TEST PLAY
Chariots of War
Đorđe NAGULOV
1. jul 2003.

Prošlo je nešto manje od godinu dana otkako je „Slitherine Software” izbacio svoju niskokaloričnu poteznu strategiju Legion. Uprkos obećavajućim elementima poput zaista inovativnog sistema borbe i poveće doze istorijske autentičnosti, Legion je uspeo da zainteresuje samo manji broj hardcore stratega kojima nije smetao sadržinski deficit. Chariots of War predstavlja novi pokušaj dizajnera da nađu pravi balans između kvantiteta i kvaliteta.

Nastavak poprište istorijskih zbivanja seli temporalno i geografski, na Bliski istok 2,500 BC. Tu su se vekovima vodile ljute bitke oko tzv. „plodnog srpa”, teritorije sa izuzetno blagorodnom zemljom. Obilje naroda i drevnih civilizacija u tom regionu omogućilo je dizajnerima da modeluju preko pedeset različitih „frakcija”. Narodi su sada podeljeni u etničke grupacije, sa po jednom specifičnom jedinicom za svaku etničku grupu. Jedinica sve zajedno ima tek oko trideset, i kreću se od seljaka kojima su samo tutnuli oružje u ruke, do impresivnih bojnih kola po kojima je igra i dobila ime.

Šest ponuđenih kampanja u igri podeljeno je prema geografskom obimu - kako je cilj svake kampanje proširenje sopstvenih teritorija, fizička veličina mape određuje broj suparnika, a samim tim i težinu kampanje. Takozvana „Grand Campaign” objedinjuje sve pojedinačne scenarije i obuhvata celokupno osinje gnezdo tadašnjeg bliskoistočnog regiona, sa više desetina aktera. Osnovna mehanika igre nije se bitno promenila u odnosu na Legion, tako da će vam pošto izaberete frakciju biti data teritorija sa omanjom vojskom i nekoliko naseobina. Menadžment naselja sveden je na prost odabir novih objekata za izgradnju, što direktno utiče na razvoj vojske, prikupljanje resursa i održavanje morala sledbenika. Nove građevine mogu se postavljati samo na fiksnim mestima koje igra odredi. Ekonomski model je za nijansu kompleksniji, sa elementima trgovine i razmene dobara.

Najzabavniji deo igre donosi i jedinu inovaciju u odnosu na ostale potezne strategije. Kada se dve protivničke armije sretnu, moraćete da na taktičkom ekranu odredite raspored i kretanje vaših trupa u skladu sa dostupnim informacijama o terenu i suparničkoj vojsci. Kada bitka jednom krene, nemate više nikakvog uticaja nad njenim tokom, što verno simulira stvaran nedostatak kontrole tadašnjih vojskovođa. Engine je u biti recikliran, sa jedva nešto „masnijom” grafikom, ali je tako barem hardverska zahtevnost svedena na apsolutni minimum.


Potrebno:
Pentium 3, 64 MB RAM
Poželjno:
Pentium 3, 128 MB RAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .slitherine .co .uk
63
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama