![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Igra je smeštena pred kraj dvadeset drugog veka, kada se čovečanstvo vinulo među zvezde gde smo našli kristalna jezgra bogata energijom koja postaju jedan od najtraženijih energetskih resursa. Na žalost futurističkih rudara, ta nalazišta privlače opasna vanzemaljska stvorenja zvana Kavash, koja prave svoja gnezda upravo oko tih izvora energije. Male grupe hrabrih avanturista sedaju za komande velikih robota zvanih „rigovi” i kreću u borbu protiv Kavasha, kako bi se domogli vrednih jezgara. Dok ova okvirna priča figuriše u malobrojnim solo i kooperativnim misijama (Sparkypants će, navodno, dodavati dodatne solo misije u redovnim intervalima), srce igre je kompetitivni multiplejer u modovima jedan na jedan i dva protiv dva igrača. Svaki igrač kontroliše tri riga koji funkcionišu kao mešavina „herojskih jedinica” iz RTS naslova i junaka vaših omiljenih MOBA igara. Karakteristike vaših jedinica zavise od tipa riga, pilota koji upravlja njime i opreme koju rig nosi i koju ste lično odabrali pre početka misije. Svaki član vašeg tima ima specifične sposobnosti, opremu i ulogu na bojnom polju, a kako partija odmiče, ceo tim stiče iskustvo i nivoe, odnosno poene za unapređivanje. Jedna od najbitnijih taktičkih odluka tokom svake partije biće da li ćete unapređivati sve članove tima istovremeno ili ćete da idete na boost jednog člana tima, dok će ostala dva biti krhka podrška. U igri je trenutno četiri vrste rigova, a dizajneri su najavili da će pre prelaska igre u live fazu biti ubačena i peta klasa. Tu su spori i sumanuto oklopljeni tenkovi sa fokusom na AoE napade i skretanje protivničke vatre ka sebi. Gunneri nanose najviše štete i prilično su brzi, ali su zato prilično krhki. Tipičnu podršku pružaju mechanici, umereno brzi i oklopljeni, ali u stanju da popravljaju saborce. Na kraju, summoner, kao što mu ime govori, priziva male privremene jedinice da se bore za njega, a ima i veliki broj veština za kontrolu kretanja po mapi. Sem biranja šasije i oružja, svaki rig se dodatno prilagođava vašem stilu igre odabirom pilota. Trenutno je u igri po tri pilota za svaku klasu riga i svaki od njih ima karakterističan loadout opreme koji možete da menjate po želji, ali i nepromenljivi, jedinstveni aktivni potez i karakteristični pasivni trait koji utiče na ceo tim. Najbitnije je da svaki rig i komad opreme na njemu izgleda veoma karakteristično, tako da verzirani igrači mogu pažljivim posmatranjem rigova na bojnom polju, da za nekoliko sekundi saznaju čime protivnik raspolaže i kako je podesio opremu svog tima. Osnova svakog meča Dropzonea je bitka za jezgra. Na svakoj mapi raspoređeno je nekoliko gnezda Kavasha koje morate da napadnete i porazite da biste im oteli jezgro. Nakon što to uradite, gnezdo će se responovati sa jačim čuvarima. Nakon što imate jezgro u svom vlasništvu (svaki rig može da ponese po jedno), neophodno je da ga isporučite do ekstrakcione platforme u centru mape. Kako se uspešno isporučivanje jezgara nagrađuje poenima, centralna platforma postaje usijano žarište za čiju kontrolu se bore oba tima jer, čak i ako protivnik nema u svom vlasništvu nijedno jezgro, može da ometa vas kako ne biste poentirali, a ako vam uništi rig koji nosi jezgro, može da ga preotme i poentira umesto vas. Uništeni rigovi se responuju nakon nekog vremena, ali dok se to ne desi, protivnik nastavlja da stiče iskustvo i poentira, tako da je čuvanje života vaših jedinica jedan od prioriteta. Sem toga, tri jedinice koje imate nisu vezane jedne za druge, nego u klasičnom RTS maniru, možete da ih podelite u strelce i šaljete bilo gde po mapi radi izviđanja i ostvarivanja lakših sporednih ciljeva (koji takođe donose poene). To znači da igrači sa dobrim mikromenadžmentom i kontrolom mape načelno pobeđuju direktnu agresivnost. Takođe, 2v2 mečevima, gde je na mapi ukupno dvanaest rigova, pobednika određuju saradnja i koordinacija saigrača. Verovatno najbitnija dizajnerska odluka koja definiše identitet Dropzonea jeste to što je svaka partija osmišljena kao sportska utakmica. Zaista, na igru može da se gleda kao na čudan, brutalni sport u kom obe strane pokušavaju da donesu loptu (jezgra) do zajedničkog gola u sredini. Ipak, ono što najviše čini partiju Dropzonea sportskom utakmicom, jeste ograničeno vreme meča koje sve vreme odbrojava od petnaest minuta do nule. Za to vreme morate da osvojite što više poena, kako dostavljanjem jezgara u centar mape, tako i ispunjavanjem specijalnih ciljeva koji se nasumično generišu kada pokrenete meč. To može da bude kontrolisanje svih izviđačkih tornjeva na mapi ili ubijanje određenog broja specijalne vrste Kavasha. Teži ciljevi daju više poena i potpuno je moguće da pobedite ispunjavanjem ovih zadataka dok usporavate ili ometate protivnika da poentira u centru. Ako se desi ekstremno retki slučaj da nakon petnaest minuta oba tima imaju isti broj poena, igra se sudden death do prvog osvojenog poena. Dropzone je osmišljen kao free-to-play naslov u kom će sve što može da se kupi za realan novac (šasije, oprema, piloti i kozmetički dodaci), moći da se otkjuča i igranjem. Kvalitet Dropzonea u aktuelnoj beti je već na zavidnom nivou, i to ne samo zahvaljujući Sparkypantsovom in-house engineu Sparkle. Verujemo da ova igra ima svetlu budućnost i kao disciplina u e-sports takmičenjima i kao zabavan naslov za širu igračku publiku. Dragan KOSOVAC |
| ||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |