TEST PLAY
Need for Speed: Underground
Gradimir JOKSIMOVIĆ
1. januar 2004.

Zahvaljujući velikom komercijalnom uspehu filma „The Fast and the Furious”, ilegalne ulične trke postale su perspektivna kategorija kompjuterskih simulacija vožnje. Sve su traženije, o čemu svedoči i odličan uspeh Midnight Cluba II, hita Rockstar Gamesa koji se pojavio letos i koji je vešto oslikao atmosferu brze vožnje u urbanoj sredini svetskih metropola. Krajem 2003. godine Electronic Arts je dovršio rad na novom nastavku serijala Need for Speed, s jasnom namerom da ga ustoliči kao ultimativnu simulaciju uličnih trka.

Need for Speed: Underground je klasičan izdanak popularne franšize, arkadna simulacija u kojoj su zarad dinamičnog izvođenja i jednostavnog upravljanja zanemareni gotovo svi složeniji zakoni fizike. Jedini autentičan detalj su automobili, ovoga puta „obični” serijski modeli koji se tokom igre mogu „frizirati” i pretvoriti u prave drumske aždaje. Voznim parkom, uz Peugeot 206 i VW Golf, dominiraju modeli japanskih proizvođača Honda S2000, Toyota Celica i Supra, Mitsubishi Eclipse, Acura Integra, Mazda Miata i RX-7, Nissan 350Z i Skyline GTR.

Automobili su verne replike stvarnih modela i razlikuju se po brzini, ubrzanju i težini upravljanja. Poeni osvojeni na trkama koriste se za poboljšanje performansi motora, prenosa, pneumatika, kočnica, turbo pogona i karoserije, koja se može opremiti laganim delovima koji smanjuju ukupnu težinu automobila i time obezbeđuju bolje ubrzanje. Nažalost, potpuno je onemogućeno precizno podešavanje performansi budući da svi dodaci dolaze u obliku gotovih paketa koji se jednostavno instaliraju.

Vozila se mogu ulepšati i raznovrsnim ukrasnim detaljima kao što su spojleri, neonske lampe, dodatni farovi, obojena stakla i nalepnice s logotipima auto-kompanija. Poboljšanjem tehničkih i estetskih atributa vozila stiče se bolja reputacija koja utiče na priliv bodova i otvara mogućnost za još bolje opremanje automobila. Da je vizuelnom uobličavanju automobila data jasna prednost nad „pumpanjem” performansi, svedoči i opcija za nanošenje farbe na pojedine delove automobila, tako da se čak i kočnice mogu obojiti po sopstvenom ukusu.

Na početku igre dostupne su tek dve staze i nekoliko automobila, a do novih vozila i titule najboljeg vozača dolazi se kroz stotinak misija koje su šturo predstavljene tekstom i kratkim animacijama. Lepa osobina Undergrounda jeste bogat izbor režima igre koji, pored klasičnih trka, uključuju i naročito uzbudljive brzinske izazove na kratkim linearnim deonicama (Drag) i vožnju pod otežanim uslovima za upravljanje, na naročito konstruisanim stazama (Drift). Staze su oblikovane tako da na test stave pre svega dobre reflekse, a u manjoj meri i veštinu upravljanja (tek poneka krivina zahteva kratkotrajno oduzimanje gasa, dok za kočenjem nema potrebe).

Sve staze imaju po nekoliko skrivenih prečica ili obilaznica, nalaze se u gradskom jezgru i na svima se trke odvijaju pod okriljem noći, uz svetlost neonskih reklama. Bilo bi ipak bolje da je uvrštena i poneka staza koja bi se vozila po danu ili izvan grada, tek da se razbije ambijentalna monotonija. Intenzitet saobraćaja se podešava pre trke, a jedino veće razočaranje predstavlja potpuno odsustvo policije - krajnje nelogičan propust budući da je jurnjava s organima reda po gradskim bulevarima sastavni deo uličnog trkanja.

S obzirom na to da je NFS: Underground čista arkada, osećaj brzine tokom vožnje je odličan, što važi i za stabilnost vozila na stazi. Upravljanje je pojednostavljeno i potpuno je eliminisana detekcija oštećenja karoserije. To, međutim, ne znači da se neopreznom vožnjom i siledžijskim „gurkanjem” mogu postići dobri rezultati. Suština je u preciznom upravljanju i izbegavanju svakog kontakta s drugim vozilima ili predmetima jer se tokom ubrzavanja lako gubi teško stečena pozicija. Poznavanje staze je od velike važnosti, naročito u situacijama kada treba nadoknaditi izgubljeno vreme korišćenjem prečica i ravnih deonica koje se brže prolaze. Bitan faktor tokom trke jeste i saobraćaj, koji podjednako loše utiče i na igrača i na kompjuterski vođene vozače. Ipak, teško je sačuvati hladnu glavu kada se na nekoliko stotina metara pred ciljem niotkuda pojavi automobil i spektakularno upropasti dobar plasman.

Prelepa grafika ovu igru čini jednom od najlepših simulacija vožnje koje smo videli. Oduševljenje izazivaju besprekorno modelirani automobili, savršene teksture, neverovatna refleksija neonskog osvetljenja i motion blur efekti koji dočaravaju veliku brzinu. Zvuk je takođe maestralan i odlikuje se autentičnim efektima buke motora i besprekornom muzikom koju su specijalno za ovu igru komponovali profesionalni muzičari (dominiraju hip-hop i Nu-metal melodije). Nažalost, ne postoji mogućnost uvođenja melodija u formatu MP3.

Veliku pohvalu zaslužuje i odlična optimizacija, zahvaljujući kojoj će i vlasnici slabijih konfiguracija moći da uživaju u punom kvalitetu grafike uz minimalna usporenja animacije. Podrška za multiplayer igranje je loša jer se odvija isključivo putem Interneta; nedostatak opcije za LAN igranje je jedan od najozbiljnijih nedostataka igre.


Potrebno:
Pentium 3 700 MHz, 128 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4 1700 MHz, 256 MB RAM, GeForce 3/4 64 MB VRAM
Cena:
3000 dinara
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
www .needforspeed .com
Kontakt:
Gametech
88
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama