Početkom maja indie studio Whatboy Games pustio je svoj prvenac Trials of Fire u Early Access na Steamu. Ova igra kombinuje toliko žanrova i mehanika da se na mahove čini kako su njeni autori želeli da u jedan naslov naguraju sve što im se dopada. Trials of Fire je, tako, istovremeno roguelike RPG i strategija sa borbom zasnovanom na kartama koja se izvodi na heksagonalnom bojnom polju. Dok ovo nabrajanje može da deluje nezgrapno, sama igra je daleko od toga i, iako u Whatboyu planiraju da majstore na igri i dodaju sadržaj još oko godinu dana, već sada je pred nama nešto prilično impresivno. Pre nego što se okrenemo samoj igri, napomenućemo da dok je ovaj studio osnovan relativno skoro, njegovi koosnivači Adam Doherty i Dax Ginn imaju dugogodišnji staž u Rocksteadyju, gde su radili na igrama iz serijala Batman: Arkham.Priča Trials of Firea smeštena je u mračni fantazijski svet koji je pogodila strašna kataklizma izazvana nekontrolisanom vilenjačkom magijom. Dok preživeli gladuju u nastaloj pustoši, jedini način je da se grupa odvažnih heroja uputi u ruševine vilenjačkog kraljevstva i pronađe dragocen magični kamen čija energija bi mogla da stvori hranu i vodu za unesrećene. Putovanje će trajati nedeljama, a vi imate zalihe za samo nekoliko dana – moraćete da se snalazite kako god umete i preživljavate od dana do dana. Na početku svake igre sastavljate svoju družinu od tri heroja koji će krenuti u avanturu. Osnovnu postavku čine ratnica, lovac i elementalist. Klasično, igranjem i ispunjavanjem achievmenata otključava se pristup dodatnim likovima kojih će u finalnoj verziji igre biti osmoro, a tokom Early Accessa biće ubacivani postepeno. Naša družina kreće se po mapi sveta sa jasno označenim lokacijama gde nas čeka plen, borba, trgovac ili neki kompleksniji događaj koji zahteva donošenje odluka i usmeravanje toka avanture. Kretanje po mapi prati smena dana i noći i postepeno trošenje raspoloživih zaliha na koje uvek morate da mislite. Kada nabasate na neprijateljski raspoložena stvorenja ili kad pregovori tokom različitih događaja propadnu, aktivira se potezna borba koja je jezgro ove igre.Mehanika borbe je jasno prepoznatljiva svakome ko je tokom poslednjih godina imao prilike da zaigra neki od brojnih popularnih kartaških naslova. Sa desne strane bojnog polja kreće vaša družina, sa leve su vaši protivnici i njihova pozicija nije fiksirana već se, u skladu sa kartama i mogućnostima, slobodno kreću po šestougaonoj mreži. Bojište, naravno, nije čista livada (ili močvara), već se uvek radi o okruženju načičkanom nasumično postavljenim preprekama koje su bitne zbog strelaca kojima je neophodan čist vidik da bi mogli da napadaju sa distance. Pored mogućnosti kretanja, tu su još dve bitne stavke – špilovi karata i willpower (moć volje). Svaki lik na bojnom polju ima vlastiti špil karata iz kog se svakog poteza povlače nove karte dok u ruci nemate tri aktivne. Willpower (WP) je resurs, analogan mani u sličnim kartaškim igrama, ali umesto da ga svakog poteza automatski dobijate sve više i više, u Trials of Fire morate da ga sami stvarate aktivno, pametnim igranjem koje često podrazumeva žrtvovanje. Naime, svaki potez počinjete sa nulom WP-a (ako nisu aktivne specijalne modifikatorske karte) i, da biste ga generisali, morate da žrtvujete karte u rukama vaših junaka. Jedna karta – jedan poen WP-a. Situacija se dodatno komplikuje time što onaj lik koji žrtvuje kartu sem WP-a dobija i mogućnost da se pomeri za dva heksa što je, naravno, pogotovo bitno za melee heroje. Sve ovo znači da tokom svakog poteza morate da uzmete u obzir položaj svojih junaka i njihove karte, a zatim da saberete i oduzmete kako ćete idealno da ih ispomerate i odigrate najbolje karte od onog što vam je na raspolaganju. To najčešće podrazumeva žrtvovanje poteza i karata jednog ili čak dva lika da bi treći mogao da aktivira snažnu kartu i nanese značajnu količinu štete protivnicima. Količina taktičke raznovrsnosti koju igra nudi je zaista impresivna. Kako partija odmiče, stičete nove karte i predmete i tako svaki od vaših likova evoluira u specifičnom pravcu, ali ta evolucija nije urezana u kamenu, već je igra mnogo fleksibilnija. Tako između bilo koje dve borbe možete da otvorite meni i „majstorite” do mile volje sa rasporedom predmeta i karata. U igri je trenutno 140 karata, preko 100 predmeta koji modifikuju karakteristike vaših likova, 25 tipova neprijatelja, 145 različitih događaja na koje nailazite na mapi sveta i 11 tipova okruženja u kojima se odvijaju bitke. Do kraja proleća sledeće godine, kada bi igra trebalo da bude finalizovana, sve ove vrednosti će se bar udvostručiti. Da li će tada igra biti pretrpana opcijama ili baš kako treba – vreme će pokazati, ali najbitnije je da već sada postoji solidna osnova koja može da se nadograđuje, kao i predani igrači koji će pomoći razvojnom timu kako sa balansom igre tako i sa drugim segmentima igre (iz Whatboya je stigla vest da im veliki broj igrača šalje sve od odličnih predloga do skica oružja i opreme koji će se naći u igri da zamene neke od privremenih rešenja koja su trenutno u upotrebi). Da stvari budu još bolje, Trials of Fire trenutno može da se kupi u Early Accessu po ceni od 13,3 evra, što se već sada čini kao odlična kupovina koja deluje isplativije nego mnoge igre čiji razvoj je, nominalno, okončan. Trenutno se stiče utisak da je Trials of Fire jedna od onih igara čiji razvoj vredi pomno pratiti i koja će, čak i ako ne postane veliki hit (što smatramo da zaslužuje), naći svoju publiku i imati uspešan životni vek. Dragan KOSOVAC | | |