Kada je, pre nekoliko meseci, „Codemasters” prikazao demo verziju igre Colin McRae Rally 3, postalo je jasno da se trećem nastavku najigranije simulacije vožnje na PC računarima smeši lepa budućnost. U konačnom izdanju popravljeni su svi sitniji nedostaci pretprodajne verzije, čime je opravdan blaži vremenski zaostatak.
Poboljšanja u vizuelnom planu su najistaknutiji element novog Colina. Već na slabijim mašinama, u niskoj rezoluciji i sa minimumom detalja igra izgleda odlično, dok je pred lepotom 32-bitne palete i full screen anti-aliasinga nemoguće ostati ravnodušan. Način na koji su iskorišćene boje, realističnost prirodnog okruženja i raznovrsne pozadinske animacije ne mogu se porediti ni sa jednim sličnim ostvarenjem. Detaljnost prikaza je senzacionalna, od predivno modeliranih vozila i realističnih efekata kiše, snega i blata, preko animiranih vozača i suvozača, do najsitnijih oštećenja na karoseriji i podrhtavanja auspuha i antene na krovu automobila. Treba istaći i bolji osećaj brzine, naročito kada je kamera postavljena unutar kokpita ili na haubi. Optimizacija je odlična, pa nema nikakvih zamerki na račun neracionalne zahtevnosti, seckanja ili drugih nedostataka koji su pokupali mnoge simulacije vožnje. Jedino što može da zasmeta je sporo iscrtavanje glomaznih tekstura (šume, zgrade u daljini i drugo), koje je evidentno i na bržim računarima, a bolje su mogle biti i opcije za kontrolu ponovljenih snimaka (ne postoji mogućnost promene položaja kamere niti premotavanja snimka). Kvalitet zvučne podloge je na korak do savršenstva: reprodukovani su svi mogući zvuci, a uputstva navigatora konačno su dovoljno glasna, te se jasno čuju i kada je motor bučniji.
Struktura glavnog menija nije se značajnije promenila u odnosu na drugi nastavak i odlikuju je jednostavnost i funkcionalnost. Opcijama za podešavanje obuhvaćeni su važniji parametri igre, osim definisanja kontrola na tastaturi, koja je zapostavljena u korist analognih kontrolera (doduše, niko ozbiljan više ne koristi tastaturu u ovakvim igrama, gde su analogne kontrole apsolutno neophodne). Igra je svedena na dva osnovna režima: pojedinačnu vožnju i šampionat. Okosnicu igre čini šampionat koji obuhvata kompletnu sezonu (56 staza u osam zemalja), u kojoj se takmičite za boje Fordovog tima Focus, vozeći kao Colin McRae. Između trka igrač ima mogućnost da se bavi podešavanjem vozila, popravkama, telemetrijom, upravljačkim sistemom i analizom protivnika. Podešavanje vozila nije detaljno u meri u kojoj bi se očekivalo od realistične simulacije, što možda i nije loše, jer dodatno potencira veštinu vozača, koji adekvatnom vožnjom može da prevaziđe tehničke nedostatake vozila. U pojedinačnim trkama je slobodan izbor vozila i staza, uz multiplayer opciju za najviše četiri igrača koji mogu igrati jedan za drugim ili istovremeno, na podeljenom ekranu, za šta je neophodan brz računar. Fizički model nema revolucionarnih unapređenja, ali se itekako oseća napredak u kontroli vozila, koja brže i preciznije reaguju na komande, što je na neki način korak bliže arkadnim simulacijama. To je naročito evidentno na stazama u Švedskoj, čije su zaleđene podloge ranije bile nepresušan izvor frustracija i za najiskusnije vozače. Staze su dobro konstruisane i izuzetno su dinamične, kako po pitanju konfiguracije i rasporeda krivina i uspona, tako i po vrsti podloge, koja se u toku jedne vožnje menja i po nekoliko puta. Budući da se osećaj vožnje i ponašanje automobla drastično menjaju s promenom terena, od vozača se zahteva da se brzo prilagođava različitim uslovima. Pri velikim brzinama lako se gubi kontrola i bez pametne upotrebe kočnice i osobina staze, nije moguće ostvariti zapažen uspeh, što je upravo i suština reli vožnje, u kojoj se svaki trenutak nepažnje skupo plaća. Mada na prvi pogled ostavlja utisak pedantno ispeglane simulacije, Colin 3 ima i nekoliko „izgužvanih rubova” koji donekle kvare utisak. Vožnju najviše ometaju sudari s s objektima kraj staze, kao što su žbunasto rastinje, saobraćajni znaci, reklamni bilbordi i druge naizgled bezazlene prepreke. Pri direktnom udaru u ove objekte, koji u realnim uslovima ne bi naneli gotovo nikakva oštećenja, vozilo će se zaustaviti u mestu, a ako se krećete većom brzinom lako možete ostati bez haube i šoferšajbne. Tako se, bez pravog razloga, gube dragocene sekunde, a sa njima i živci. Nekim igračima će zasmetati i naglašena težina, zbog koje već na osnovnom nivou težine treba zapeti iz petnih žila. To možda nije naročito stimulativno, ali jeste osobine koja se provlači kroz čitav serijal. Colin McRae Rally 3, kao jedan od najvećih hitova ovog leta, nudi vrhunsku zabavu na duže vreme i zaslužuje epitet dostojnog naslednika najprodavanije reli simulacije na PC računarima. Možda je bilo mesta za uvođenje više takmičarskih režima i opcija za preciznije konfigurisanje kontrola, ali nešto mora ostati i za najavljeni četvrti nastavak. |