TEST PLAY
Need for Speed: Underground
Gradimir JOKSIMOVIĆ
1. januar 2004.

Zahvaljujući velikom komercijalnom uspehu filma „The Fast and the Furious”, ilegalne ulične trke postale su perspektivna kategorija kompjuterskih simulacija vožnje. Sve su traženije, o čemu svedoči i odličan uspeh Midnight Cluba II, hita Rockstar Gamesa koji se pojavio letos i koji je vešto oslikao atmosferu brze vožnje u urbanoj sredini svetskih metropola. Krajem 2003. godine Electronic Arts je dovršio rad na novom nastavku serijala Need for Speed, s jasnom namerom da ga ustoliči kao ultimativnu simulaciju uličnih trka.

Need for Speed: Underground je klasičan izdanak popularne franšize, arkadna simulacija u kojoj su zarad dinamičnog izvođenja i jednostavnog upravljanja zanemareni gotovo svi složeniji zakoni fizike. Jedini autentičan detalj su automobili, ovoga puta „obični” serijski modeli koji se tokom igre mogu „frizirati” i pretvoriti u prave drumske aždaje. Voznim parkom, uz Peugeot 206 i VW Golf, dominiraju modeli japanskih proizvođača Honda S2000, Toyota Celica i Supra, Mitsubishi Eclipse, Acura Integra, Mazda Miata i RX-7, Nissan 350Z i Skyline GTR.

Automobili su verne replike stvarnih modela i razlikuju se po brzini, ubrzanju i težini upravljanja. Poeni osvojeni na trkama koriste se za poboljšanje performansi motora, prenosa, pneumatika, kočnica, turbo pogona i karoserije, koja se može opremiti laganim delovima koji smanjuju ukupnu težinu automobila i time obezbeđuju bolje ubrzanje. Nažalost, potpuno je onemogućeno precizno podešavanje performansi budući da svi dodaci dolaze u obliku gotovih paketa koji se jednostavno instaliraju.

Vozila se mogu ulepšati i raznovrsnim ukrasnim detaljima kao što su spojleri, neonske lampe, dodatni farovi, obojena stakla i nalepnice s logotipima auto-kompanija. Poboljšanjem tehničkih i estetskih atributa vozila stiče se bolja reputacija koja utiče na priliv bodova i otvara mogućnost za još bolje opremanje automobila. Da je vizuelnom uobličavanju automobila data jasna prednost nad „pumpanjem” performansi, svedoči i opcija za nanošenje farbe na pojedine delove automobila, tako da se čak i kočnice mogu obojiti po sopstvenom ukusu.

Na početku igre dostupne su tek dve staze i nekoliko automobila, a do novih vozila i titule najboljeg vozača dolazi se kroz stotinak misija koje su šturo predstavljene tekstom i kratkim animacijama. Lepa osobina Undergrounda jeste bogat izbor režima igre koji, pored klasičnih trka, uključuju i naročito uzbudljive brzinske izazove na kratkim linearnim deonicama (Drag) i vožnju pod otežanim uslovima za upravljanje, na naročito konstruisanim stazama (Drift). Staze su oblikovane tako da na test stave pre svega dobre reflekse, a u manjoj meri i veštinu upravljanja (tek poneka krivina zahteva kratkotrajno oduzimanje gasa, dok za kočenjem nema potrebe).

Sve staze imaju po nekoliko skrivenih prečica ili obilaznica, nalaze se u gradskom jezgru i na svima se trke odvijaju pod okriljem noći, uz svetlost neonskih reklama. Bilo bi ipak bolje da je uvrštena i poneka staza koja bi se vozila po danu ili izvan grada, tek da se razbije ambijentalna monotonija. Intenzitet saobraćaja se podešava pre trke, a jedino veće razočaranje predstavlja potpuno odsustvo policije - krajnje nelogičan propust budući da je jurnjava s organima reda po gradskim bulevarima sastavni deo uličnog trkanja.

S obzirom na to da je NFS: Underground čista arkada, osećaj brzine tokom vožnje je odličan, što važi i za stabilnost vozila na stazi. Upravljanje je pojednostavljeno i potpuno je eliminisana detekcija oštećenja karoserije. To, međutim, ne znači da se neopreznom vožnjom i siledžijskim „gurkanjem” mogu postići dobri rezultati. Suština je u preciznom upravljanju i izbegavanju svakog kontakta s drugim vozilima ili predmetima jer se tokom ubrzavanja lako gubi teško stečena pozicija. Poznavanje staze je od velike važnosti, naročito u situacijama kada treba nadoknaditi izgubljeno vreme korišćenjem prečica i ravnih deonica koje se brže prolaze. Bitan faktor tokom trke jeste i saobraćaj, koji podjednako loše utiče i na igrača i na kompjuterski vođene vozače. Ipak, teško je sačuvati hladnu glavu kada se na nekoliko stotina metara pred ciljem niotkuda pojavi automobil i spektakularno upropasti dobar plasman.

Prelepa grafika ovu igru čini jednom od najlepših simulacija vožnje koje smo videli. Oduševljenje izazivaju besprekorno modelirani automobili, savršene teksture, neverovatna refleksija neonskog osvetljenja i motion blur efekti koji dočaravaju veliku brzinu. Zvuk je takođe maestralan i odlikuje se autentičnim efektima buke motora i besprekornom muzikom koju su specijalno za ovu igru komponovali profesionalni muzičari (dominiraju hip-hop i Nu-metal melodije). Nažalost, ne postoji mogućnost uvođenja melodija u formatu MP3.

Veliku pohvalu zaslužuje i odlična optimizacija, zahvaljujući kojoj će i vlasnici slabijih konfiguracija moći da uživaju u punom kvalitetu grafike uz minimalna usporenja animacije. Podrška za multiplayer igranje je loša jer se odvija isključivo putem Interneta; nedostatak opcije za LAN igranje je jedan od najozbiljnijih nedostataka igre.


Potrebno:
Pentium 3 700 MHz, 128 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 1700 MHz, 256 MB RAM, GeForce 3/4 64 MB VRAM
Cena:
3000 dinara
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .needforspeed .com
Kontakt:
Gametech
88
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama