevlačiti iz donjeg dela ekrana do sagovornika(!), što znači da se u njega ne smeštaju samo predmeti, već i reference o bitnijim likovima, pojavama ili drugim elementima priče koje nisu i fizički prisutne u Perijevim džepovima. Sa druge strane, sam inventar originalno je koncipiran jer se nikada ne skroluje, već se ikonice predmeta proporcionalno smanjuju kako bi sve uvek bile prisutne na jednom ekranu.

Grafika u igri najlakše bi se mogla opisati u dve reči: matte painting. Izraz koji se najčešće koristi u svetu filma da označi ručno iscrtane ili kompjuterski generisane pozadine ili delove scenografije, koje se zatim kao takve ubacuju u finalni snimak (što govori o tome koliko beskompromisno kvalitetne moraju da budu), bez preterivanja pristaje apsolutno fascinantnim lokalitetima Perry Rhodan univerzuma, na koje bi i Džordž Lukas, bez mnogo razmišljanja, udario svoj famozni pečat odobrenja. Kompleks Solarne rezidencije i Waringer Akademija, koji podsećaju na „Star Wars” na steroidima, opskurna muzejska postavka na Titanu smeštena u gigantske kule-rezervoare koje su obavijene žućkastom izmaglicom ili rudarski konglomerat Elmo Datera (čiji dizajn kao da je tajno iznesen iz Lucasfilmovih grafičkih studija), naprosto oduzimaju dah svojim izgledom i raskošnošću, a predstavljaju i primarni motiv da se nastavi sa igranjem i istraži ono čime će vas talentovani autori dočekati iza sledećeg ćoška. Ovaj utisak dodatno obogaćuju manje, prateće animacije unutar scena kao što su konvoji letelica u daljini, šatlovi koji zuje ekranom i desetine sjajno modelovanih likova koji daju preko potrebnu živost i realan izgled lokacijama. Ambijentalno-svemirska muzika savršeno odgovara svetu za koji je komponovana, a pohvale zaslužuje i profesionalna glasovna gluma svih likova (naročito naslovnog junaka), uz izuzetak Gataser Blues rase koji zvuče nedopustivo debilno (a i izgledaju kao da su pobegli iz nekog bizarnog SF crtaća).

Perry Rhodan je u svakom slučaju sjajno, gotovo maksimalno ispolirano igračko iskustvo sa propustima u dizajnu koji bitno ne narušavaju kvalitetnu atmosferu koja izbija iz svake pore ove igre. Ambiciozno zamišljena, prebogata sadržajem (pre svega uverljivim techno-babbleom), s velikim brojem likova, svemirskim produkcionim kvalitetima i intrigantnom radnjom koja postaje sve zanimljivija što se klupko zavere oko Mondrinog nestanka više odmotava, igra predstavlja ne samo kvalitetnu interpretaciju Perijevih pustolovina, već i vesnika da svet avantura očekuje mnogo sunčanih dana.


Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium 4 / 1,5 GHz ili AMD ekvivalent, 512 MB RAM-a, 128 MB DirectX 9.0 video card
Poželjno:
Intel Pentium 4 / 3 GHz ili AMD ekvivalent, 1 GB RAM-a, 256 MB nVidia Gforce FX / ATI Radeon 9600
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .perry - -rhodan -game .de /index .php ?lang =en
90
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama